Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:50:51 GMT

وبینار «اینترنت اشیا و نقش آن در صنعت ساخت و ساز»

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۹۹۳۲۶

وبینار «اینترنت اشیا و نقش آن در صنعت ساخت و ساز»

انجمن علمی و شورای صنفی عمران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، با همکاری دانشکده عمران، وبینار «اینترنت اشیا و نقش آن در صنعت ساخت و ساز» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، اینترنت اشیا یکی از تکنولوژی های جدید و پر طرفدار در مهندسی عمران است که به کمک آن، روش اجرای پروژه های مهندسی به کلی تغییر خواهد کرد، تغییر شکل دیجیتالی در ساخت و ساز مهندسان را قادر می سازد تا از قدرت داده های مبتنی بر فناوری برای کمک به تصمیم گیری دقیق تر استفاده کنند،

به طور کل، IOT  یا اینترنت اشیا در صنعت ساختمان شامل سنسورها یا حسگرها و ارتباط بین آنهاست که بخش های مختلف یک سازه را با ارتباط شبکه ای به هم متصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات که شامل حجم بزرگی از دیتا ها می‌باشند، جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند تا در تصمیمات آینده برای یک سازه، به کار آیند.

اینترنت اشیا نقش بزرگی در نظارت بر سلامت ساختار پروژه و همچنین جمع آوری اطلاعات از سیستم های کنترل پروژه را بازی می‌کند. از مهمترین کاربردهای IOT  در صنعت ساختمان، می‌توان به ثبت اطلاعاتی چون میزان رطوبت بتن، اختلاف دما در سطوح مختلف سازه، ارتعاشات وارده بر سطح و عمق مقاطع سازه، میزان نفوذ پذیری مقاطع مختلف سازه و تاسیسات نسبت به هجوم عوامل مخرب و حتی تغییر شکل های غیر طبیعی سازه اشاره کرد.

این برنامه با ارائه دکتر یعقوب علیپوری ـ عضو هیئت علمی گروه مهندسی مدیریت ساخت دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، روز سه‌شنبه ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۱، به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://meetbk.kntu.ac.ir/b/۷ma-jjk-cdl با کد دسترسی ۴۷۵۰۷۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينترنت اشيا اینترنت اشیا صنعت ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۹۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است