Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در این مستند خانم دکتر تیموریان، جامعه شناس،  با اشاره به بخشهایی از کارتون بچه رئیس،  رواج نگهداری سگها در میان خانواده های ایرانی را به عنوان عاملی مهم در بی میلی برخی خانواده ها برای فرزندآوری مطرح نمودند. 

علاوه بر این در بخش دیگری از این مستند جذاب، خانم دکتر عسگری، درمانگر کودک و نوجوان در گفتگو با یکی از بیماران خود،  برقراری رابطه جنسی با حیوانات خانگی را یکی از آثار منفی نگهداری سگ بر کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند، بیماری های مختلفی همچون هاری، بیماری های انگلی و قارچی از جمله بیماری های مشترک بین انسان و حیوان عنوان شد که امروزه به خاطر همزیستی افراطی و غیر استاندارد انسان و حیوان در ایران گسترش پیدا کرده است. در این میان شاید جذاب ترین بخش این مستند را بتوان فیلم نگاری این مستند از بازارهای غیرمجاز خرید و فروش سگ در سطح کلان شهرها همچون بازار آزادگان معروف به بازار پرندگان دانست.

 در این مستند  به وضوح عنوان شد که سگهای مختلف با نژادهای متنوع در سطح کشور، به دور از نظارت سازمانهایی مثل سازمان دامپزشکی و شهرداری تهران به فروش می رسند که این مساله  نشان از بی توجهی نهادهای مسئول در این زمینه دارد. این برنامه تلویزیونی با دوربین خود، نابسامانی موجود در واکسیناسیون و صدور شناسنامه برای سگ در بازارهای خرید و فروش این حیوانات را به تصویر کشید و مقصر اصلی این وضعیت را سازمان دامپزشکی و شهرداری تهران دانست.
 در این برنامه تلویزیونی، دکتر اکبرشاهی، مدیر کل بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی وجود دامپزشک و انجام واکسیناسیون توسط وی در بازار سگ فروشی در حاشیه اتوبان آزادگان را انکار کرد اما دوربین این مستند، خلاف این مساله را نشان داد. آنچه بیننده را برای لحظاتی در شوک فروبرد، قیمتهای عجیب خرید و فروش سگ در تهران بود. این قیمتها از 2 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان هم عنوان شد. اما در بخش از این مستند، بیان شد که در حال حاضر سگ یک میلیارد و هفتصد میلیونی هم در بازار ایران وجود دارد! 
در بخش دیگری از این مستند،  خرید سگهای خطرناک برای جنگهای خیابانی را یکی از دلایل رونق این نوع بازارها در ایران عنوان شد  و حتی در این مستند به برگزاری هرساله این جنگها در کرج و شهریار و عواقب تلخ آن برای حیوانات و محیط زیست اشاره گردید.

 در بخشهای دیگری روش غلط نگهداری سگها در ایران مورد نقد و بررسی قرار گرفت. دکتر خسروی، دامپزشک، در این برنامه، شیوه نادرست فعلی نگهداری سگها در میان خانواده های ایرانی را مورد انتقاد قرار داد و حتی نسبت به رواج نگهداری سگهایی با نژادهای خطرناک و مهاجم همچون دوبرمن در محیطهای کوچک در ایران، به شدت انتقاد کرد و آن را خطری برای جامعه امروزی دانست.

  در در بخش دیگری ، با اشاره به برخی قوانین در کشورهای مختلف همچون دانمارک و آمریکا، عنوان شد که نگهداری سگهای خطرناکی  با نژادهایی مثل پیت بول و بولداگ در کشورهایی مانند آمریکا و دانمارک  ممنوع است و حتی سگی مانند ژرمن شپرد که نگهداری آن امروزه رواج بسیاری دارد، در کشورهایی مثل امارات با محدودیت روبروست اما جالب آنکه این مستند نشان داد که این نوع سگها به راحتی و از مسیرهای ظاهرا قانونی، وارد ایران می شوند و در بازارهای مختلف و به قیمت گزاف به فروش می رسند!
در ادامه، این مستند با مصاحبه با برخی آسیب دیدگان ناشی از حملات سگ به انسانها در کرج، عنوان کرد که در سال 98 ، 6000 مورد حمله سگ به انسانها در این استان رخ داده است که آمار بالایی به نظر می رسد! علاوه بر این، این برنامه تلویزیونی با اشاره به فرایند جمع آوری و نگهداری سگهای مزاحم از سطح شهر در کرج، دوربین خود را به کمپ سگها در باغستان برد تا مردم برای اولین بار با محیط نگهداری سگها در این شهر آشنا شوند.  در بخش پایانی نیز با مصاحبه با برخی افراد همچون خانم دکتر لاجوردی، نماینده مجلس و دکتر محبی دامپزشک، نبود قانون را یکی از عوامل ایجاد وضعیت موجود عنوان کردند و بر ضرورت تصویب یک قانون جامع در این زمینه تاکید کردند.
مستند سرنخ کاری از اداره کل برنامه های سیاسی سیما به تهیه کنندگی خانم اکرم اسدی و کارگردانی محسن محمدازده است که در هر قسمت آن، یک موضوع چالشی مورد بررسی قرار می گیرد!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام

فرارو- ملکه زیبایی اکوادور در روز روشن توسط دو مرد مسلح هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. 

به گزارش فرارو، فیلم وحشتناک دوربین مداربسته که این حادثه را ضبط کرده است نشان می‌دهد که چگونه دو مرد مسلح نقابدار در حالی که خانم لندی پاراگا گویبورو  و مرد دیگری پشت میز ایستاده بودند به داخل غذاخوری حمله کردند.

نیویورک پست گزارش داد، ملکه زیبایی سابق اکوادور روز یکشنبه در شهر کوئودو توسط دو مرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

در فیلم منتشر شده همانطور که ملکه زیبایی در آنجا ایستاده بود و با رئیس باند صحبت می‌کرد، دو مرد مسلح بدون اینکه او متوجه شود وارد رستوران شدند. در حالی که اولین مرد مسلح به سمت آن‌ها دوید، و به گویبورو تیراندازی کرد او روی زمین افتاد. 

مرد مسلح دوم در کنار درب رستوران نگهبانی می‌داد، و پس از این حادثه هر دو مهاجم مسلح از صحنه گریختند. 

تصاویر بعداً ملکه زیبایی سابق را نشان داد که بی حرکت غرق در خون روی زمین افتاده است. 

به گفته منابع محلی، او برای شرکت در مراسم عروسی در روز شنبه در کوئودو بوده است. 

پلیس در حال حاضر در حال تحقیق در مورد این حادثه، برای کشف انگیزه و شناسایی مهاجمان است. 

خانم گویبورو شرکت کننده سابق میس اکوادور بود که در سال ۲۰۲۲ نماینده استان لوس ریوس بود. او بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشت. وی در سن ۲۳ سالگی صاحب یک واردکننده کالا‌های خانگی بود و خط تولید لباس ورزشی بود.

او در دسامبر گذشته زمانی که نامش در گفتگوی بین قاچاقچی مواد مخدر لئاندرو نوررو و حسابدارش هلیو آنگولو مطرح شد، خبرساز شد. 

آنگولو به قاچاقچی مواد مخدر گفته بود که پلیس از او در مورد خانم گویبورو سوال کرده است. 

نوررو در سال ۲۰۲۲، شش ماه پس از حبس، در زندان کشته شد.

دیگر خبرها

  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان منتشر شد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)