Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خیلی از مواقع دیده شده است که افراد برای تضمین و ضمانت در انجام حسن کار از کارگران سفته می گیرند. این سفته ممکن است در نهایت موجب شکایت از طرفین شود. کارگران برای اینکه به مشکلات این چنینی برخورد نکنند بهتر است از دادن سفته یا چک به کارفرما خودداری کنند. برخی از کارفرمایان در نهایت اقدام به برگشت سفته نمی کنند و کارگر دچار مشکلاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران نمی توانند برای پس گرفتن سفته به تنهایی اقدام کنند و مراحل قانونی این کار را به درستی بلد نیستند، آنها به یک همیار متخصص نیاز دارند که بتواند در روند شکایت از کارفرما بابت سفته به آنان کمک کند. در این باره می توان از طریق سامانه های مختلفی اقدام کنیم.

یکی از سایت های معتبر و تضمینی که در این راستا می تواند کمک شایانی به افراد مختلفی کند، سایت تهران وکیل می باشد که دارای بهترین وکیل ها در این راستا است.

بهترین وکیل با هزینه کم و زمان کم به بهترین شکل ممکن برای شما در نظر گرفته می شود تا بتوانید در زمان مناسبی این موضوع را حل و فصل کنید.

شکایت از کارفرما بابت سفته، دارای پرونده های زیادی است که می تواند برای کارفرمایان دردسرهای زیادی را داشته باشد. برای آنکه از چنین مشکلاتی پیشگیری شود سفته یا چک باید پشت‌نویسی شود و در آن قید شود که برای حسن انجام کار به کارفرما داده شده است و ارزش دیگری ندارد. دادن سفته سفید نیز دردسر ساز می باشد.

افراد با کمی تیز‌هوشی و درایت می توانند قرارداد مناسبی برای این موضوع ببندند. به هر حال سایت تهران وکیل دارای 1200 وکیل کارکشته‌ای است که می توانند در این امور مشاوره رایگان بدهند و در نهایت وکالت شما را با هزینه‌ای مناسب قبول کنند.

محل شکایت از کارفرما برای سفته

شکایت از کارفرما برای سفته همیشه راه های اداری خود را دارد ولی امروزه برای این کار نیازی نیست به صورت حضوری به اداره کار یا خدمات مراجعه نمایید. می توانید به صورت غیرحضوری از طریق سایت این مجموعه اقدام کنید و شکایت خود را در این سایت ثبت نمایید.

وکیل شما همه کارهای لازم را انجام می دهد و نیازی به مراجعه شما نیست. محل شکایت از کارفرما اداره کار می باشد که تمامی موارد این چنینی را حل می کند. شکایت از کارفرما تنها به مورد پس گرفتن سفته منتهی نمی شود بلکه موضوعاتی مثل ندادن حقوق تعیین شده، اخراج بی مورد کارگران، متعهد نبودن به قول، ندادن سنوات، ندادن به موقع بازنشستگی، ندادن حق مسکن، ندادن حق اولاد و ندادن حق بیمه نیز از مواردی می باشد که موجب شکایت از کارفرما می شود.

بسیاری از کارگران برای شکایت از این موارد راه حل های لازم را نمی دانند و برای همین است که به دنبال چنین کارهایی نمی روند و حق خود را ضایع می کنند. اما جای نگرانی نمی باشد آنها می توانند برای این کار از وکیل های مطمئن و معتبری استفاده کنند که در این باره تمامی اطلاعات لازم را دارند.

برای تنظیم شکایت می توانید وارد سایت شوید ثبت نام کنید و رمز کاربری بگیرید. بعد از این مرحله با بخش های دیگری روبرو می شوید که باید در بخش و پنجره خدمات وارد شوید و بعد از آن به پنجره اداره کل روابط کار بروید و در آنجا متن شکایت خود را باید ذکر کنید. تمامی موارد را بیان کنید و تمامی اطلاعاتی که لازم است را باید ذکر کنید.

در قسمت احراز هویت باید هزینه ای را پرداخت نمایید. بعد از ثبت نام باید آدرس و کلمه کاربری را یادداشت کنید تا فراموش نشود. پیامکی از طرف اداره کار برای کارفرما و کارگر فرستاده می شود که در آن زمان دقیق دادگاه حل اختلاف بیان شده است.

ویژگی های بهترین وکیل شکایت از کارفرما

همه افراد دوست دارند برای شکایت و وکیل گرفتن بهترین وکلا را برای خود انتخاب کنند تا برنده میدان شوند. بهترین وکیل شکایت از کارفرما باید دارای ویژگی هایی باشد که ما در این متن به بررسی این موضوعات می پردازیم.

وکیل درجه یک اول از همه باید به تعهد خود نسبت به موکل پایبند باشد و در چهار چوب قانون بتواند به بهترین شکل ممکن با استفاده از تبصره و قانون مشکل کارگران را حل کند.

در درجه دوم باید تمامی اطلاعات در طول کار را به موکل خود بیان کند تا در مورد روند پیشرفت پرونده اطلاعات خوبی را داشته باشد. باید که همه تلاش خود را در این راستا داشته باشد تا بتواند در بهترین حالت، پرونده را به کرسی بنشاند.

هزینه مهمترین چیزی است که باید در نظر گرفته شود. کارگر باید بتواند با هزینه ای مناسب کار را پیش ببرد. به نوعی نباشد که کارگر هزینه ای که می دهد بیشتر از حقوق و مزایایی باشد که می گیرد. در همه مراحل باید بتواند از کارفرما مدارک لازم را داشته باشد که محکمه‌پسند باشد .

اخلاق مناسب با موکل و اخلاق مداری یکی از ویژگی های بارزی می باشد که یک وکیل باید داشته باشد. موکل باید در کنار وکیل به خوبی سخن بگوید و چیزی را که برای ارائه دارد به راحتی در اختیار وکیل قرار دهد. یک وکیل باید کارکشته باشد و بتواند از پس هر مشکل حقوقی در این باره بر آید.

علاوه بر تجربه باید دانش حقوقی بالایی داشته باشد و همچنین همه تبصره های قانونی را آموخته باشد. همه مراحل را در زمان کمی به اتمام برساند و موکل را به سرعت به حق خود برساند.

تمامی وکلایی که در سایت تهران وجود دارد از این ویژگی ها برخوردار می باشند و می توانید با یک تحقیق از این موضوع آگاه شوید و از بهترین های آنان کمک بگیرید و قبل از هر کاری مشاوره رایگان دریافت کنید.

استرداد سفته از کارفرما

استرداد سفته از کارفرما یعنی پس گرفتن سفته که باید طی مراحل قانونی انجام شود. اگر نتوان با زبان و قرارداد از کارفرما این سفته ها را پس گرفت مجبور به شکایت می شوید و باید منتظر بمانید تا رای دادگاه اعلام شود. برای این کار لازم است مراحلی را طی کنید .

برخی از مواقع افراد سودجو با در دست داشتن این سفته ها از دادن حقوق کارگر ممانعت می کنند و می خواهند پول آنها را به اصطلاح بالا بکشند اما قانون در چنین مواقعی می تواند بهترین راه برای این افراد باشد. این کار در چندین جرم انجام می شود که یکی از آنها خیانت در امانت می باشد که به موجب آن، فرد باید متحمل جریمه یا زندان گردد.

شما می توانید در چنین مواقعی از وکیل کمک بگیرید .

بهتر است در هنگام دادن سفته در آن مشخصات و شماره ذخیره شود یا اینکه در آن بیان شود که این سفته برای کدام شرکت یا فرد حقیقی و حقوقی داده شده است. از همه مهمتر این است که می توانید درون سفته حسن انجام یا پایان کار را نیز ذکر کنید. اگر چنین مواردی را در هنگام کار ذکر شود مسلما چنین مشکلاتی پیش نمی آید.

باید دادخواست استرداد را به دادگاه برد و فرد باید ادله های کافی را برای این موضوع داشته باشد. باید سفته امضا شده باشد یا می توانیم دو نفر انسان ناظر بر این موضوع را به عنوان شاهد برد. در دفاتر خدمات قضایی می توانیم برای استرداد سفته از کارفرما اقدام کرد. این دفاتر را می توانید به صورت الکترونیکی نیز در داخل گوشی یا لب تاب خود داشته باشید که در نتیجه بدون معطلی اقدام به شکایت خواهید کرد.

در صورت عدم اطلاع از این موضوع می توانید محتوا و مطالبی که در این سایت وجود دارد را به خوبی مطالعه کنید تا به اطلاعاتی جامع در این مورد برسید.

مراحل اصلی و قانونی برای پس گرفتن سفته از کارفرما

پس گرفتن سفته از کارفرما دارای مراحل مختلفی می باشد که همه آنها را در این مطالب بیان نموده ایم. این موضوع را بار دیگر به صورت کلی بیان می کنیم.

اولین کار باید قطع کار برای کارفرما باشد که اعلامی برای قطع شدن رابطه باشد. بعد از آن می توانید در دفاتر الکترونیکی اقدام به استرداد سفته کنید. بعد از آن می توانید از سایت تهران، یک وکیل برای خود برگزینید. در ماده 673 ذکر شده است که هر فردی از این موضوع سو استفاده کند ممکن است تا سه سال حبس برای وی تعیین شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل اصلی می توانید از طریق این سایت و مشاورانی که در این مجموعه وجود دارند اقدام نمایید. این مشاوران می توانند اطلاعات خوبی را برای افراد بیان کنند که میزان آگاهی آنان به مراتب بالاتر بوده و می توانند به درستی شما را راهنمایی کنند.

مراحل اصلی و قانونی برای پس گرفتن سفته از کارفرما کار پیچیده ای برای عموم مردم خواهد بود ولی با استفاده از سایت تهران وکیل زودتر از آنکه بخواهید می توانید به این امر مهم دست یابید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وکیل شکایت از کارفرما سفته شکایت از کارفرما سفته از کارفرما بهترین وکیل ویژگی ها ندادن حق هزینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش رضا جباری بابت شکایت باشگاه پرسپولیس
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد