Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی سازمان برنامه و بودجه درباره برداشت اشتباه رسانه‌ها در مقایسه ردیف بودجه دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با سال‌های قبل، با توجه اصرار برخی رسانه‌ها در تکرار این اشتباه و ارقام منتشره در فضای مجازی درباره رشد عجیب بودجه دستگاه‌های فرهنگی، تعداد دستگاه اجرایی و ردیف تحت پوشش ۹ دستگاه اصلی بخش فرهنگ مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شامل سازمان تبلیغات اسلامی با ۲۱ دستگاه اجرایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۹ دستگاه اجرایی، شورای عالی انقلاب فرهنگی با ۸ دستگاه اجرایی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ۳ دستگاه اجرایی، وزارت ورزش و جوانان با ۳ دستگاه اجرایی، شورای عالی حوزه‌های علمیه با ۴ دستگاه اجرایی، شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان با یک دستگاه اجرایی، شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با یک دستگاه اجرایی و سازمان صداوسیما یک دستگاه اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این اطلاعیه می‌خوانیم: با توجه به اعتبار ۹ دستگاه اصلی مندرج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مجموع بودجه این ۹ دستگاه در این لایحه ۱۹۸,۱۷۶ میلیارد ریال منظور شده است. این درحالی است که اعتبار متناظر با آن در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن اعتبارات تبصره ۱۴ به میزان ۲۱۷,۲۵۴ میلیارد ریال و بدون در نظر گرفتن اعتبارات تبصره ۱۴ برابر با ۱۸۸,۲۵۴ میلیارد ریال بوده و لذا با احتساب اعتبارات یارانه ۸,۷۸ درصد کاهش داشته است. این کاهش از طریق ساماندهی ردیف‌ها و مدیریت هزینه‌های غیرضرور صورت گرفته است.

۲۵,۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار موضوع جز (۲) بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در جمع اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ مصوب شده اما تا کنون دارای عملکردی برای پرداخت به دستگاه‌های اجرایی نبوده و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نیز به دلیل حذف تبصره، از سر جمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیربط حذف شده است. بر این اساس، ردیف بودجه سازمان تبلیغات اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برخلاف لوایح سال‌های قبل، صرفاً شامل اعتبارات این دستگاه نیست بلکه شامل اعتبارات ۲۱ دستگاه و ردیف تحت پوشش آن نیز است.

کد خبر 5377259

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی لایحه بودجه 1401 بودجه فرهنگی لایحه بودجه 1401 اولین بودجه قرن وزارت جهاد کشاورزی وام مسکن سید جواد ساداتی نژاد وزارت نیرو سازمان برنامه و بودجه نهضت ملی مسکن اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن شب یلدا لایحه بودجه قیمت دلار علی اکبر محرابیان روز ملی صادرات لایحه بودجه دستگاه اجرایی میلیارد ریال بودجه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد، کاهش معافیتهای مالیاتی بر مبنای سیاستهای اعلامی رهبری بود که در برنامه هفتم توسعه نیز گنجاده شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به ابهامات در خصوص لغو معافیتهای مالیاتی و اختلاف 100 هزار میلیارد تومانی در بخش اول و دوم بودجه امسال گفت:‌ دولت در ابتدا 122 همت مالیات پیش بینی کرده بود و ما وقتی بررسی کردیم دیدیم  65 هزار میلیارد تومان  بیشتر است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: براین اساس نوع محاسبه را درست کردیم و موضوع به این شکل بود که دولت 6 واحد در واقع مالیات بر ارزش افزوده دارد هر کدامش 75 همت است ؛ 6 در 75 می‌شود 450 هزار میلیارد تومان اما  دولت 385 هزار میلیارد تومان حساب کرده بود. بر این اساس  65 هزار میلیارد تومان از افزایش مجموع درامد مالیاتها برای اصلاح شیوه محاسبه این قسمت است، پس مالیات افزایش پیدا نکرد و موضوع مرتبط با نوع و شیوه محاسبه بود.

کاهش معافیتهای مالیاتی برمبنای برنامه هفتم توسعه بود

وی در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص بودجه 1403 گفت: از دیگر سو دربودجه 1403 معافیت‌های مالیاتی را کم کردیم، بر این اساس اعلام کردیم شرکت‌هایی که تا حالا معافیت مالیاتی می‌گرفتند خواهش می‌کنیم که از امسال به بعد تا 500 میلیارد تومان معافیت مالیات بگیرند، یعنی یک میزان مشخص  معافیت داشته باشند.

وی افزود،کاهش معافیتهای مالیاتی در بودجه 1403 اقدام خیلی خوبی بود.  بر اساس  سیاست‌های رهبری که اعلام کردند در برنامه هفتم مصوب کردیم که معافیت‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

بایستی به سمت اینکه معافیت‌ها کاهش پیدا کنند، همچنین فرار مالیاتی درست شود و پایه‌های مالیاتی اصلاح شود، حرکت کنیم تا یک درامد مالیات خیلی خوبی داشته باشیم و فشار به مردم نیاید؛ پس ما یک ریال مالیاتها را افزایش ندادیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است