Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه بایدن در جریان مذاکراتش با ولادیمیر پوتین، هیچ سازشی در خصوص اوکراین نکرده، گفت: رئیس جمهوری آمریکا همتای اوکراینی خود را در جریان گفت‌وگوی اخیرش با پوتین قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که "جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده در جریان مذاکرات این هفته خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، به هیچ توافقی در رابطه با اوضاع اوکراین دست نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرایس شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مرتب خود گفت: «ما به هیچ وجه حاضر نیستیم که هیچ امتیازی در خصوص اوکراین به طرف روسی بدهیم و در جریان مذاکرات چند روز قبل جو بایدن با ولادیمیر پوتین نیز هیچ سازش و توافقی در این رابطه بدست نیامده است.»

وی همچنین یادآور شد، که ایالات متحده طی چند روز آینده مذاکراتی با مقامات مسکو و شرکای خود در اتحادیه اروپا درباره مسائل امنیتی منطقه خواهد داشت که یکی از موضوعات، حل و فصل بحران کنونی پیرامون اوکراین است.

 روز گذشته (پنج‌شنبه) مشخص شد که جو بایدن مذاکرات تلفنی با "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین داشته که حدود نیم ساعت بطول انجامیده است. رئیس جمهوری آمریکا در جریان آن، همتای اوکراینی خود را در جریان نتیجه مذاکرات روز سه‌شنبه خود با ولادیمیر پوتین قرار داد.

طبق اطلاعات کاخ کرملین، بایدن به زلنسکی وعده داده که در صورت اقدام تهاجمی احتمالی از جانب روسیه، ایالات متحده به همراه متحدین اروپایی خود تحریم‌های شدیدالحنی علیه مسکو اعمال خواهند کرد.

رهبران دو کشور همچنین امکان شکل گیری ترکیب جدیدی از مذاکرات به منظور حل و فصل مناقشه نظامی در منطقه دونباس اوکراین را بررسی کردند.

آمریکا قصد اعزام نیروی نظامی به اوکراین را نداردآمریکا و ناتو مسئله ارائه تضمین امنیتی به روسیه را بررسی می‌کنندسازمان پیمان امنیت جمعی: مانورهای نظامی ناتو در شرق اروپا کاملاً تحریک آمیز است

در خبر دیگری گزارش شده، "کنستانتین گاوریلوف" رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات مربوط به امنیت نظامی و خلع سلاح در وین روز گذشته اعلام کرد که هر گونه استقرار تسلیحات نظامی تهاجمی کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، از جمله در خاک اوکراین، عواقب مشخصی به دنبال داشته و مقامات مسکو چنین اقدامی را بدون پاسخ رها نخواهند کرد.  

این دیپلمات روس افزود، آمریکا و متحدانش در ناتو بطور سیستماتیک و تهاجمی در حال در اختیار گرفتن خاک اوکراین هستند. وی برای اثبات این مسئله، از طرح اعزام نیروهای نظامی برخی کشورهای عضو ناتو به این کشور یاد کرد که اخیراً رسانه‌های گروهی غربی به آن اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بطور فزاینده‌ای در حال ارسال تسلیحات نظامی تهاجمی برای ارتش اوکراین هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه اوکراین اخبار آمریکا اخبار روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند