Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از آزادسازی مطالبات ایران از یکی از کشور‌ها در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مهدی صفری‏ درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی برای آزاد کردن مطالبات مالی ایران از دیگر کشور‌ها گفت: اخیرا 3 و نیم میلیارد دلار از این مطالبات آزاد شد و مطالباتی از کشور‌های دیگر نیز داریم که مذاکرات مان برای آزادسازی آن انجام شده و به نتایج خوبی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سفر به یکی از کشور‌های اروپایی در مذاکراتی که داشتیم و نیز در مذاکره با کشور مقابلی که باید پول‌های ما را آزادسازی کنند نتایج خوبی حاصل شد و به زودی می‌توانیم آزادسازی خوبی داشته باشیم، اما رقمش را نمی‌توانم اعلام کنم.
معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره اقدام دستگاه دیپلماسی برای اعزام رایزنان بازرگانی به سفارتخانه‌های کشورمان در دیگر کشور‌ها گفت: مقرر شده است که 35 رایزن اقتصادی - بازرگانی اعزام شوند که تاکنون 8 رایزن آماده اعزام اند و بودجه لازم برای عزیمت آنان نیز تامین شده است و امیدواریم تا آخر سال این 35 رایزن به حوزه‌های ماموریت شان اعزام شوند.
آقای صفری افزود: البته رایزن بازرگانی با کارشناس اقتصادی متفاوت است، زیرا رایزنان بازرگانی را وزارت صمت مشخص و اعزام می‌کند، اما کارشناسان اقتصادی از طریق وزارت امور خارجه اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: متاسفانه تمام کارشناسان اقتصادی ما را در گذشته مسدود کردند و حدود 35 تا 40 پست مسدود شده بود که در مذاکره با مسئولان سازمان برنامه و بودجه مقرر شد که این پست‌ها را آزاد کنند با این حال تامین بودجه لازم برای آن مسئله‌ای است که باید حل شود.
معاون وزیر امور خارجه گفت: با این حال کار را متوقف نکردیم و در معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در صدد اعزام رایزنان اقتصادی به سفارتخانه‌ها هستیم تا این پست‌ها از انسداد خارج شود و بتوانیم از ظرفیت‌های آنان در خارج از کشور استفاده کنیم.
وی افزود: در حال حاضر تمرکز ما بر این است که صادرات کالا‌های مان را به کشور‌های هدف افزایش دهیم و واردات مان را از کشور‌های مختلف هدفمند و متنوع کنیم.
آقای صفری گفت: براساس این سیاست نباید یک کالا را فقط از فلان کشور وارد کنیم و سفارتخانه‌های ما موظفند ظرفیت‌های صادراتی هر کشور را شناسایی و اعلام کنند تا ما از تنوع انتخاب بهره‌مند شویم.
وی افزود: به عنوان نمونه در حوزه مواد اولیه دارو بر دو سه کشور تمرکز داریم در حالی که می‌شود فرصت تعامل مان را به 6-5 کشور افزایش دهیم تا بتوانیم با ایجاد رقابت، نیاز‌های مان را با قیمت کمتر تامین کنیم.
معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: در حوزه صادرات نیز تمرکز ما بر صدور خدمات مهندسی است، زیرا صادرات این خدمات ماندگارتر از صادرات کالاست.
آقای صفری گفت: در عرصه انرژی نیز برای اجرای طرح‌های قابل توجه در کشور‌های مختلف در حال مذاکره ایم و در حوزه فناوری اطلاعات و پلتفرم نویسی نیز رایزنی‌هایی انجام شده است تا در این خصوص صادرات مان را افزایش دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی همچنین از بهبود روابط اقتصادی با سوریه خبر داد و افزود: سفر اخیر وزیر صمت به سوریه در بهبود روابط تجاری با این کشور موثر بود و حرکت مناسبی در ارتقای مناسبات بخش خصوصی دو طرف ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صادرات آزادسازی مطالبات وزیر امور خارجه کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، محمد مخبر عصر شنبه در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت هم است، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ۱۰ ساله همکاری دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضا شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است