Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:52:48 GMT

اعلام قیمت ماهی در بازار

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۳۷۷۳

اعلام قیمت ماهی در بازار

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران گفت: طبق بررسی‌های کارشناسان دفتر توسعه بازار اداره کل شیلات استان در بازار‌های موجود استان، حداقل قیمت گونه‌های مختلف ماهی حدود ۶۰ هزار تومان و حداکثر آن ۲۵۰ هزار تومان است.

او گفت: این افزایش قیمت براساس افزایش قیمت ادوات، آلات و حامل‌های انرژی بوده که صیدگاه‌های پره ما با آن در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۳۵ درصدی میزان صید

حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران از آغاز فصل صید تا ۱۰ آذرماه امسال بالغ بر ۵۵۰ تا ۵۷۰ تن ماهی بوده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش صید را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی ماهی‌های صید شده در دریا ۹۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از بین ۵۴ تعاونی پره که از شیلات استان مجوز بهره‌برداری دریافت کرده، ۵۲ تعاونی در فصل صید فعال هستند که سرانه هر صیدگاه به حدود ۱۱.۵ تن رسیده است.

مدیرکل شیلات مازندران در ارتباط با ترکیب گونه‌ای صید در دریای مازندران، گفت: ترکیب گونه‌ای صید شامل ۴۲درصد ماهی کفال، ۳۵ درصد ماهی کپور و ۲۳ درصد ماهی سفید است.

اسحاقی گفت: افزایش قیمت تور، سرب، حامل‌های انرژی، قایق‌های موتوری، تراکتور و خودرو‌های حمل همچنین روغن و بیمه آنقدر سرسام‌آور است که با وجود افزایش صید و  افزایش ارزش اقتصادی ماهی‌های استخوانی در دریای خزر باز هم طبق تجزیه و تحلیل و آمارها، صید برای بسیاری از شرکت‌های توجیه اقتصادی ندارد.

ادامه پیگیری‌ها برای ۳مطالبه به‌حق صیادان مازندران

اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران گفت: در آخرین جلسه‌ای که در ارتباط با پیگیری بحث سه مطالبه به‌حق صیادان مازندران در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با دستگاه‌های مربوطه مانند سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار کردیم مصوب شده بود که اسامی صیادان و بهره‌برداران را طبق لوح فشرده به آنان اعلام کنیم.

او گفت: اسامی صیادان استان را اعلام کردیم و قرار بر این شد آن کارگروه و کمیته بررسی تشکیل و در استان بحث سخت و زیان‌آور شمردن شغل صیادی به وقوع بپیوندد تا برای صیادان زحمت‌کش ما اجرایی شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با توجه به پیگیری‌ها تاکنون این مهم هنوز اجرایی نشده و ما هم امیدواریم تا پایان امسال اجرایی شود.

او با بیان اینکه بحث حق انتفاع بیمه ۱۰ درصدی و همچنین بحث تعدیل و تثبیت شغل صیادی موضوعی است که در کشور باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود، گفت: بحث تخصیص و نداشتن اعتبار از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید تعلق بگیرد و حجم مبلغ آن بقدری بالا هست که در سطح استان قابل تصمیم‌گیری نیست.

ماهی‌های خزر عاری از آلودگی

اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه گزارشی از آلودگی ماهی‌های دریایی نداشتیم، گفت: پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی که در زمینه آلودگی ماهی‌های دریایی و ماهیان صید شده استخوانی فعال هستند و همچنین از سوی دامپزشکی استان گزارشی در این زمینه به ما اعلام نشده است.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات مازندران قیمت ماهی بازار ماهی اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳