Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: ایجاد صندوق توسعه استان‌ها راهکار خوبی برای برون‌رفت از مشکلات اعتباری و بودجه‌ای است و عدالت در توزیع بودجه را افزایش می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، فاطمه محمدبیگی امشب در تشریح و جزئیات دیدار نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدار از رئیس‌جمهور خواستیم که برای اجرای ابرپروژه چشمه نور ورود کند و افزایش اعتبار ملی اجرای این طرح را شخصاً پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین در این دیدار از ریاست‌جمهوری خواستیم که پروژه ساخت بیمارستان 700 تختخوابی را تعیین‌ تکلیف کنند و ضمن حل مشکل مالی و اعتباری پیمانکاران این پروژه دستور تخصیص 200 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث این بیمارستان را از محل اعتبارات ماده 56 قانون بودجه صادر کنند.

محمدبیگی با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری در استان قزوین بسیار ضعیف دیده شدند، ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی رقمی به این پروژه‌ها داده نشده و در حال حاضر بودجه اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان قزوین صفر است، از رئیس جمهور خواستیم که این مشکل را هم پیگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش مهم صحبت‌‌های نمایندگان با رئیس‌جمهور به موضوع ارتقای تقسیمات سیاسی و کشوری در استان قزوین اختصاص داشته است، گفت: یکی از علل محرومیت‌های ویژه استان قزوین در تخصیص بودجه و اعتبارات کمبود تعداد بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌های ماست که البته این محرومیت بیش از 2 دهه ادامه دارد.

محمدبیگی افزود: همین ضعف در تقسیمات کشوری موجب کاهش میزان تخصیص اعتبارات ما شده و به همین خاطر از رئیس‌جمهور خواستار جبران عقب‌ماندگی استان قزوین در حوزه تقسیمات کشوری شدم.

بودجه عمرانی استان قزوین 4 برابر شد بودجه عمرانی استان قزوین با اولویت محرومیت‌‌زدایی اصلاح شود استاندار قزوین: رشد بودجه عمومی متناسب با ظرفیت‌های استان قزوین نیست

وی با اشاره به دستاوردهای دیدار با ریاست‌جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در این دیدار آیت‌الله رئیسی دستور دادند که مشکلات ساخت بیمارستان 700 تختخوابی قزوین رفع شود و قول پیگیری لازم را هم دادند.

محمدبیگی یادآور شد: همچنین در این دیدار رئیس‌ جمهور به برنامه جدی دولت برای ایجاد صندوق توسعه استان‌ها اشاره کردند که تا درآمدهای مالی استان‌ها در این صندوق ذخیره شده و برای تأمین بودجه استان‌ها هزینه شود. اعتقاد ما هم این است که ایجاد صندوق توسعه استان‌ها راهکار خوبی برای برون‌رفت از مشکلات اعتباری و بودجه‌ای است و  عدالت در توزیع بودجه را افزایش می‌دهد. 

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی مجلس استانداری قزوین آیت الله سیدابراهیم رئیسی مجلس استانداری قزوین ایجاد صندوق توسعه استان ها استان قزوین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند

سیدمحمد آقامیری  در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم  از مدیران استان خواست به این  مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که  در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال‌ اهم افزایش خواهد یافت.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند  درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد