Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: دور جدید از مذاکرات وین پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کردند. گفت‌وگوها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبوده و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری: پیشرفت خوبی در مذاکرات این هفته داشتیم ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۴۰

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم ها صبح امروز (جمعه) در توئیتی نوشت: پس از رایزنی‌ها با دیگر هیات‌ها، بعد از ظهر روز گذشته من و انریکه مورا برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش رو، دیدار کردیم.

وی افزود: این هفته پیشرفت خوبی داشتیم. امروز (جمعه) کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از یک وقفه چند روزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه برگزار می‌شود ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۲۹

نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ میان مذاکره‌کنندگان ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار خواهد شد.

این جلسه در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، به ریاست علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

سه دیپلمات غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند نمایندگان طرف‌های باقی‌مانده در برجام قرار است جمعه دیداری درباره معوق کردن مذاکرات وین داشته باشند.

یکی از دیپلمات‌های مورد استناد رویترز گفته قرار است مذاکرات از ۲۷ دسامبر (ششم دیماه) از سر گرفته شوند. یک دیپلمات دیگر بازه زمانی بین کریسمس و سال نو میلادی را به عنوان زمان احتمالی از سرگیری مذاکرات مطرح کرده است.

در همین حال، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم گمانه‌زنی‌هایی درباره پیشرفت در مذاکرات مطرح کرده و نوشته مذاکرات درباره پیش‌نویس مربوط به مسائل هسته‌ای ادامه دارند. او گفته این امید وجود دارد که طرف‌ها تا فردا به یک پیش‌نویس برسند.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال البته تصریح کرده که رسیدن به چنین پیش‌نویسی به معنی این نیست که آن پیش‌نویس نهایی خواهد بود، بلکه تنها متنی خواهد بود که مبنای مذاکره قرار خواهد گرفت.

روز پنجشنبه یک منبع مطلع نزدیک به مذاکرات ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در وین در گفت‌و گو با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت مذاکرات گفت: «در حالی که اروپایی ها در ابتدا با عدم پذیرش پیش نویس های ایران در مورد تحریم ها و اقدامات هسته‌ای، تنها پیش نویس های حاصل از ۶ دور مذاکره قبلی را مبنای ادامه مذاکره می دانستند، نهایتا پذیرفتند که متن سومی مبنا قرار بگیرد.»

این منبع مطلع افزود: «متن جدید، از ترکیب متن اول و اضافه شدن پیشنهادات ایران تهیه و بر روی آن کار می شود. تا الان دو non paper از سوی آمریکایی‌ها در مورد پیش‌نویس‌های تحریم و هسته‌ای به ایران ارائه شده که پاسخ‌ها در ۱۲ صفحه از سوی هیئت ایرانی تهیه و با واسطه به آن‌ها داده شده است.»

این منبع به نقل از کارشناسان گفت: «این روند نشان می دهد که آمریکایی‌ها به رغم تعیین ضرب الاجل و وارد کردن فشار، به دنیال ادامه یافتن مذاکرات هستند و تلاش می‌کنند که رویکردی فعال داشته باشند.»

این منبع خاطرنشان کرد: «هم اروپایی‌ها و هم آمریکا در مجموع در فضای مذاکرات تعامل نسبتا مناسبی دارند، اما جریان خبری را برعکس به نحوی هدایت می‌کنند که مذاکرات رو به جلو نیست و عامل آن هم ایران است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه مذاکرات هسته ای مذاکرات وین ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه نشست کمیسیون مشترک پیش نویس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد