Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ بغداد با «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و توسعه و پیشبرد آن در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست از طریق گفت‌گوهای راهبردی موجود میان دو کشور در راستای تحقق منافع مشترک و نیز پایان نقش رزمی ائتلاف بین‌المللی، تقویت توانمندی نیروهای امنیتی عراق از رهگذر مشورت‌دهی و تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم و هسته‌های باقی مانده آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک تبادل نظر و بر لزوم کاستن از شدت بحران‌های منطقه و حمایت از روند گفت‌وگوها برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از بروز درگیری‌ها تاکید کردند.

برهم صالح در پایان بر نقش مهم و محوری عراق در منطقه به عنوان عنصری ثبات‌بخش و مایه توافق و ارتباط اقتصادی، تجاری و توسعه در راستای تحقق امنیت و ثبات همه کشورهای منطقه تاکید کرد.

برت مک‌گورک همچنین در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق خروجی‌های چارچوب استراتژیک با عراق را بررسی کرد و گفت، کشورش براساس توافق دوجانبه از آسمان، آب و زمین عراق برای تجاوز به کشورهای هم‌جوار استفاده نخواهد کرد.

در این دیدار دو طرف مسائل امنیتی و سیاسی عراق و منطقه را بررسی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برت مک گورک برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به نام نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران گشایش یافته و تا دوازدهم اردیبهشت دایر است افزود: گلستان در سالن ۴۱ نمایشگاه بین المللی تهران غرفه دارد و تا کنون دوازده هیئت تجاری خارجی و ۲۰ هیئت اقتصادی از استان‌های کشورمان از غرفه گلستان در این نمایشگاه بازدید کردند.

محمد دهنوی گفت: در این بازدید‌ها رایزنی‌های تجاری هم برای توسعه مناسبات اقتصادی انجام شده است.

او همچنین افزود: گلستان یکی از بهترین استان‌ها در این نمایشگاه بود و توان تولید استان در زنجیره طیور و آبزی پروری آن مورد تحسین قرار گرفت.

دهنوی گفت: در این راستا دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی در استان کار مطالعات ۲۱ زنجیره را آغاز کرده است که بیش از ۸۰ درصد ظرفیت اشتغال استان را در بر می‌گیرد.

طبق گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، این نمایشگاه با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر و بازرگان بین المللی و ۶۰ هیئت عالی رتبه تجاری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو