Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید دفتری، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از شکسته شدن انحصار شرکت‌های خارجی در تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: ایران تا سال ۱۴۰۲ از واردات کاتالیست‌های اصلی صنعت پتروشیمی بی‌نیاز می‌شود.

وی افزود: این شرکت براساس برنامه‌ریزی‌های راهبردی خود در مسیر تدوین و توسعه دانش فنی تولید کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، صنایع تکمیلی و بهینه‌سازی فرآیندهای واحدهای تولیدی و دانش‌های موجود و تجاری‌سازی دانش‌های فنی گام برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بیان اینکه از ۴۰ نوع گروه کاتالیست موجود در صنعت پتروشیمی، ۲۰ گروه آن در کشور داخلی‌سازی و صنعتی شده، گفت: تا پایان امسال هشت گروه دیگر داخلی‌سازی می‌شود و ۱۲ گروه باقیمانده نیز در حال تحقیق و یا توسعه است.

دفتری با بیان اینکه در زمینه تأمین کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی، انحصار شرکت‌های خارجی شکسته شده است، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا سال ۱۴۰۲، ایران از واردات کاتالیست‌های اصلی مورد نیاز صنعت پتروشیمی بی‌نیاز می‌شود و در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری با ارائه کاتالیست‌های مختلف مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی، سبب افزایش اعتماد به ساخت داخل شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های اعمال‌شده با همکاری فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، نیاز شرکت‌های پتروشیمی به خارج از کشور برای تأمین کاتالیست‌های خود کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در مراکز تهران، اراک، ماهشهر و عسلویه اشاره کرد و گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ارتباط و همکاری‌های بسیار مطلوبی را با پژوهشگران در بخش‌های مختلف دارد و این شرکت آماده هرگونه همکاری با تولیدکنندگان کاتالیست‌هاست.

دفتری ادامه داد: ارتباط با مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌تواند نیازهای صنعت را برطرف کند و به‌عنوان یک شرکت دانش‌محور، مؤسسه‌های پژوهشی (متانول، الفین و پروپیلن) در چند دانشگاه معتبر ایجاد کرده‌ایم و همکاری مطلوبی با مجموعه دانشگاهی کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به قابلیت‌های موجود برای صادرات دانش فنی و کاتالیست به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: با بعضی از کشورهای همسایه از سوی بخش خصوصی مذاکراتی انجام شده و امید است در آینده نزدیک بتوانیم در زمینه صادرات دانش فنی و کاتالیست نیز عملکردی قابل قبول را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح اسلام‌آباد غرب نخستین طرحی است که با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ساخته می‌شود، اظهار کرد: این طرح نخستین پروژه ملی در صنعت پتروشیمی است که زنجیره آن در هر سه مرحله از مسیر گاز طبیعی به متانول، متانول به پروپیلن و پروپیلن به پلی‌پروپیلن از دانش فنی ایرانی تعریف شده است و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی طرح GTPP اسلام‌آباد غرب را در همه مسیر ساخت حمایت خواهد کرد.

دفتری درباره قرارداد با شرکت‌های پتروشیمی بوشهر و تبریز در مورد تأمین دانش فنی طرح‌های توسعه‌ای ساخت واحد پلی‌اتیلن سنگین، افزود: با اجرایی شدن این دو قرارداد، عملیات اجرایی ساخت این واحدها با دانش فنی ایرانی آغاز شده است.

وی درباره قرارداد با پتروشیمی مروارید نیز گفت: قرارداد تأمین ۱۷۰ تن اکتیویتور مورد نیاز پتروشیمی مروارید میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت پتروشیمی مروارید در سال ۱۳۹۹ امضا شد و پس از مؤثر شدن قرارداد، واحد اکتیویتور در مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی احداث و پیش از سررسید قرارداد، محصول تولیدی به شرکت پتروشیمی مروارید تحویل داده شده است.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، تأمین دانش فنی طرح GTPP امیرآباد در استان مازندران را از برنامه‌های آینده این شرکت برشمرد و بیان کرد: تفاهم‌نامه تأمین دانش فنی (PVM) این طرح امضا شده است و در صورت صدور کامل مجوزهای مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح GTPP امیرآباد آماده تأمین دانش فنی آن هستیم.

کد خبر 5373799

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کاتالیست پتروشیمی خودکفایی لایحه بودجه 1401 اولین بودجه قرن وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران وزارت نیرو گمرک ایران قیمت دلار سازمان برنامه و بودجه قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی نهضت ملی مسکن لایحه بودجه علی اکبر محرابیان ذوب آهن مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مورد نیاز صنعت پتروشیمی پتروشیمی مروارید تأمین دانش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج

‌طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های خوداتکایی، خودکفایی و خوداشتغالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سومین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه‌روزی استان در سنندج عرضه شد.

‌وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش‌آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را فعل سازند.

محمدی با بیان اینکه در سه غرفه این نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شده، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش آموزان آثار و دست سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با نمایش دست ساخته‌های دانش آموزان متوسطه کاردانش خاص هنرستان‌های دخترانه گل‌ها وپسرانه نوآوران سنندج برای بازدید عموم آزاد است.

کد خبر 6090988

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی