Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله عبدالملکی در شورای اداری لرستان با اشاره به نرخ بیکاری در لرستان، عنوان کرد: طبق آمار نرخ بیکاری در تابستان ۱۴۰۰، دوازده درصد است که بیشتر آن را جوانان تشکیل می‌دهد.

وی افزود: البته این آمار بر اساس شاخص‌ها است و در تعریف‌های دیگری که برای شغل داریم تعداد بیکارهای لرستان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۱ چهل هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: افزایش این رقم بستگی به تیم مستقر در استان و مدیران محلی دارد، در این صورت افزایش فرصت شغلی تا شصت هزار نفر هم پیش می‌رود.

 وی با تاکید بر دو راهبرد اساسی اشتغال‌زایی گفت: فعال سازی واحد‌های تعطیل، نیمه تعطیل و نیمه تکمیل از برنامه‌ها و راهبردهایی است که در برنامه ما وجود دارد.

وزیر کار افزود: ۴٠٠ واحد سنگی معدنی ارزشمند در استان داریم که تعطیل هستند، احیا این واحدها جزو برنامه‌های ما است.

عبدالملکی بیان کرد: دومین راهبرد تمرکز بر صنایع تبدیلی کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به چند پروژه نیمه تمام در شهرستان دورود نیز گفت: پروژه کمربندی دورود، بیمارستان نیمه کاره و سیستم تصفیه آب و فاضلاب جزو پروژه‌های نیمه تمام است که تکمیل آنها ضروری است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته دو پروژه هم مد نظر خودمان بود که مصوب شد، پروژه فاز چهارم سیمان دورود و یک واحد صنعتی که سهامدار آن خارجی است از موارد مدنظر ما است.برای احیا سیمان دورود با مدیرعامل شستا صحبت کردم و قول لازم را در این خصوص گرفتم. 

عبدالملکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در لرستان، تاکید کرد: با توجه به اینکه نرخ رشد جمعیت در استان کمتر از یک درصد است، افزایش نرخ جمعیت ضروری است. 

وی در پایان تاکید کرد: ما به قوم لر احتیاج داریم و باید جمعیت استان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان وزیر کار ایجاد شغل در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

ایسنا/مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد: آسمان مازندران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما، گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

براساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آسمان استان در دامنه‌ها و ارتفاعات نیمه غربی، نیمه ابری از اواخر روز ابری به تدریج با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعدوبرق؛ در سایر نقاط استان، هوا نیمه ابری از شب ابری بتدریج با رگبار پراکنده، وزش باد و احتمال رعدوبرق را خواهیم داشت.

اما در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت آسمان استان ابری و نسبتاً خنک با رگبار پراکنده و وزش باد، از بعدازظهر با کاهش ناپایداری هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از دوشنبه شب در ارتفاعات غربی با افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده