Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان روز شنبه در نشست شورای عشایر خوزستان که با حضور رییس سازمان امور عشایری برگزار شد، با اشاره به در اولویت قرار دادن مباحث مربوط به بخش فرهنگی و گردشگری به ویژه در حوزه عشایر بیان کرد: از این طریق علاوه بر گام برداشتن در جهت تقویت عشایر، انعکاسی از اصالت فرهنگی کشور را در سطح بین المللی شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عشایر را پاسداران کشور در طول تاریخ دانست و گفت:  عشایر غیور از یک سو وظیفه پاسداری خود از این مرز و بوم را نشان دادند و از سوی دیگر به عنوان قشر تولید کننده‌ در کشور در ایجاد ثروت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه عشایر فقیر نیستند توضیح داد:  عشایر تولید کننده هستند اما در مناطق محروم قرار دارند و از امکانات و سرمایه‌های کشور کمتر برخوردارند یا در مناطق کم برخوردار هستند که این نشان از کم توقعی آنها دارد. وی ادامه داد:با وجود اینکه عشایر از جامعه تولید کننده به شمار می‌روند و نیاز خودشان و بخشی زیادی از جامعه را تامین می‌کنند اما از مواهب کشور کمتر بهره مند می‌شوند، لذا باید به عنوان یک وظیفه ملی به این محرومیت‌های منطقه‌ای توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم نسبت به عشایر بیان کرد: دولت انقلابی عزم خود را برای ساختن مملکت جزم کرده و اراده خود را در جهت کاهش مشکلات و توسعه کشور قرار داده است.

خلیلیان رویکرد دولت را محرومیت‌زدایی و توزیع عدالت در جامعه بیان کرد و ادامه داد: یکی از مصادیق محرومیت زدایی، مربوط به حوزه عشایری است که در سفر رییس جمهور به استان لرستان نیز نشستی ویژه با عشایر اختصاص دادند که نشان دهنده توجه رییس جمهور به قشر تولید کننده و نگاه همراه با عدالت در سیاست‌های دولت است.

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان  در جهت توسعه زیرساخت‌های عشایری بیان کرد:  برخی ساختارها مانند راه‌ها باید در اختیار عشایر قرار بگیرد از این رو پیشنهاد می‌کنم با توجه به محدودیت‌های سازمان امور عشایر در این زمینه، راه و شهرسازی در این زمینه کمک کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در دیگر حوزه‌های مختلف مانند توسعه زیرساخت‌های آبرسانی، برق‌رسانی و... نیز باید پیگیری‌ها از سوی دستگاه های متولی انجام شود و امکانات و ظرفیت‌های ملی بیشتری را پای کار آوریم.

وی گفت: استفاده از امکانات دیگر دستگاه‌های اجرایی در کنار سازمان امور عشایر، موجب هم افزایی می‌شود، و محرومیت زدایی و افزایش تولید و پشتیبانی از تولید مورد حمایت قرار می‌گیرد.

خلیلیان بیان کرد: یکی از نکات مهم در زمینه تولیدات عشایر، تنوع بخشی در تولیدات است و مورد دیگر به صنایع فرآوری مرتبط با تولیدات عشایر است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی این موارد را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: نیازها و انتظارات جامعه عشایری باید در بودجه ۱۴۰۱ دیده شوند.

برچسب‌ها جامعه عشایری خوزستان صادق خلیلیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه عشایری خوزستان صادق خلیلیان جامعه عشایری خوزستان صادق خلیلیان تولید کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد