Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت‌: افزایش سهم سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه توجه به سرمایه گذاری ۱۲ ساله دانش آموزان است. سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با میزان در مورد افزایش سهم سوابق تحصیلی و ورود مافیای کنکور به دوره دوم متوسطه گفت: اگر بخواهیم بگوییم با این تصمیم مافیای کنکور و آموزشگاه‌ها وارد مدارس می‌شوند که تا پیش از این ۷ هزار میلیارد بار مالی داشته اند اگر نهاد‌های نظارتی در این خصوص در آموزش و پرورش وجود داشته باشند مشکلات حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: احیای مدارس نمونه دولتی و استعداد درخشان در سراسر کشور گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی است، تا دانش آموزان با استعدادی که بضاعت مالی پایین و استعداد برتری دارند بتوانند به این مدارس ورود کنند.
استاد دانشگاه تهران در مورد این سوال که با حذف کنکور و شرط معدل چگونه می‌توان عدالت آموزشی ایجاد کرد، گفت: در حال حاضر کنکور حذف نشده است بلکه تاثیر آن در پذیرش دانشگاه کم شده است همچنان نیز با توجه به مصوبات شورا کنکور ۴۰ درصد در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه‌ها موثر است.
وی گفت: از سوی دیگر با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان ثمره و تلاش تحصیل ۱۲ ساله دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این توجه به سرمایه گذاری ۱۲ ساله است و به عدالت نزدیکتر است.
وی ادامه داد: با فعالیت مدارس غیر دولتی و توجه به آن‌ها مدارس دولتی ضعیف شده است، بالا بردن استاندار‌دهای آموزشی در دوره دبیرستان به ویژه مدارس دولتی و ارائه بهترین کیفیت آموزشی در این دوران با توجه به اینکه آموزش و پرورش ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه را به خود اختصاص داده است لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
حجت الاسلام عاملی گفت: یکی از اتفاقات ناخوشایند در آموزش و پرورش استخدام برخی از معلمینی است که استاندار‌دهای لازم را نداشته اند از این رو انحصار جذب در آموزش و پرورش می‌تواند در دقت بیشتر جهت جذب کادری مجرب کمک بزرگی کند.

وی در پایان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره فرموده‌اند کار اساسی باید برای آموزش و پرورش انجام شود با استاندارد سازی امتحانات و سراسری شدن می توانیم با آن نظارت فوق العاده بر حسن اجرای کار در این وزارت خانه به عدالت آموزشی نزدیک شویم. بیشتر بخوانید: حمایت‌های مالی و اصلاح قوانین رمز حفظ نخبگان در کشور است انتهای پیام / برچسب ها: کنکور مافیا سوابق تحصیلی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور مافیا سوابق تحصیلی آموزش و پرورش سوابق تحصیلی دانش آموزان ۱۲ ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری