Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همزمان با گفت‌وگوها در وین، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در خصوص نشست روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه گفت: هر کدام از این کشورها هم در سازوکارهای منطقه‌ای مثل سازمان همکاری اقتصادی اکو و سازمان همکاری شانگهای یا مراودات منطقه‌ای و در حوزه‌های دیگر  و یا در حوزه دوجانبه در حال طراحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با گفت‌وگوها در وین، اجلاس سفرای ما در تهران در حال برگزاری است، برای اینکه موازی با لغو و رفع تحریم‌ها که در وین اتفاق می‌افتد خنثی سازی تحریم‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سفر آقای دکتر رئیسی به تک تک این کشورها برنامه ریزی شده و بزودی سران برخی کشورها از جمله ترکیه در تهران خواهند بود و بزودی میزبانی خواهیم کرد. ما برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه طراحی کردیم به عنوان نقشه راه و سندهای ۲۰ ساله با کشورهای همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده و مجوز را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد که مذاکرات را انجام دهیم و مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین کردیم با کشورهای عمده همسایه بتوانیم اینها را انجام دهیم.

سوی افزود: وزارت امور خارجه قطعا در تنظیم و تسهیل این روابط نقش خودش را ایفا خواهد کرد ولی همه می‌دانند وزارت امور خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و قطعا وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای مستقیم مسئول این موضوع هم باید با ما این هماهنگی لازم را داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صد روز گذشته عملا ما ۲.۵ تا ۳ برابر روابط اقتصادی ما وسعت پیدا کرده؛ با ترکمنستان موانع را در همین سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم. با برخی دیگر از کشورهای همسایه هم در حوزه‌های پولی و مالی این گشایش‌ها هم اتفاق افتاده و هم در دست پیگیری است. انشاالله در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهیا بهتری هم در راه است.  

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خنثی سازی تحریم ها وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت