Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس لایحه بودجه سال آینده، مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل ۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شد البته این بودجه نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود. با این حال، رقم اعلام شده نشان می‌دهد که بودجه وزارت ورزش نسبت به سال 1400 حدود 2 برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روزنامه ایران/ بودجه وزارت ورزش به همراه کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک در سال گذشته هزار و 722 میلیارد و 57 میلیون و 700 هزار تومان بود و برای سال آینده، 1402 میلیارد  و 71 میلیون و 800 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. نکته مهم این است که نامی از کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک در لایحه دیده نمی‌شود و بودجه این دو بخش زیر مجموعه بودجه وزارت ورزش قرار گرفته است. برای سال 1400 بودجه 167 میلیاردی برای کمیته المپیک و 71 میلیارد تومانی برای کمیته پارالمپیک در نظر گرفته شده بود. امسال اما تمام بودجه به وزارت ورزش تعلق گرفته و این وزارتخانه بودجه را به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تخصیص می‌دهد. بر اساس این لایحه، بودجه جاری این وزارتخانه در بخش مصارف عمومی در سال ۱۴۰۱، هزار و 526 میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه در بخش مصارف عمومی در سال آینده هزار و 517 میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است. همچنین بودجه جاری این وزارتخانه در بخش مصارف اختصاصی در سال آینده ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

درآمد و هزینه پرسپولیس و استقلال

گفتنی است بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که دیروز از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در بخش بودجه شرکت‌های دولتی سودده و سر به ‌سر در سال ۱۴۰۱ نام دو شرکت ورزشی فرهنگی پرسپولیس و استقلال به چشم می‌خورد که بر اساس آن میزان درآمدها و هزینه‌ها برآورد شده است. بر این اساس، میزان درآمدهای پرسپولیس معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت نیز معادل ۲۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و در بخش دارایی‌های جاری میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۷۵۰ میلیون تومان اعلام شده است. میزان درآمدهای استقلال هم معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه‌های این شرکت معادل ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و در بخش دارایی‌های جاری میزان ذخایر و اندوخته‌ها معادل ۲۰ میلیون تومان است. به این ترتیب درآمدهای پرسپولیس ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، هزینه‌های این باشگاه ۱۷۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مجموع دارایی‌های جاری این باشگاه ۷۳۰ میلیون تومان بیشتر از استقلال است.

دو برابر شدن حق‌پخش ورزش

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۳۱۵ میلیارد تومان برآورد شد و نسبت به عدد ۱۵۰ میلیارد تومانی در قانون بودجه ۱۴۰۰،‌ رشد ۲.۱ برابری را نشان می‌دهد. به استناد بند «پ» ماده ۹۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و ۷۰ درصد در اختیار صدا و سیما قرار می‌گیرد. بنابراین سهم وزارت ورزش معادل ۹۴.۵ میلیارد تومان و سهم صدا و سیما معادل ۲۲۰.۵ میلیارد تومان خواهد بود. به گزارش ایسنا، ‌بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم می‌شد، بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۴۵ میلیارد تومان می‌شود و مطابق قانون بودجه، در سال جاری صدا و سیما باید این مبلغ را به ورزش ایران پرداخت کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناشی از پخش مسابقات ورزشی وزارت ورزش و جوانان بودجه وزارت ورزش تومان برآورد شد میلیون تومان میلیارد تومان هزار تومان صدا و سیما بودجه سال سال آینده سال ۱۴۰۱ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در پاسخ به تذکر دنیامالی نماینده بندرانزلی در انتقاد به مصوبات کمیسیون در این طرح گفت: طرح مالیات بر سوداگری یکی از طرح‌های مهم مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه با این طرح، چهار دارایی پایه در اقتصاد کشور از سوداگری جدا می‌شود، افزود: ما باید بخش مولد اقتصادی را تقویت کنیم تا منابع به سمت بخش مولد اقتصادی بازار طلا، ارز، خودرو و مسکن حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به روند بررسی ایرادات شورای نگهبان در این طرح گفت: در طی مسیر تصویب طرح مالیات بر سوداگری سه طرح دیگر تصویب و ابلاغ شد که بر محتوا و متن طرح مالیات بر سوداگری تأثیر می‌گذارد لذا باید طرح اصلاح می‌شد.

پورابراهیمی در پایان تاکید کرد: قانون مالیات بر سوداگری به کاهش قیمت و التهابات در بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند و اینکه می‌توانیم منابع اقتصادی را به سمت بازارهای مولد به جای بازارهای سوادگرانه انتقال دهیم.

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی