Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:42:56 GMT

سهمیه سوخت مرزنشینان کی واریز می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۷۸۶

سهمیه سوخت مرزنشینان کی واریز می شود؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، چند ماهی می‌شود که سهمیه سوخت مرزنشینان خراسان جنوبی به حسابشان واریز نشده است.

واریز سهمیه سوخت مرزنشینان به منظور ماندگاری جمعیت در مناطق مرزی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها صورت می‌گیرد.

اما حالا با پرداخت نشدن سهمیه سوخت مرزنشینان، مهاجرت افراد به شهر‌ها بیشتر شده، زیرا تعداد زیادی از ساکنین مرز، از عواید سوخت مرزنشینان امرار معاش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با واریز سهمیه، مردم به روستاها مهاجرت کردند

یکی از ساکنین روستای ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: این روستا در ۱۵ کیلومتری مرز قرار دارد و از ۹ ماه پیش هیچ عایدی از سوخت به حساب مرزنشینان واریز نشده است.

او گفت: ساکنین این منطقه نه باغ و بستانی دارند و نه دامپروری می‌کنند و تنها راه امرار معاش آن‌ها همین عواید حاصل از سوخت مرزنشینی بوده است.

بیشتر بخوانید

حجم معامله با کارت مرزنشینی پایین است/ فعال بودن بیش از ۲۱ هزار کارت مرزنشینی در خراسان جنوبی

این مرزنشین گفت: در آخرین مرحله از واریز نیز تنها ساکنین ۶ روستای مرزی تا شعاع ۲۰ کیلومتری مرز از عواید بهره‌مند شدند.

او گفت: واریز این سهمیه به حساب مرزنشینان مهاجرت معکوس به روستا‌ها را در پی داشت، اما حالا دوباره مردم راه شهر را در پیش گرفته اند.

مرزنشینان همچنان در انتظار واریز سهمیه سوخت

قربانی رئیس شورای اسلامی بخش درح گفت: ۳ سال پیش واریز عواید سوخت مرزنشینان در استان مصوب شد و فرآیند آن آغاز شد.

او گفت: در زمان واریز، عواید به حساب مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز می‌شد، اما چند ماهی از آخرین مرحله واریز آن می‌گذرد.

قربانی گفت: بالغ بر حدود ۱۸۰ خانوار به صورت معکوس به روستا‌ها مهاجرت کرده اند که این یکی از مزایای واریز سهمیه سوخت مرزنشینان است.

شیوه نامه هیئت وزیران، علت پرداخت نشدن سهمیه سوخت

موهبتی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: علت اصلی پرداخت نشدن این سهمیه شیوه نامه پارسال هیئت وزیران است که در شعاع ۲۰ کیلومتری و پرداخت عواید هزار و ۵۰۰ لیتر نفت گاز در سال است که پارسال این سهمیه پرداخت شد.

او گفت: امسال نحوه پرداخت براساس شیوه نامه تغییر کرده و پرداخت از استانداری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها محول شده است.

موهبتی گفت: اعتبار این سهمیه آماده است و در برخی استان‌ها هنوز شیوه پرداخت اعلام نشده، اما تا پایان امسال مرحله جدید این سهمیه به حساب مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتر پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزنشینان مرز ماهیرود سوخت مرزنشینان سهمیه سوخت مرزنشینان حساب مرزنشینان واریز سهمیه شعاع ۲۰ او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است    به گزارش تسنیم؛ بر اساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، ممنوع است. برهمین اساس نیز تا کنون مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی‌ها و خودروهای گازسوز انجام شده است.   طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.   در تازه‌ترین اقدام، وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث گام برداشته اند؛ برهمین اساس نیز وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.   خاندوزی در نامه به بذرپاش نوشته است:   ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیونها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.   در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیمه‌نامه شخص ثالث ندارید، بخوانید نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد اعلام شد جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین مشخص شد

دیگر خبرها

  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث