Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@23:00:42 GMT

استان کردستان در رواق فیلم، رتبه اول کشوری دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۰۵۵۰۲

استان کردستان در رواق فیلم، رتبه اول کشوری دارد

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع اصحاب رسانه استان که با موضوع سومین رویداد ملی فهما در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال اخیر در سه مرحله رویداد فهما را اجرا کرده‌ایم که امسال سومین سالگرد اجرای این رویداد ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
  وی با بیان اینکه کردستان در بین استان‌های کشور در راستای اجرای طرح فهما در ردیف سیزدهمین استان کشور قرار دارد، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا این رتبه ارتقا یابد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه 584 کانون استان در طرح فهما شرکت و از این تعداد 381 کانون امتیاز کسب کرده‌اند، اضافه کرد: نهایت امتیاز 20 هزار امتیاز است که بالاترین امتیاز در استان 14 هزار امتیاز است.

 وی عنوان کرد: از بین 26 هزار کانون کشور سه کانون استان شامل کانون امام خامنه‌ای قروه، کانون کنعان سنندج و کانون امام خمینی(ره) سنندج رتبه ها برتر کشوری و زیر صد را کسب کرده‌اند و حتی کانون قروه در دو هفته رتبه اول کشوری داشت.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: رتبه اول استانی نیز مربوط به کانون‌های قروه است که با 85 کانون 37 کانون آن دارای بالاترین امتیازات است؛ سنندج دوم، بیجار سوم و پایین ترین رتبه مربوط به سروآباد با سیزده کانون دارای امتیاز است.

 گلباغی تصریح کرد: فهما دارای 13 رواق است که شامل رواق‌های نور و قرآن، کارآفرینی، دانش، کتاب، رسانه، همدلی، سرود و فیلم، فناوری، ترنج یا تولیدات هنری و تجسمی، نمایش و نقد نمایش و همچنین بررسی و ساماندهی است و براساس فعالیت‌های تعریف شده در این رواق‌ها کانون‌های مساجد 35 استان  (35 مرکز) کشور امتیازبندی می‌شوند.

  مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه در رواق فیلم، استان کردستان رتبه اول کشور را دارد، اضافه کرد: در رواق‌های نور و قرآن رتبه هشتم، رواق کارآفرینی رتبه 10، دانش رتبه 10، کتاب رتبه 10، رسانه رتبه 9، همدلی رتبه 12، سرود رتبه 3، فناوری رتبه 10، ترنج یا تولیدات هنری و تجسمی رتبه 13، نمایش و نقد نمایش رتبه 8 کشوری داریم.
 
وی با اشاره به اینکه در چند بخش رتبه‌های پائینی داریم و سعی بر این است که بتوانیم رتبه‌های کانون‌ها را در رواق‌ها بالا ببریم، اعلام کرد: تاکنون اطلاعات 8858 نفر  از اعضای کانون‌های مساجد در مجموع در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شده‌اند.
 
 وی به جشنواره مدهامّتان پرداخت و گفت: جشنواره مدهامّتان نیز برای اعضای کانون‌های مساجد استان در حال برگزاری است که اعضا می توانند تا پایان آذر ماه در این جشنواره شرکت کنند.
  
گلباغی عنوان کرد: ۳ هزار مکان مذهبی در استان داریم که تاکنون در ۶۱۲ مکان توانسته‌ایم کتابخانه و کانون ایجاد کنیم که از این تعداد ۴۳۳ مورد در مناطق روستایی است و به دلیل کمبود جمعیت در مناطق روستایی امکان ایجاد کانون براساس دستورالعمل‌های ایجاد کانون وجود ندارد.
 
وی به کمک‌های مؤمنانه انجام شده پرداخت و افزود: در ایام کرونا توسط کانون‌های مساجد در ۱۲ مرحله کمک مومنانه بین کانون‌ها و افراد بی‌بضاعت توزیع شده است.
 
 وی به برنامه‌های در دست اقدام کانون‌های مساجد پرداخت و اذعان کرد: در گام دوم انقلاب توجه به دو مؤلفه جوانگرایی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر را در دست اقدام داریم که در این راستا با حوزه هنری، بهداشت و درمان و هلال احمر تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: فهما کردستان کانون های مساجد رتبه اول رواق ها رتبه 10

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی