Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران امور خارجه ایران و ۱+۴ به پایان رسید.

خبرگزاری میزان-مذاکرات ایران و ۱+۴ که به منظور بررسی چگونگی بازگشت همه اعضا به برجام به علاوه آمریکا از ۸ آذر پس از یک وقفه سه ماه از سر گرفته شد، پس از یک هفته وقفه برای مشورت هیات‌ها با پایتخت‌هایشان مجددا در ۱۸ آذر از سر گرفته شد و طی ۹ روز گذشته رایزنی ها در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی به طور دوجانبه، چند جانبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف موفق شدند در این دور از مذاکرات از سطح اختلافات خود کم کنند و به پیشرفت هایی در متون مذاکراتی دست یابند. ایران سه سند پیرامون لغو تحریم ها، اقدامات هسته ای و زمان بندی اجرای توافق به طرف مقابل ارایه کرد اما طرف مقابل به ویژه سه کشور اروپایی و آمریکا اصلاحات و پیشنهادات ایران را نپذیرفتند و تصریح داشتند که باید متن پیش نویس تفاهم شده در وین ۶ مورد تاکید همه طرف ها برای بررسی قرار گیرد. اما ایران این استدلال و موضع اروپا و آمریکا را نپذیرفت.

در این دور از مذاکرات ایران و ۱+۴ به پیش‌نویس جدیدی که در آن نظرات ایران اعمال شده است، دست یافتند که در صورت نهایی شدن، این متن مبنای رایزنی‌های آتی قرار خواهد گرفت.

هیات مذاکره کننده ایران امشب به کشور باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات وین برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه