Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- شاهرود: نماز جمعه، مهم‌ترین برنامه عبادی- سیاسی هفتگی در کشورمان محسوب می‌شود که همواره مبدأ تحولات مهمی بوده است.

نمازهای جمعه در طول دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در گردنه‌های سخت آن، بسیاری از تحولات را در جامعه رقم زده‌ و همواره راهنمای خوبی برای مسؤولان و البته مردم بوده‌اند.

مردم نیز نشان داده‌اند که همواره با شور و اشتیاق در این میعادگاه سیاسی- عبادی حضور می‌یابند و نماز جمعه را در راستای کسب آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در کنار معنویت همیشگی آن، مهم می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطبه‌های نماز جمعه به موازات همه ابعاد بین‌المللی و ملی آن، همواره کارکردهای استانی و محلی نیز داشته است و ائمه جمعه تلاش داشته‌اند تا به‌صورت صریح از مشکلات مردم هم سخن بگویند تا مسؤولان در راستای رفع آن اقدام کنند.

نماز جمعه تراز اسلام و متناسب با شاخصه‌های مدنظر امامین انقلاب همواره یکی از کارکردهای خود را فسادستیزی و جلوگیری از رانت‌خواری‌ها و ویژه‌خواری‌ها دانسته و در این راه، از نقدهای دلسوزانه و نرم گرفته تا نطق‌های باصلابت و گیرا را به خود دیده است.

آنچه در سال‌های اخیر، مکرر در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدان اشاره شده و مورد حمایت و مطالبه معظم‌له بوده، فرصت دادن به جوانان فرهیخته، مسأله‌یاب و دغدغه‌مند برای طرح مسائل و مشکلاتشان از تریبون‌های نماز جمعه در سراسر کشور است.

رهبری حکیم و مدبر انقلاب، بارها از ستادهای نماز جمعه و ائمه جمعه شهرها خواسته‌اند تا امکان بهره‌مندی از تریبون نماز جمعه را برای طرح دغدغه‌های دانشجویان فراهم آورند و در شاهرود و برخی دیگر شهرستان استان سمنان نیز امروز این فضا به‌خوبی مهیا شده است.

سخنان نماینده بسیج دانشجویی را اینجا ببینید:

مسأله «فهم نادرست»/ وقتی منفعت شخصی بر همه چیز رجحان دارد!

بارها این جمله معروف شهید بهشتی را خوانده یا شنیده‌اید که «دانشجو مؤذن جامعه است؛ اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود» و خیلی بدیهی است که دانشجوی مسلمان دغدغه‌مند، هرگز و در هیچ برهه‌ای از حیات سیاسی و اجتماعی خود خواب نماند.

دانشجویان مطالبه‌گر این روزها با فهم صحیح از اقتضائات جامعه و بنا بر اطلاعات و داده‌های متقن در میدان مطالبه‌گری حضور دارند و نقدهای آنها نیز کمابیش در برخی رسانه‌های دیده و شنیده و خوانده می‌شود.

اما در این میان، طبیعی است که همه با فضا دادن به دانشجویان مطالبه‌گر همراه نباشند؛ به‌ویژه وابستگان به برخی جریان‌های قدرت که با مطالبه‌گری دانشجویان انقلابی و دغدغه‌مند، مواضع و منافع آنها به خطر می‌افتد؛ این خیلی بیش از آنچه فکرش را کنید، طبیعی و روشن است.

این روزها متأسفانه برخی‌ها که فریادهایشان به‌واسطه قرائت یک بیانیه در نماز جمعه هفته گذشته شاهرود در شبه‌رسانه‌های وابسته شنیده می‌شود و پیکان هجمه‌هایشان را به سمت امام جمعه شاهرود نشانه رفته‌اند، به اشتباه تصور می‌کنند که شور و انگیزه مبتنی بر عقلانیت انقلابی فعالان دانشجویی با فضای معنوی نماز جمعه در تعارض است و این فضا را برنمی‌تابند.

«دانشجو مؤذن جامعه است؛ اگر خواب بماند، نماز امت قضا می‌شود»

آنها که صراحت در بیان مطالبات عمومی مردم از سوی دانشجویان دغدغه‌مند، منافعشان را به خطر انداخته، به امام جمعه شاهرود مکرر فشار وارد می‌کنند و به دلسوزان جوان دانشگاهی انواع برچسب‌ها را تقدیم می‌دارند تا شاید مفری از پاسخ برای کارهایشان بیابند.

برخی، بیان نکات صریح و تلخ اما دلسوزانه دانشجویان انقلابی و متعهد را برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند با انواع برچسب‌ها و توهین‌ها، این نکات و مطالبات را در حد جویندگی نام یا سوءاستفاده‌های سیاسی و امثال این تعابیر که با آن سال‌ها مردم را فریب داده و علیه دلسوزان غوغاسالاری کرده‌‌اند، تقلیل دهند.

این دسته که گویا نه فهم درستی از جایگاه نماز جمعه و نه شناخت صحیحی از دغدغه‌های رهبری معظم و نه حضوری بین مردم دارند، منفعتشان بر همه چیز رجحان دارد؛ اما مگر چه گفته شده که این همه برآشفتگی به همراه داشته است؟

از بیان بدون لکنت مطالبات مردم نهراسیم

نماینده بسیج دانشجویی در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه شاهرود به مناسبت روز دانشجو، فرصتی یافت تا نکاتی را با مردم این شهر در میان بگذارد.

او که ابتدای سخنان خود، از خداوند متعال استمداد می‌طلبد تا مبادا جمله‌ای به دور از انصاف بر زبان جاری کند، می‌گوید: امروز دانشگاه‌های ما به حدی از رشد و بالندگی رسیده‌اند که شاهد خیزش هسته‌های مسأله‌محور دانشجویی برای حل مسائل کشور هستیم. خیزشی که با مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی و کار تخصصی برای حل مسائل اصلی کشور، به دنبال کمک به کارآمدی هر چه بیشتر نظام اسلامی و رفع مشکلات و رنج‌های مردم عزیزمان است.

بسیار خرسند هستیم که در شهری زندگی می‌کنیم که مسؤولان آن با سرمایه اجتماعی بالایی انتخاب می‌شوند و در صحنه‌های خطیر انقلاب، مردمی داریم که پای کار نظام جمهوری اسلامی هستند.

به چشم خود دیدیم، در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال جاری بیشترین مشارکت مردمی به نسبت جمعیت، متعلق به شهر ما بوده است.

با اینکه این مشارکت و حضور پررنگ مردم موجب خرسندی است؛ اما بار سنگینی از مسؤولیت‌ها را بر دوش شهردار، اعضای شورای شهر و همچنین نماینده مردم شاهرود در مجلس می‌گذارد. پس تمام همت خود را برای خدمت به این مردم به کار گیرید تا مبادا با برخی از اعمال خود، آنها را از نظام دلسرد کنید.

در شرایط نامطلوب اقتصادی و معیشتی فعلی، خبرهای نگران‌کننده‌ای از شورای شهر شاهرود به گوش می‌رسد؛ مبنی بر اینکه قرار بود مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از بیت‌المال برای برگزاری یک جشن اسراف شود که هیچ جایی در اولویت‌های مردم نداشت؛ البته درنهایت با پیگیری‌های مؤثر بسیج دانشجویی به این قضیه فیصله داده شد.

آنها که صراحت در بیان مطالبات عمومی مردم از سوی دانشجویان دغدغه‌مند، منافعشان را به خطر انداخته، به امام جمعه شاهرود مکرر فشار وارد می‌کنند

جای سؤال ندارد که این مخارج باید صرف تأمین حقوق کارگران خود آن دستگاه و پروژه‌های نیمه‌تمام اعم از پل شهید سلیمانی و میدان الغدیر شود؛ این‌گونه اتفاقات، ناشی از عدم آگاهی از اولویت‌های مردم و تصمیم‌گیری پشت درهای بسته است.

آقایان مسؤول، زمانه تصمیم‌گیری در اتاق‌های دربسته به پایان رسیده است. اتاق‌های خود را شیشه‌ای کرده و شفافیت، به‌ویژه شفافیت مالی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

از این بابت، شما باید درآمدها و مخارج شهرداری‌ها که سالانه بودجه‌ای بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان مستقیماً از مردم دریافت می‌کند، را برای همه روشن کرده و در بازه‌های دو ماهه، چهار ماهه و ۶ ماهه به‌صورت علنی به مردم اعلام کنید؛ چیزی که فقدان آن شدیداً در شرایط کنونی احساس می‌شود.

آقایان مسؤول، دوران دید و بازدیدهای بعد از انتخابات و تجلیل از اعضای ستاد انتخاباتی به اتمام رسیده است. آقای فرماندار، در شأن شما نیست که در مراسم تجلیل از اعضای ستاد انتخاباتی نماینده مجلس حضور یابید؛ مگر شما عضو ستاد انتخاباتی ایشان بوده‌اید؟

اکنون زمان خدمت عادلانه به مردم به‌ویژه مردم مستضعف محلات کمتر برخوردار است و توسعه متوازن باید در رأس اهداف سازمانی همه دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیر قرار گیرد.

جناب آقای خانی، شما به‌عنوان یک نماینده، باید پاسخگوی مردم و مطالبات آنها باشید. زیبنده شما نیست که بعد از دو سال مسؤولیت، دانشجویان بسیج دانشجویی به‌عنوان عناصر مطالبه‌گر و دغدغه‌مند مردم، علی‌رغم درخواست‌های مکرر، هنوز موفق به دیدار شما نشده باشند.

آقای نماینده، طرح شفافیت آرا در مجلس چه شد؟ ما از شما می‌خواهیم که حتی اگر این طرح در مجلس به جایی نرسید، شما شخصاً آرای خود را برای مردم معلوم کنید.

آقای دکتر، طبق فرموده صریح مقام معظم رهبری، شما و تمامی نمایندگان مجلس از دخالت در امور اجرایی و انتصابات منع شده‌اید. حال چگونه است که خبرهایی مبنی بر دخالت شما در انتصاب ریاست‌های بعدی دانشگاه‌ها و ادارات شنیده می‌شود؟

سؤال دیگری که مطرح می‌شود، این است که چرا وقتی یک عنصر متدین، انقلابی و باسابقه مدیریتی درخشان به‌عنوان ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود انتخاب می‌شوند، شاهد آن هستیم که مراسم معارفه ایشان در پدیده‌ای نادر، مورد بی‌مهری و تحریم مدیران پایین‌دستی استان و شهرستان اعم از استاندار، شهردار، فرماندار و نماینده مجلس قرار گرفته و حتی نمایندگان آنها نیز در این مراسم حضور نمی‌یابند. چرا ایشان مورد تأیید شما قرار نگرفته‌اند؟

برخی این روزها به دلسوزان جوان دانشگاهی انواع برچسب‌ها را تقدیم می‌دارند تا شاید مفری از پاسخ برای کارهایشان بیابند

اعضای شورای شهر، ما به‌عنوان تشکلی که دغدغه درد مردم را دارد، از شما مطالبه می‌کنیم که اختلافات داخلی را کنار گذاشته و به خدمت خالصانه و صادقانه به مردم بپردازید. همچنین انتظار داریم زمینه را برای حضور رسانه‌های مستقل و پرسشگر، و نه رسانه‌های خنثی و صرفاً گزارشگر، در جلسات شورا مهیا کنید.

امام جمعه محترم، محبوب و انقلابی شاهرود، وضعیت فرهنگی شهر در شأن این مردم شهیدپرور نیست. از شما به‌عنوان ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان می‌خواهیم تا در جلسات این شورا، از اعضای آن بهبود شرایط فرهنگی شهر را مطالبه کنید و اگر دستگاه‌ها یا اداراتی در ایفای نقش خود کوتاهی می‌کنند، آن‌ها را به مردم معرفی کرده تا ما خود پیگیر حق خود از آن‌ها باشیم.

مردم عزیز شاهرود؛ ما دانشجویان بسیجی با استناد به مأموریتی که رهبر معظم انقلاب بر دوش ما گذاشته‌اند و همچنین طبق مضامینی که در تعریف یک مسلمان واقعی در دین مبین اسلام آمده است، وظیفه خود میدانیم که مطالبه گر باشیم و از آنجا که بسیج دانشجویی وامدار هیچ حزب، گروه یا جریانی نیست، مطالبات به‌حق و منصفانه شما مردم را بدون لکنت، در هر زمانی و از هر مسؤولی مطالبه خواهد کرد.

آغاز فشارها و برچسب‌زنی‌ها برای فرار از پاسخگویی

بیانیه بالا در حالی در نماز جمعه قرائت شد که به‌سرعت در میان مردم و رسانه‌ها بازتاب یافت؛ شمار زیادی از مردم شاهرود، خواستار شفاف‌سازی درباره مسائل مطرح‌شده بودند و در شبکه‌های اجتماعی نیز این امر به مطالبه‌ای جدی تبدیل شد.

در همین میان، برخی شبه‌رسانه‌های وابسته در شاهرود هم به‌سرعت کار خود را آغاز کردند؛ اینجا بود که انواع تهمت‌ها و برچسب‌ها نثار دانشجویان مطالبه‌گر و پرسشگر شد و پروژه فشار به امام جمعه به مرحله اجرا درآمد؛ گرچه هنوز پاسخی از سوی مراجع رسمی مورد سؤال قرار گرفته، به پرسش‌های مطرح‌شده در متن بیانیه دانشجویان بسیجی داده نشد!

یکی از این شبه‌رسانه‌ها که گفته می‌شود گرداننده آن تا چندی پیش در شرق کشور حضور داشته و این روزها در تهران با سفارش (!) مشغول به کار شده است، به امام جمعه شاهرود هجمه وارد می‌آورد که تریبون مقدس نمازجمعه را به دست «تسویه‌حساب‌کنندگان سیاسی» داده است!

آنها به همین جا هم بسنده نمی‌کنند و در متنی می‌نویسند: «اگر آبروی کسی از تریبون نماز جمعه آسیب ببیند، تقوای امام جمعه به باد می‌رود. اشتباه دانشجو شخصی است؛ اما بیان آن از تریبون نمازجمعه، اشتباه حاکمیت است»!

به عبارتی، گردانندگان این شبه‌رسانه‌ها، علناً و رسماً «تقوای امام جمعه شاهرود» را به باد رفته نمایش می‌دهند و فرصت دادن به دانشجویان در بیان انتقادها و پرسش‌هایشان را «اشتباه حاکمیت» تلقی می‌کنند!

در متنی دیگر، توصیف «انتقام» برای این مطالبات استفاده و آورده شده: «نرخ بالای بیکاری جوانان شهرستان و معضلاتی از این دست در نتیجه حضور پدرخوانده‌هایی بود که به‌واسطه بصیرت و تعقل مردم، دستشان از دایره تصمیم‌سازی‌ها از طریق صندوق‌های رأی کوتاه شد، لیکن شاهد آنیم که طعم قدرت چنان آنان را سرمست کرده است که انتقام را به‌رغم گذشت یک سال و نیم از انتخابات مردمی همچنان در دستور کار خود دارند و هر بار به بهانه‌هایی واهی درصدد برهم زدن وفاق بی‌سابقه بین مسؤولان و منتخبان ملت‌اند».

باز می‌خوانیم: «در نهایت تعجب، محلی جهت تسویه‌حساب‌های شخصی‌شان انتخاب گردید که قرار بود کانون مودت و برادری باشد و تقوای الهی را به‌عنوان سرمشق عدالت و برادری و برابری به مردم توصیه نماید. لیکن پدرخوانده‌ها همسو با برخی جریانات هدفدار و در مقابل خواست و اراده عمومی مردم، جوانی را به خواندن دیکته‌ای سرشار از نفرت‌پراکنی و تهمت راهی نمازجمعه کردند و مستقیماً کسانی را مورد هجمه و تهمت قرار دادند که با آرای ملت و به نیابت از مردم، به خدمت برای آنان انتخاب شده‌اند».

انواع تهمت‌ها و برچسب‌ها نثار دانشجویان مطالبه‌گر و پرسشگر شد و پروژه فشار به امام جمعه به اجرا درآمد

مطالبات دانشجویان پرسشگر آن‌قدر به مذاق‌ بلندگوهای وابسته خوش نیامد که حتی آن را «اعلام جنگ» توصیف کردند. چنانچه در نوشته‌هایشان می‌خوانیم: «آنچه روشن‌تر از خورشید تابان است، اعلان جنگ پدرخوانده‌ها با مردم است. مردمی که از اشرافیت و ظلم آنان به تنگ آمده بودند و خوی خودخواهانه آنها، تغییراتی اساسی در بدنه تصمیم‌سازان شهر را رقم زد».

و جایگاه نماز جمعه را متزلزل توصیف می‌کنند: «سیلی‌خوردگان از اراده مردم، برای بازگشت به اردوگاه قدرت از متزلزل نمودن هیچ جایگاهی ابا ندارند؛ حتی تریبون مقدس نمازجمعه.

آنچه امروز برای مردم جای سؤال است، اینجاست که مگر قرار نبود تریبون نمازجمعه به محل تسویه‌حساب‌های سیاسی و شخصی مبدل نگردد؟

مگر قرار نشد که در نمازجمعه به اتهامات بی‌اساس و ساختگی علیه خادمان ملت پایان داد؟

حال سؤال از حجت‌الاسلام امینی، امام جمعه شهرمان اینجاست که آیا ایشان از این غائله مطلع بوده‌اند یا ستاد نمازجمعه بدون علم و اطلاع امام جمعه‌ای که مردم بدان نماز اقتدا می‌کنند، این برنامه تفرقه‌انگیز را برنامه‌ریزی کرده بود؟!

در هردو حال باید تأسف خورد که محور وحدت به توپخانه‌ای مبدل شد که دود آتش آن به چشم همگان خواهد رفت».

و ادامه می‌دهند: «فریاد وامصیبتا نه از سر دیکته‌خوانی یک دانشجوی خام و نپخته، که از سر آلوده ساختن تریبونی است که تیر خلاصی به وحدت شهرستان زد. تجربه به‌خوبی نشان داده است که هر کس به جنگ مردم برود، پاسخی قاطع و انقلابی دریافت خواهد کرد.

تقدس نمازجمعه را به لودگی‌های سیاسی آلوده نسازید؛ چراکه عدالت، هویت نماز جمعه است و این امر از عدالت امام جمعه آغاز و تا رفتار عادلانه امام ادامه پیدا می‌کند؛ بنابراین امام جمعه باید پرچم‌دار عدالت باشد؛ نه آنکه سنگرش به پایگاهی علیه خادمان ملت مبدل گردد».

اما جدای از همه این سخیف‌نویسی‌ها برابر مطالبه و نقد و پرسش، اینکه مطالبات، نقدها و پرسش‌های مشخص و مستدل جنبش‌های دانشجویی را با این‌گونه تعابیر تقلیل دهیم، به‌وضوح نشان می‌دهد که پرسش‌های دانشجویان در مسیر صحیحی طرح می‌شود؛ اما خود دانشجویان چه پاسخی به این توصیفات و برچسب‌زنی‌ها دارند؟

بخشی از غوغاساری شبه‌رسانه‌ها

جنجال‌های خارج از حقیقت «مترسک‌های منفعت‌طلب»

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود پس از تشدید هجمه‌ها به امام جمعه شاهرود و دانشجویان مطالبه‌گر، بیانیه‌ای صادر می‌کند که در آن آمده است:‌ تاریخ اسلام مملو از موقعیت‌هایی است که به دلیل نبود آگاهی و شم سیاسی صحیح، ملت‌ها در خواب مانده‌اند و همین زمینه‌ساز تضعیف جامعه گشته است؛ همان‌هایی که برای گریه بر امام حسین (ع) به خانه علی بن موسی (ع) می‌رفتند و عزاداری می‌کردند؛ اما غافل بودند که امام زمانشان، حسین زمانشان، حی و حاضر مقابلشان ایستاده و عاشورایی دیگر در حال وقوع است.

همین غفلت‌ها و ناآگاهی‌ها باعث شد خداوند متعال جامعه را از نعمت امام محروم ساخته و نتیجتاً سال‌ها امت اسلام عقب ماند، زمین خورد و گاهاً حتی تحقیر شود؛ تا اینکه در زمانه ما فردی مخلص و عادل، زمام رهبری این امت را به دست گرفت و با آگاه‌سازی ذهن مردمانی که تشنه حقیقت و آگاهی بودند، انقلابی را به وجود آورد که جهانی را تکان داد!

اما اکنون و پس از گذشت 43 سال از آن انقلاب بزرگ و حیرت‌انگیز، وظیفه تبیین و آگاه‌سازی جامعه و مؤذنی برای مردم، از سوی آن امام حکیم بر عهده فرزندان دانشجوی انقلابی شما قرار گرفته است؛ چراکه دانشجوی انقلابی از هیچ کجا خط نخواهد گرفت؛ الا امامین انقلاب و مبانی انقلاب و همین‌طور به هیچ حزب و جریانی هم تعلق ندارد؛ الا جریان اصیل انقلاب اسلامی.

مردم عزیز شهرستان شهیدپرور شاهرود لازم است به اطلاع برسانیم در نماز جمعه شهرستان شاهرود، نماینده تشکل انقلابی بسیج دانشجویی سؤالاتی از مسؤولان شهرستان پرسید که علی‌رغم اینکه با استقبال گسترده نمازگزاران حاضر روبه‌رو شد؛ اما متأسفانه دچار حواشی رسانه‌ای زیادی شد و برخی جریانات وابسته به بعضی مسؤولان مورد سؤال قرار گرفته نیز این حرکت انقلابی را به تسویه‌حساب سیاسی جریانات شهرستان تنزل دادند که از دایره حقیقت خارج بود.

بسیج دانشجویی با توجه به رسالتی که بر دوش خود می‌بیند، که همان رسالت دانشجوی انقلابی است، لازم می‌داند تا در این خصوص هم با شفافیت با شما مردم شهرستان سخن بگوید و با ندای رسا اعلام کند که این تشکل مقدس از هیچ نهاد و جریانی خط نگرفته و خود را درگیر بازی‌های سیاسی جناح‌ها و مترسک‌های منفعت‌طلب نخواهد کرد.

مطالب بیان‌شده در تریبون نماز جمعه صرفاً تذکر خطوط قرمزی بود که توسط امامین انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعیین‌شده است؛ ولاغیر.

ناگفته نماند بسیج دانشجویی صراحتاً به تهمت زنندگان اعلام می‌نماید به جای ایجاد هیاهوی رسانه‌ای که این روزها تنها هنر برخی برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌شان است، پاسخگوی سؤالات مردم باشند.

کمپین مردم در «فارس من» برای تقدیر از دانشجویان مطالبه‌گر؛ اینجا ببینید

پرچم مطالبه‌گری در دست دانشجویان انقلابی

با این همه، فارغ از سوگیری‌های رخ‌داده در شبه‌رسانه‌هایی که منافعشان این روزها به خطر افتاده، مهم این است که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز پرچم مطالبه‌گری در دست جریان دانشجویی افتاده و دانشجویان متعهد و دغدغه‌مند رها از گروه‌بندی‌ها و محافظه‌کاری‌ها، حقوق اسلام، انقلاب، نظام و مردم را فریاد می‌زنند.

بر خلاف نوشته‌های برخی وابستگان، امروز خطر اصلی بیان پرسش‌ها و مطالبات مردم نیست و اتفاقاً دولت و مجلس هم به بستن دهان منتقدان عقیده‌ای ندارند؛ خطر اصلی آن است که نماز جمعه را محفلی برای بیان تعاریف و تماجید از خود بخواهیم!

تردیدی وجود ندارد که در برهه کنونی، حلقه مفقوده برخی تریبون‌های نماز جمعه در کشورمان و البته در استان سمنان، همین بیان دغدغه‌های جوانان و دانشجویان در رفع مشکلات اقشار مردم است؛ مسأله‌ای که البته در حال ترمیم است.

خطبه‌های نماز جمعه امروز باید محلی برای مطالبه‌گری دقیق، مستند و مستدل باشد و بتواند با حمایت‌های مردمی، تن سوءاستفاده‌کنندگان از انقلاب و نامحرمان را بلرزاند.

چه اینکه رهبری در دیدار خود با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی می‌فرمایند: «پرچم مطالبه‌گری را اگر شما (جریان دانشجویی) در دست داشته باشید، خوب است؛ اما اگر شما این پرچم را زمین گذاشتید، کسانی ممکن است این پرچم را بردارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست؛ [بلکه] هدفشان معارضه و مبارزه با اسلام و با جمهوری اسلامی و با نظام اسلامی است؛ این را نگذارید؛ یعنی این باید اتفاق نیفتد».

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان نماز جمعه تشکل های دانشجویی شاهرود بسیج دانشجویی شاهرود امام جمعه شاهرود سخنرانی بسیج دانشجویی نماز جمعه شاهرود فارس من دانشجویان مطالبه گر امام جمعه شاهرود بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی نماز جمعه نماز جمعه شبه رسانه ها تریبون نماز دغدغه مند تسویه حساب مطالبه گری شورای شهر برچسب ها پرسش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت

نماینده تبریز در مجلس گفت: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.    احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه در ماجرای مطرح شده پیرامون یکی از ائمه جمعه چرا نمایندگان مجلس و یا دستگاه قضا ورود پیدا نکردند، گفت: خود آقای صدیقی با عذرخواهی که انجام دادند پذیرفتند خطایی صورت پذیرفته است که البته اگر با نگاه حقوقی به موضوع نگاه کنیم جرمی واقع شده است که عناصر سه گانه تشکیل دهنده جرم باید مورد بررسی قرار گیرد.   این نماینده مجلس در گفتگو با ایلنا ادامه داد: در بررسی یک فعلی که صورت گرفته که الان شائبه مجرمانه بودن آن وجود دارد عنصر قانونی که دخل و تصرف در اموال عمومی است که موجود است، در مورد عنصر مادی که فعل صورت گرفته است یعنی انتقال مال انجام شده است، تنها موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد عنصر معنوی یا همان نیت است که آیا نیت مجرمانه وجود داشته است یا خیر که این هم توسط مرجع صالحه قضایی باید رسیدگی شود.   وی خاطرنشان کرد: در جامعه این‌گونه بحث می‌شود که چون آقای صدیقی بخشی از قوه قضائیه است در مورد ایشان دست به عصا راه می‌روند، حال موضوع نیت آقای صدیقی باید در یک محکمه قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و برای مردم توضیح داده شود موضوع چه بوده است.   علیرضابیگی تاکید کرد: تنها هم این نیست موضوعات دیگری که مطرح است موضوع تزلزل اعتماد مردم را نسبت به مسئولین و به طور خاص نهاد نماز جمعه و ستاد امربه معروف و نهی از منکر فراهم کرده است که حتما در دفاع از جایگاه این نهادها باید رسیدگی دقیق صورت گیرد و به مردم پاسخ داده شود و تا زمانی که نسبت به ایشان این شایعات مترتب است نباید اصرار به تثبیت ایشان باشد و نباید اصرار بر این باشد که افراد از جایگاه‌های قانونی که دارند برای اثبات خودشان استفاده کنند.   وی ادامه داد: متاسفانه این حرکت‌ها، رفتارها و اقدامات انجام می‌گیرد و این‌ها به اعتماد مردم به طور خاص به نهاد دین (حال قوه قضائیه یک طرف) لطمات وارد می‌کند. ما به اندازه کافی تزلزل اعتماد را در جامعه داریم که این هم مزید بر علت می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۱۲ سوال جدی درباره پرونده کاظم صدیقی ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند

دیگر خبرها

  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است