Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:02:51 GMT

کاهش نسبی دمای هوا از امشب در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۵۱۲۵

کاهش نسبی دمای هوا از امشب در اردبیل

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در منطقه، آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش پراکنده باران (در مناطق کوهستانی بارش خفیف برف) پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وزش باد تند (گاهی نسبتاً شدید) تا عصر امروز در شهرستان گرمی، مناطق مرکزی و بخش‌هایی از جنوب استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: امشب با عبور این سامانه از استان اردبیل ضمن کاهش نسبی دمای هوا، وزش باد (گاهی با سرعت تند) در مناطق مرکزی پدیده غالب انتظار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده شرایط جوی پایدار و نسبتاً آرام بوده و آسمان استان غالباً صاف خواهد بود، اما در مناطق مرکزی و جنوبی استان شب‌هایی نسبتاً سرد با کمینه دمای ۲ تا ۵ درجه زیر صفر درجه سلسیوس خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش دمای هوا سامانه بارشی هواشناسی اردبیل وضعیت آب و هوا استان اردبیل مناطق مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد استان می شود و اکثر مناطق استان کرمان را در بر می گیرد.

وی افزود: این سامانه تا آخر هفته در سطح استان کرمان فعال است. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با افزایش ابر، شاهد وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان هستیم که این پدیده با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه است.

راستی با اشاره به اینکه با توجه به نوع بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی بیان داشت: بیشینه بارش ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان است. 

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: طی این مدت بر سرعت وزش باد افزوده می شود که مناطق شمال غرب، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب، درگیر این پدیده جوی می شوند که غلظت غبار در این مناطق دور از انتظار نیست. 

وی گفت: برای روز شنبه از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود.

راستی بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان