Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:20:16 GMT

تکفیر کردن اندیشه دشمن تعقل است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۳۶۶۵

تکفیر کردن اندیشه دشمن تعقل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی علوی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۶ آذر ماه با اشاره سخنان امام جمعه سابق اهل سنت شهرستان آزادشهر که در خطبه‌های نماز جمعه نوزدهم آذرماه جاری به موضوع ازدواج دختر یزدگرد و امام حسین (ع) و نقش خلیفه دوم در این ازدواج اشاره کرده بود، اظهار کرد: یکی از مولوی‌های اهل سنت یک بحث غلط تاریخی را مطرح کردند و تبعا یک نتیجه غلط هم برداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید یک بحث تاریخی را با بحث تاریخی، بحث کلامی را با بحث کلامی و یک بحث فلسفی را با بحث فلسفی پاسخ داد.

خطیب جمعه امروز شهرستان زرین دشت با بیان اینکه تکفیر اندیشه کردن و نسبت ناروا دادن، بزرگترین دشمن اندیشه و تعقل است، تصریح کرد: هر کس در این زمین پا بگذار در زمین دشمن بازی کرده است.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: این مطلب که از یکی از خطبای اهل تسنن در مملکتی که بنام امیر مؤمنان علی علیه السلام است مطرح شد، شیعیان را رنجیده خاطر کرده است.

امام جمعه موقت زرین دشت متذکر شد: بنده عملکرد علمای اهل تسنن را تحسین می‌کنم که این اقدام ایشان را نسنجیده دانسته و از اظهارات او اعلام برائت کردند و او را مجبور به عذر خواهی کردند.
علوی خطاب به امام جمعه آزاد شهر گفت: آقای مولوی برای اثبات حقانیت عمر از طریق حضرت زهرا یگانه دختر پیامبر اقدام کند، که چرا با ابوبکر بیعت نکرد، چرا ابوبکر گفت ایکاش به خانه زهرا حمله نمی‌کردیم؟

امام جمعه موقت زرین دشت ادامه داد: جناب مولوی جریان حمله خانه حضرت زهرا چه بود؟ چرا سراغ یک نقل تاریخی که هیچ ربطی به مدعای شما ندارد، می روید.

خطیب جمعه موقت شهرستان زرین دشت با اذعان بر اینکه عاقدِ امام حسین علیه السلام با شهر بانو (دختر یزد گرد سوم) که افتخار ما ایرانیان است، امیر مؤمنان علی علیه السلام بوده (زمخشری ربیع الابرار ج ۱ ص ۲۸۱) تاکید کرد: اگر بر فرض عمر عاقد بوده، در فقه شیعه و سنی نیامده که برای صحت عقد باید حتماً عاقد خلافت عمر را می‌پذیرفتند؟ عاقد حتی لازم نیست مسلمان باشد یا عادل باشد، بلکه کافی است عاقل و بالغ باشد و قصد عقد بکند.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگر از خطبه‌های خود به خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: می‌دانیم عمیق‌تر شدن بازار سرمایه و اصلاحات اساسی در این بازار، زمان بر است اما مقدار زیادی از سرمایه‌های مردم در همین چند ماه اخیر از بین رفته است.

وی گفت: تدابیری اندیشیده شود تا مسئولین مربوطه اصلاحات را در اولویت کار خود بگذارند تا اعتماد از بین رفته مردم برگردد، چرا که بازار سرمایه نقش مهمی در مساله تولید داخلی کشور دارد و مسئله تولید نیز مهمترین موضوع در بحث اقتصاد است.

امام جمعه موقت زرین دشت در خاتمه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن انگیز فاطمیه بیان کرد هر بانوی مسلمانی که به حضرت زهرا (س) مودت و محبت داشته باشد، شوهر داری او، تربیت فرزند او، حجاب او حجاب فاطمی می‌شود.

کد خبر 5377583

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان زرین دشت خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بوشهر ویروس کرونا گرگان آمار کرونا کرمانشاه لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا عکس استانها شب یلدا سانحه تصادف واکسن کرونا قوه قضاییه شهرداری قم امام جمعه جمعه موقت زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، تمام کسانی که ائمه معصومین (ع) را به شهادت رساندند یقین داشتند که آنها بر حق هستند، مانند امام جعفر صادق که دنیا طلبی و حکومت خواهی و کینه ورزی منصور دوانقی باعث شد تا خورشیدی دیگر غروب کند و دلهای مومنان را به سمت قبرستان بقیع ببرد.

امام صادق (ع) در دوران زندگی پرخیر و برکتش، در ۱۰ حکومت بنی امیه و بنی عباس زندگی می کردند و با تقیه کردن در سخت ترین شرایط به همراه شاگردانش توانستند با تبیین، ترویج، اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را به جهان معرفی کنند. چون در عصر امام صادق (ع) عصر ظهور فرقه ها و مذاهب الحادی بود شبه افکنی علیه اسلام، قرآن و اهل بیت باعث شد تا امام با برپایی مجالس و راه اندازی مدرسه های دینی با انحرافات در جامعه مبارزه کند.

امام صادق علیه السلام به شیخ الائمه معروفند و از ۶۵ سال عمر پربرکتشان ۳۴ سال امامت کردند و در این مدت توانستند ۴ هزار شاگرد را تربیت کنند.

حضرت امام صادق علیه السلام در پرتوی دانش الهی بیشترین نیازهای مادی، معنوی، فلسفی و عرفانی، بهداشتی، طب و نجوم بشریت را تا روز قیامت تامین کردندو عزاداری برای امام حسین (ع) و انتظار موعود را در میان پیروان اهل بیت رواج دادند.

همه علمای اسلام به ویژه امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود نیز مردم ایران را متعهد به پیروی از آیین فقه جعفری دعوت کردند و امروز شاهد این هستیم که علم صادق در حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدریس می شود. برابر اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دین رسمی کشورمان اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری است و این اصل غیر قابل تغییر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است