Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:32:31 GMT

هیچ مصوبه‌ای در شورای ششم شهر یزد باطل نشد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۱۲۵۶

هیچ مصوبه‌ای در شورای ششم شهر یزد باطل نشد

گروه استان‌ها ــ رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه دغدغه شورای شهر یزد داشتن افق روشن از وضعیت یزد در پیش چشم مردم و مسئولان است، گفت: هیچ یک از مصوبات شورای شهر یزد باطل نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، غلام حسین دشتی در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: طبق ماده 80 وظایف شوراهای اسلامی شهر، بعد از انتخاب شهردار 34 وظیفه داریم که در کمیسیون‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، نظارت، گردشگری، خدماتی و شهر هوشمند مشکلات را به طرق مختلف و با کمک از خود مردم، نخبگان، تجربه از دوره‌های قبل و حضور در محلات مشکلات را شناسایی می‌کنیم و آن‌ها را به نوعی به واحدهای مختلف شهرداری جهت ارائه طرح و لایحه ارائه می‌کنیم یا مشکلات را جهت بررسی به سطح مجلس شورای اسلامی می‌آوریم یا مشکلات مربوط به دستگاه‌های مختلف را سریع‌تر به مسئول مربوطه می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین رویکردها و دغدغه شورای شهر را داشتن افق روشن از وضعیت استان یزد در پیش چشم مردم و مسئولان دانست و گفت: برنامه‌محوری پایه و اساس کار شورا است که 13 راهبرد در مجموعه افق جهت‌گیری‌های شورا قرار گرفته که با توجه به شهر و شهرسازی، تاریخ و تمدن شهر و نیازهایی که محاسبه شده مجموعه رویکردهایی را ارائه کردیم که تأکید بر رشد و پیشرفت الگوی ایرانی اسلامی، تأکید بر ارزش‌های معنوی و اخلاقی، فرهنگ و هویت اسلامی، عدالت محوری در همه فعالیت‌ها، افزایش اختیارات مناطق، افزایش درآمد پایدار، افزایش بهره‌وری با توجه به امنیت، سلامت و اقلیم و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام برخی از آن‌ها بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: عمر برخی پروژه‌های نیمه کاره 37 سال بوده که بسیاری از آن‌ها به مدار اجرایی وارد شدند و شفافیت در ساختار پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کمیسیون‌ها با برنامه‌های کلان و خرد بیش از 53 محور کاری را مورد توجه قرار داده که ارتباطات نزدیک با روحانیت، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برخی از آن‌ها بوده چراکه این دو نهاد علمی و فکری کشور سهم کمتری در مدیریت شهری دارند، دغدغه‌های شهری را با امام جمعه یزد و شخصیت‌های مختلفی که در این زمینه‌ها تجربه دارند در میان گذاشتیم، در حوزه گردشگری در حال تبدیل نگاه‌ها از صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری هستیم چرا که در نگاه اول ما خدمتگذار مردمی هستیم که به این شهر به عنوان توریست داخلی و خارجی می‌آیند و در نگاه فرهنگ گردشگری هدایت‌گری، معرفی فرهنگ و ساحت و جایگاه یزد و مدیران شهر و معرفی ارزش‌های فرهنگی و میراثی و تاریخی می دانیم و تلاش می‌کنیم این ارزش‌ها را در همه فعالیت‌ها نشان دهیم.

دشتی گفت: در مدت 120 روز، 40 مسئله مهم شهر را شناسایی کرده و برای پیگیری این مشکلات در حال ایجاد دو نهاد یکی نهاد همکاری با شهرستان در قالب فرمانداری، و دیگری نهادی در غالب استان با مجموعه مدیریت استانی در راستای رسیدن به مدیریت واحد شهری هستیم تا با هماهنگی بیشتر مسئولان مشکلات سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر با بهره‌وری بیشتر در چهارچوب رویکردهای شهرستانی، استانی و شهری با یک مجموعه هماهنگ حل شود.

بدون شهردار ماندن زنجان با گذشت 4 ماه از آغاز به کار شورای شهر ششمسخنگوی شورای شهر کرج: تذکرات امام جمعه راهگشا بودسوال 12 عضو شورای شهر از شهردار کرج؛ مبنای انتصابات اخیر در شهرداری چیست؟

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست اظهار داشت: 30 جلسه رسمی علنی از ابتدای دوره شورای ششم داشتیم به جز موارد غیر رسمی که مصوبی نداشتند.

وی گفت: 52 مصوبه داشتیم که هیچ کدام مغایرت با قانون نبوده و کمیته تطبیق فرمانداری همه را تأیید کرده و هیچ مصوبه‌ای تاکنون باطل نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در میان مصوبه‌ها، 6مورد لایحه شهرداری با قید دو فوریت در صحن علنی بررسی شده, 32 مورد طرح و لایحه از کمیسیون بودجه و درآمد پایدار، هفت لایحه در کمیسیون فرهنگی، سه مورد در کمیسسون نظارت و حقوقی، چهار مورد در کمیسیون عمران بررسی و به صحن علنی ارجاع شده و مصوبه گرفته است.

این نشست خبری با معرفی رؤسای کمیسیون‌ها و تعداد جلسات آن‌ها تا پایان آبان ماه 1400 ادامه یافت، همچنین خبرنگاران سؤالات خود را در مورد مسائل شهری پرسیدند و رؤسای کمیسیون‌ها به آن پاسخ دادند.

انتهای پیام /785/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر یزد کمیسیون ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۱۰ – ج مربوط به مصارف استان‌ها را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تغییری در جدول شماره ۱۰ مربوط به استان‌ها به وجود نیاورده است و فقط چهار ستون به آن اضافه کرده که مربوط به توازن در توزیع می‌شود.

حاجی بابایی گفت: در این جدول ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های جهادی آمده که بین همه استان‌ها تقسیم می‌شود و هر استان ۵۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی دارد. کمیسیون تلفیق هیچ‌گونه اعمال نظری درباره بودجه‌های استانی نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است