Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:01:08 GMT

کانادا در فکر از سرگیری روابط کنسولی در کابل

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۲۹۷۶

کانادا در فکر از سرگیری روابط کنسولی در کابل

مقامات دولتی کانادا به احتمال "اعزام یک تیم دیپلماتیک" به کابل، پایتخت افغانستان با امید به راه اندازی مجدد برخی خدمات کنسولی، تقریبا پنج ماه پس از روی کار آمدن طالبان، چشم دوخته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، سه منبع با آگاهی مستقیم از مذاکرات به گلوبال نیوز گفتند که تیم دیپلماتیک کانادا توسط اعضای "گروه مشترک ضربت ۲" که واحد مبارزه با "تروریسم" و "نجات گروگان" این کشور است، محافظت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم در روز "خروج آشفته" کارکنان دیپلماتیک در ماه اوت هنگامی که کانادا و متحدان سفارت‌هایشان را ترک کردند، در خاک افغانستان حضور داشت.

این اقدام (خروج کارکنان) در میان پیشروی "برق‌آسای" طالبان در سراسر افغانستان و با خروج نهایی نیروهای آمریکایی صورت گرفت.

این منابع که اجازه صحبت علنی درخصوص این مذاکرات را ندارند، به گلوبال نیوز گفتند که تعدادی از کشورها "رویکردی مشابه" را برای تلاش جهت تاسیس مجدد خدمات کنسولی در کابل دارند.

یک منبع ارشد با آگاهی مستیم از برنامه و بدون اینکه اجازه صحبت علنی را داشته باشند، گفت هفته‌هاست که "برنامه‌های احتمالی" درخصوص بازگشت دیپلماتیک به افغانستان وجود داشته است.

این منبع اظهار کرد: برنامه‌های احتمالی برای قرار دادن و حفاظت از عناصر "روابط جهانی کانادا" (GAC) هفته‌ها پیش با پیش‌بینی اینکه "دولت کانادا" (GoC) در نهایت ممکن است تصمیم بگیرد؛ ایجاد و گسترش یافت.

یکی از منابع هدف این سفر را به‌عنوان "شکستن یخ روابط" برای از سرگیری خدمات کنسولی آینده در این کشور توصیف کرد.

در حال حاضر هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است، اما کسانی که از برنامه ریزی مطلع هستند می‌گویند که هیات کانادایی احتمالا از کارکنان سفارت در دوحه قطر تشکیل خواهد شد.

انتظار می‌رود که نشست‌های سطح بالا در این خصوص از روزهای آینده در اتاوا آغاز شود.

یک منبع گفت که "فشار" برای برنامه ریزی این سفر از سوی دفتر وزیر نیست، بلکه از سوی بوروکرات‌ها و دیپلمات‌های کانادایی است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با اتهاماتی درخصوص "عدم آمادگی" برای خروج سربازان از افغانستان و خالی کردن پشت افغان‌هایی که جان خود را برای حمایت از "ماموریت نظامی کانادایی" در پی سرنگونی طالبان در جریان حوادث ۱۱ سپتامبر به‌خطر انداختند، مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كانادا افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

رسانه حکومت طالبان: ایران از اسرائیل انتقام گرفتطالبان: حمله اسرائیل نقض موازین دیپلماتیک استطالبان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دفاع مشروع بود

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون  هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان