Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، همایون حسینی‌نژاد، گفت: بررسی آمار‌های ۶ ماهه اول امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده کاهش حدود ۲۳ درصدی در آمار فوت براثر غرق‌شدگی در استان فارس است.

وی افزود: طی ۶ ماه نخست امسال ۵۳ نفر در استان فارس براثر غرق شدگی فوت کرده و اجساد آنان برای بررسی به مراکز پزشکی قانونی در فارس منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پزشکی قانونی استان فارس خاطرنشان کرد: از بین ۵۳ فوت شده براثر غرق شدگی، ۴۱ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بودند.

حسینی‌نژاد اضافه کرد: این آمار نسبت به آمار ۶۹ نفری ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ حاکی از کاهش ۲۳.۱۸ درصدی است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، فارس با تعداد ۵۳ نفر فوتی در شش ماهه نخست امسال پس از استان‌های مازندران، خوزستان و گیلان در رتبه چهارم قرار دارد.

حسینی نژاد همچنین گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۹ نفر براثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان فارس جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل حدود ۵۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: اجساد این فوت شدگان برای انجام معاینات لازم به مراکز پزشکی قانونی استان انتقال یافته و مراحل قانونی شامل معاینه، کالبد گشایی، تعیین علت فوت و صدور جواز دفن برای آن‌ها انجام و پیکرشان تحویل خانواده‌های ایشان شده است.

معاون پزشکی- آزمایشگاهی پزشکی قانونی فارس افزود: از کل ۹ فوت شده بر اثر گازگرفتگی در فارس ۸ نفر مرد و ۱ نفر زن بود. حسینی‌نژاد اضافه کرد: آمار ۶ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹ نفر بود، کاهش ۵۲.۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون پزشکی قانونی فارس گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، فارس در آمار فوت ناشی از گازگرفتگی طی ۶ ماه اول امسال پس از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز، مرکزی و کرمانشاه، در رتبه هشتم قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: غرق شدگی گاز گرفتگی استان فارس پزشکی قانونی حسینی نژاد غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی، در جلسه شورای معاونین سازمان که با حضور سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشتبرگزار شد، گفت: امکان دسترسی برخط به پرونده‌های بیمارستانی افرادی که برای تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند یکی از درخواست‌های جدی سازمان در سال‌های گذشته بود که خوشبختانه با همکاری مناسب وزارت بهداشت این امکان به تازگی محقق شده است.

وی افزود: درخواست پرونده‌های بیمارستانی از برخی مراجعین پزشکی قانونی که برای اعلام نظر کارشناسی نیاز به تکمیل پرونده دارند وقت زیادی از مردم تلف می‌کند اما خوشبختانه با فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک این پرونده‌ها، ضمن عدم نیاز به مراجعه حضوری مراجعین به مراکز درمانی برای دریافت تصاویر پرونده‌های بالینی، از اطاله دادرسی جلوگیری و سرعت در اظهار نظر کارشناسی افزایش خواهد یافت.

مسجدی با اظهار امیدواری در خصوص ادامه دار بودن اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: فراهم شدن این امکان برای کارشناسان سازمان در راستای پاسخ‌دهی سریع‌تر به مراجعین و تسهیل ارائه خدمت به آنان بسیار مهم است و مراجعین سازمان نیز که عمدتاً افراد متألم و آسیب دیده هستند، از آن منتفع خواهند شد لذا امیدواریم زین پس همکاری‌های بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی کشور برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم تداوم داشته باشد.

پیگیری‌های پزشکی قانونی برای تسهیل امور مراجعین قابل تقدیر است

در ادامه این جلسه سید رضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: پیگیری و مطالبه پزشکی قانونی برای راه اندازی و فعال شدن سامانه دسترسی به پرونده‌های بیمارستانی مراجعین به منظور تسهیل امور مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

وی افزود: موضوع تبادل اسناد بین وزارت بهداشت و سازمان پزشکی قانونی یکی از اهداف برنامه رگلاتور-اپراتور وزارت بهداشت در قالب برنامه پنج ساله هفتم است که به صورت پروژه‌ای مشترک با پزشکی قانونی اجرا خواهد شد.

مظهری اظهار داشت: در حال حاضر تمام زیر ساخت‌های لازم برای برقراری این تبادل فراهم شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان ماه جاری (اردیبهشت ۱۴۰۳) امکان این دسترسی در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور فراهم شود.

به گفته رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این اقدام و از طریق این سامانه کارشناسان پزشکی قانونی که در خصوص میزان و نوع خسارت و آسیب‌های وارد شده به مراجعین اظهار نظر کارشناسی می‌کنند، می‌توانند به جزئیات پرونده‌های بیمارستانی و مراحل درمان او دسترسی داشته باشند و به این واسطه، پاسخ‌دهی در زمان سریع‌تری به مردم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین و جمعی از مدیران کل سازمان پزشکی قانونی کشور و حسن واعظی رئیس مرکز مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشتند.

کد خبر 6092106

دیگر خبرها

  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو