Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:54:18 GMT

فرسایش سالانه ۲۰ تن خاک در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۴۰۳۴

فرسایش سالانه ۲۰ تن خاک در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله ابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در همایش استانی روز جهانی خاک که در شهرکرد برگزار شد با اشاره به بحران زیست محیطی، اظهار کرد: دخالت‌های نادرست انسان در طبیعت موجب برهم خوردن تعادل اکوسیستم شده است.

وی با اشاره به آب رسانی با تانکر به روستاهای چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: ایجاد سیلاب‌ها و خشکسالی در سال‌های اخیر نتیجه برهم خوردن اکوسیستم طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به برداشت بیش از حد آب از آبخوان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از چهار هزار حلقه چاه در این استان وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه به دلیل استفاده نادرست از طبیعت در چهارمحال و بختیاری با بحران آب و خاک مواجه هستیم، افزود: فرسایش خاک در استان سالانه بین ۲۰ تا ۳۵ تن گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مراتع چهارمحال و بختیاری به عنوان مراتع متوسط و ضعیف اکولوژیکی است، عنوان کرد: افزایش برداشت‌ها در مراتع استان با کاهش پوشش گیاهی مواجه شده که کاهش ذخیره و نفوذ آب از نتایج آن است.

افزایش باغات در اراضی شیبدار مانع فرسایش خاک می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به چرای بیش از حد در مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی اشاره کرد و گفت: در بعد فیزیکی باید فرسایش خاک را در استان کاهش یابد.

ابراهیمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در فرسایش خاک از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار کرد: با تأخیر در چرای دام می‌توان از فرسایش خاک تا حدودی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان وجود دارد، عنوان کرد: با افزایش باغات در اراضی شیبدار استان می‌توان از فرسایش خاک جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اقدامات حفاظتی انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه استفاده از کودهای شیمیایی باید کنترل شده باشد، ادامه داد: ۳۰ هزار تن کود شیمیایی سالانه در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری استفاده می‌شود.

وی افزود: در صورت ادامه فرسایش بیش از حد خاک در استان امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری با مشکل مواجه می‌شود.

کد خبر 5373581

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری فرسایش خاک بحران آب ویروس کرونا مطالبات مردم لرستان از دولت بوشهر روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان عکس استانها کرمانشاه خرم آباد واکسن کرونا سانحه تصادف سیدابراهیم رئیسی کشاورزی چهارمحال و بختیاری فرسایش خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • پروژه پمپاژ آب ناغان می‌تواند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کند
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده