Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@10:29:38 GMT

رکوردشکنی یوسفی در حضور تالاخادزه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۴۶۶۶

رکوردشکنی یوسفی در حضور تالاخادزه

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان ۲۰۲۱ جهان با مسابقات دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به پایان رسید. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۲۷ آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۴۳۲ وزنه‌بردار (۲۴۵ مرد و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن) حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. الناز باجلانی به دلیل مصدومیت به این پیکارها اعزام نشد. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد  دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم علیرضا یوسفی و آیت شریفی نمایندگان ایران بودند. در این دسته لاشا تالاخادزه گرجستانی رکورددار جهان و المپیک، گور میناسیان ارمنی، نایب قهرمان اروپا،لالایان و الکسی لوچف از ارمنستان و روسیه نیز حضور داشتند.

عملکرد یوسفی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم، رکورد جوانان جهان شکسته شد

علیرضا یوسفی نخستین نماینده ایران بود که به روی تخته رقابت رفت. وی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در کارنامه دارد در حرکت نخست توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کند و در ادامه بر وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی غلبه کرد.

یوسفی که یکی از امیدهای ایران برای آینده این دسته به شمار می رود در نهایت با مهار وزنه ۱۸۳ کیلوگرم به کار خود در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم پایان داد و در رده هفتم حرکت یکضرب قرار گرفت.

یوسفی که در حرکت یکضرب در بین بزرگان این رشته موفق به کسب عنوان هفتم شده بود در حرکت دوضرب این مسابقات ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرد تا شانس ایران را برای کسب  عنوان نایب قهرمانی افزایش دهد.

وی در حرکت دوم خود موفق به مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم شد و رکورد جوانانجهان را شکست. یوسفی در حرکت سوم  وزنه ۲۴۵ کیلوگرمیرا مهار و برای دومین بار رکورد دوضرب جوانان جهان را از آن خود کرد. این وزنه در بررسی هیات ژوری مسابقات خطا تشخیص داده شد تا یوسفی با مهار مجموع کیلوگرمی ۴۲۱ به کار خود در این دسته پایان دهد.

عملکرد شریفی در دست به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم

در رقابت های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم آیت شریفی دیگر نماینده ایران بود. وی در حرکت نخست یکضرب این دسته موفق به مهار وزنه ۱۸۵ کیلوگرم شد. کادر فنی برای دومین حرکت شریفی وزنه ۱۹۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادند که وی برای مهار آن مشکلی نداشت. 

شریفی که در رقابت با تالاخادزه و بزرگان این رشته شانسی برای رسیدن به سکوی یکضرب نداشت در نهایت پشت وزنه ۱۹۷ کیلوگرم قرار گرفت و با مهار آن در رده ششم دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رسید.

لاشا تالاخادزه با مهار ۲۲۵ کیلوگرم توانست ۲ کیلوگرم رکورد جهان را افزایش دهد. پیش از این رکورد دنیا با ۲۲۳ کیلوگرم در اختیار غول گرجستانی بود.

شریفی که در حرکت یکضرب در رده ششم مسابقات دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قرار گرفته بود در نخستین حرکت دوضرب این دسته موفق به مهار ۱۲۷ کیلوگرم شد و در ادامه نتوانست بر وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی غلبه کند.

شریفی در حرکت سوم برای مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی اقدام اما موفق به مهار آن نشد تا در مجموع با ۴۲۴ کیلوگرم به کار خود در این دسته پایان دهد.

لاشا تالاخادزه با مهار وزنه 267 کیلوگرم مجموع دوضرب و مجموع دسته به‌اضافه دسته 109 کیلوگرم را از آن خود کرد. او به مجموع مهار 292 کیلوگرم رسید

نتایج نهایی حرکت یکضرب دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم

لاشاتالاخادزه گرجستانی با مهار وزنه ۲۲۵ کیلوگرم (مدال طلا)

لالایان از ارمنستان با مهار وزنه ۲۱۱ کیلوگرم (مدال نقره)

ادوارد زیازولین از بلاروس با مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرم (مدال برنز)

نتایج نهایی دوضرب دسته به اضافه 109

لاشا تالاخادزه  از گرجستان با مهار وزنه 267 کیلوگرمی ( مدال طلا )

لالایان از ارمنستان با مهار وزنه 246 کیلوگرم (مدال )

گورمیناسیان از ارمنستان با مهار 243 کیلوگرم (مدال برنز)

نتایج نهایی مجموه دسته به اضافه 109 کیلوگرم

لاشا تالاخادزه با مهار مجموع کیلوگرم (مدال طلا)

لالایان از ارمنستان با مجموع مهار 457 کیلوگرم (مدال نقره)

گور میناسیان با رکورد مجموع 243 کیلوگرم  (مدال برنز)

منبع: ایرنا پربیننده ترین پخش اشتباه سرود ایران در اهدای مدال وزنه‌برداری قهرمانی جهان! شاهکار وزنه‌بردار ایران در مسابقات جهانی غول فوتبال اسکاتلند به دنبال شکار قائدی انتقاد شدید کی روش از فغانی مجیدی: دنبال ۳ امتیاز بودیم و آن را به دست آوردیم این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علیرضا یوسفی وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان رقابت های وزنه برداری لاشا تالاخادزه مهار وزنه موفق به مهار وزنه برداری وزنه بردار حرکت یکضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد

دارنده دو نشان نقره و یک برنز وزن ۷۹ کیلوگرم جهان که به تازگی مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده، اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که یک سهمیه کشتی آزاد برای المپیک باقی مانده و قرار است محسن کاوه همراه با علیرضا سرلک به همین منظور هفته آینده راهی ترکیه شود، اردوی آزادکاران هم‌اکنون در کمپ تیم‎های ملی در جریان است.

محمد نخودی که به عنوان نفر اول چرخه 79 کیلوگرم سال 2024، فروردین ماه مدال طلای این وزن را در مسابقات قهرمانی آسیا از آن خود کرد، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف اردو را ترک کرد تا کارهای فیزیوتراپی‌اش را دنبال کند.

این کشتی‌گیر سال گذشته مدال برنز جهان را از آن خود کرد و برخلاف سایر مدعیان اوزان غیرالمپیکی، وزنش را تغییر نداد و در همین وزن 79 کیلوگرم ماند.

او ملی‌پوش احتمالی این وزن ایران در رقابت‌های جهانی 2024 اوزان غیر المپیکی در آلبانی -درصورت صدور ویزا از سوی میزبان- خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • شاه کلید مهار تورم
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد