Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:47:44 GMT

کشف یک گوشواره عجیب در دانمارک

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۲۱۲۹

موزه ملی کپنهاگ اخیرا از کشف یک گوشواره نادر تاریخی خبر داد که گمان می‌رود هدیه‎‌ای از یک امپراتور به فرمانده وایکینگ باشد.

به نقل از انشنت اوریجینز،‌ مسوولان موزه ملی کپنهاگ اخیرا کشف یک گوشواره طلای نادر تاریخی توسط یک مرد ۵۴ ساله را اعلام کردند. این گوشواره که به قرن یازدهم میلادی تعلق دارد و گمان می‌رود هدیه‌ امپراتور بیزانس به یک فرمانده وایکینگ باشد توسط مردی که با دستگاه فلزیاب در دانمارک مشغول جست‌وجو بود کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشواره با استفاده از یک صفحه هلالی‌شکل از جنس طلا ساخته شده و برای تزئین آن از قاب طلا استفاده شده است. برای طراحی بخش میانی گوشواره نیز از طرح دو پرنده و درخت زندگی استفاده شده است.

هنوز کارشناسان نمی‌توانند درک کنند این گوشواره طلا چطور از محل کشف سردرآورده است. به احتمال زیاد این گوشواره هزارساله در خاورمیانه ساخته شده است، بنابراین این اکتشاف می‌تواند نخستین اکتشاف در نوع خود در اسکاندیناوی محسوب شود.

محققان موزه ملی کپنهاگ همچنین معتقدند کشف این گوشواره می‌تواند اطلاعات مهمی را برای درک بهتر وایکینگ‌ها و خاورمیانه ارائه دهد.

این گوشواره به حدی نادر محسوب می‌شود که تاکنون فقط ۱۲ مورد مشابه آن در سراسر جهان کشف شده است.

یکی از کارشناسان موزه ملی کپنهاگ معتقد است این امکان وجود دارد که امپراتور بیزانس این گوشواره را به یک وایکینگ دانمارکی که به عنوان محافظ شخصی خدمت می‌کرده اهدا کرده باشد.

با این‌که منشا دقیق این گوشواره هنوز مشخص نیست، محققان همچنین نمی‌توانند ارتباط این گوشواره و محل کشف آن را نیز متوجه شوند چراکه تاکنون در اطراف و نزدیکی محل کشف این گوشواره هیچ شواهدی از سکونتگاه‌های وایکینگ‌ها کشف نشده است.

منبع: ایسنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌

به گزارش "ورزش سه"، موریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران که صبح شلوغی را با خبرنگاران و اهالی رسانه داشت، پس از کنفرانس خبری به همراه وحید مرادی سرپرست تیم ملی و نایب رئیس فدراسیون از موزه ورزش ایران دیدن کرد.

این موزه زیبا که بخشی از آن به معرفی افتخارات قهرمانان ملی، جهانی و آسیایی ایران به سایر ملل و گردشگران می‌پردازد، باعث شد تا موریسیو پائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای ساعاتی به گردش در این موزه و شناخت ورزش ایران بپردازد تا خستگی کنفرانس صبح از بدن او خارج شود.

پائز که در کنفرانس خبری با نوع صحبت هایش همه را امیدوار کرد، حالا از فردا شروعی دوباره در تمرینات تیم ملی والیبال ایران خواهد داشت و همان طور که در مصاحبه با خبرنگاران گفت، قصد دارد کار بزرگی را در لیگ ملتهای والیبال با تیم ملی ایران انجام دهد. گفته می شود در روزهای آتی چند بازیکن از اردوی تیم ملی والیبال توسط این مربی خط خواهند خورد.

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود