Web Analytics Made Easy - Statcounter

پذیرش اشتباه نوعی ابراز پشیمانی است که نیاز به جبران دارد، دولت آمریکا خروج از برجام را اشتباه خود می‌داند، اما برای جبران آن کاری انجام نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، برجام را بدترین توافق می‌دانست و از آن خارج شد؛ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همراه با اعمال تحریم‌های دیگر علیه ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ همچون روسای جمهور پیشین آمریکا سیاست تحریم و فشار را در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: مذاکرات وین؛ پیشرفت در گفت‌وگوها در گرو چیست؟

«جو بایدن»، در رقابت‌های انتخاباتی به موضوع برجام اشاره کرد و سیاست خود را بازگشت به توافق هسته‌ای اعلام کرد.

رئیس جمهور کنونی آمریکا و دیگر مقام‎های این کشور بارها بر اشتباه بودن تصمیم ترامپ در خروج از برجام تأکید کرده‎اند، اما لفاظی‌ها با عمل تناسب نداشته است.

«جو بایدن» و دولت او گرچه آمریکا را مایل به بازگشت به برجام معرفی کرده‎اند، اما تاکنون گوشه‌ای از این تمایل عملیاتی نشده و بلکه در راستای ادامه سیاست تحریم، برخی افراد و نهادها در مقاطع گوناگون از سوی واشنگتن تحریم شده‎اند.

اما دولت «جو بایدن» خروج از توافق هسته‌ای را اشتباهی بی نهایت بزرگ می‌داند، اما چرا به برجام باز نمی‌گردد؟

وزیر خارجه آمریکا اخیرا در گفت‎وگو با «وال استریت ژورنال»، خروج واشنگتن از برجام را اشتباهی بی نهایت بزرگ توصیف کرد.

«آنتونی بلینکن»، گفت که خروج از توافق هسته‌ای با ایران اشتباهی بی نهایت بزرگ بود.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال با اشاره به روند دیپلماسی در تعامل با ایران افزود که همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای حل چالش هسته‌ای است.

وی در ادامه بدون اشاره به اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران مدعی شد که عرصه مقابل ایران برای بازگشت به تعهدات توافق هسته‌ای تا بی نهایت فراهم نخواهد بود.

ابراز پشیمانی زیاد از خروج از برجام و تعلل به بازگشت به این توافق و در کنار آن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اثبات می‌کند که آمریکا انگیزه‌ای به بازگشت به برجام ندارد و هر آنچه که درباره سیاست دیپلماسی می‌گوید، دروغ است.

سیاست آمریکا علیه ایران، نگه داشتن شرایط موجود است.

اما دور جدید مذاکرات در وین باعث شده تا طرف مقابل با چالش روبرو شود.

سیاست آمریکا و حتی اروپا نیز بازگشت به برجام نیست و اگر هم انگیزه‌ای به بازگشت داشته باشند، این بازگشت غیر قابل باور خواهد بود چرا که هر آن ممکن است که در غرب تصمیم به خروج از آن گرفته شود.

اگر بنا بر گفته مقام‎های آمریکایی، خروج این کشور از برجام یک اشتباه بزرگ بود، باید به آن باز گردند، تعهدات خود را اجرا کنند و تضمین لازم را نیز بدهند که از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شوند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت آمریکا جو بایدن برجام ترامپ ایران وال استریت ژورنال فرافکنی دولت جو بایدن قیمت های روز در یک نگاه توافق هسته ای بی نهایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در بیانیه‌ای مطرح کرد: دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در حمایت از دانشجویان آمریکایی بیانیه صادر کرد.

در ادامه می‌توانید متن این بیاینیه را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام شجاعانه دانشجویان آمریکایی و تجمع اعتراضی علیه سیاست‌های کشورشان در حمایت از رژیم صهیونیستی جهانیان را به تحسین واداشته است.

آنچه که امروز جهان از قاب رسانه به تماشا نشسته است ناشی از وجدان بیدار انسان‌ها است. دانشجویان آمریکایی با حرکت اعتراضی خود که ناشی از نگرش و تحلیل صحیح آن‌ها نسبت به مسائل است نشان دادند که بمباران رسانه‌ای با اخبار غلط و بایکوت اخبار صحیح آن‌ها را گمراه نخواهد کرد.

چند روزی می‌شود که صحن اکثر دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ی حمایت از مردم مظلوم غزه تبدیل شده است. البته این حرکات شجاعانه به مذاق دولتمردان آمریکایی و شاید به عبارت درست‌تر سران شبکه صهیونیسم جهانی خوش نیامده و موجب سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان و اساتید آزاده شده است که البته این اقدامات سرکوبگرانه از سوی داعیه داران دموکراسی که ادعای آزادی بیانشان گوش جهان را کر کرده است نه تنها موجب عقب نشینی دانشجویان نشده بلکه باعث گسترش جنبش «همبستگی با غزه» در اکثر ایالات‌های آمریکا از کالیفرنیا تا تگزاس شده است.

آنچه در این مقطع مهم و حیاتی است حمایت همه جانبه جهانیان از تجمع مسالمت آمیز دانشجویان آمریکایی ومحکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا و گسترش این دست اقدامات در سایر کشور‌های جهان به ویژه کشور‌های غربی و صد البته برخی کشور‌های مسلمان که دولت‌های‌شان در نهایت ذلت وخواری به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی برآمده‌اند است.

چرا که تداوم این دست اقدامات و خیزش جهانی آزادگان جهان با انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در افکار عمومی و حصول پیروزی نهایی برای فلسطین همراه خواهد بود.

هسته بین الملل ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام قدردانی از دانشجویان شجاع و غیور آمریکایی اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا را محکوم نموده و از تمام آزادی خواهان جهان جهت پیوستن به جنبش «همبستگی با غزه» دعوت می‌نماید.

والسلام علیکم و رحمت الله

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور