Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:32:22 GMT

در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۵۴۱۸

در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند

ایسنا/یزد نمایندگان استان یزد در شورای اداری استان که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، به بیان عمده مشکلات و موانع توسعه این استان پرداختند.

«اسفندیار اختیاری» نماینده اقلیت دینی زرتشتیان در این نشست که در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد در حال برگزاریست، اظهار کرد: یزد مشهور به داشتن مردمانی خوب و مهربان است که در راس کارشان صداقت را اجرا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان در یزد، افزود: یزدیها به تشابهات همدیگر افتخار می کنند و به اختلافات دینی هم احترام می گذارند و این ناشی از فرهنگ غنی یزد است.

اختیاری خاطرنشان کرد: یزد از نظر علم نقطه ویژه ای در کشور است و تحصیل علم جزو فرهنگشان است و به همین دلیل کمترین بی سواد را در یزد داریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اقتصاد دانش بنیان رتبه های برتر را داریم و تمام زیرساختهای لازم را داریم لذا پیشنهاد می کنیم شهر یزد را به عنوان نمونه اقتصاد دانش بنیان قرار دهید.

اختیاری عنوان کرد: در هیچ دینی آب را به روی مردم نمی بندند و این اقدام زشتی است که نباید اجازه تکرار آن داده شود.

«محمدرضا صباغیان» نماینده مردم شش شهرستان یزد هم گفت: یزد دارای توسعه نامتوازن است به عنوان نمونه شهرستانی با ۲۵ هزار جمعیت فاقد پزشک متخصص است یا بیمارستان خاتم یک مرکز چهار تخصصی بوده که اکنون به بیمارستان تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیا هیچ بررسی در مورد علت مشکلات اقتصادی کشور انجام شده است؟ پس از گذشت چهار دهه هیچ توجیهی وجود ندارد: به نظر مشکل از ساختار سیاسی و اداری است که البته ورود به این حوزه نیز شجاعت می خواهد که استدعا داریم در این خصوص اقدام کنید.  

صباغیان بر اجرای مدیریت واحد شهری تاکید کرد و گفت: این اقدام منجر به چابک سازی دولت می شود و بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

وی با اشاره به مهاجرت روستائیان به دلیل خشکسالی در استان یزد، عنوان کرد: متاسفانه بی تدبیری مدیران گذشته عامل مشکلات امروز است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور خواستار اصلاح حوزه انتخابیه شهرستانهای استان شد.

«محمدرضا دشتی» نماینده مردم اردکان هم در این جلسه ابراز کرد: اردکان وسیعترین شهرستان و پرجمعیت‌ترین شهرستان بعد از مرکز استان است.

وی افرود: متاسفانه فرایند توسعه نامتوازن در این شهرستان طی دو دهه اخیر، این دیار را با سه مشکل از جشامل کم آبی، مهاجرپذیری بالا و آلودگی هوا

الزام صنایع به ایفای مسئولیت های اجتماعی، اختصاص ۲۰ درصد از صنایع و معادن بزرگ  و اختصاص بخشی از سود آنها به توسعه شهرستان، اجرای طرح بهینه سازی سوخت، اجرای خط ریلی بین شهری و ثبت جهانی بافت تاریخی خرانق، از خواسته های نماینده اردکان در این نشست بود.

«سید جلیل میرمحمدی» نماینده مردم تفت و میبد هم در این نشست از برگزاری این سفر قدردانی و عنوان کرد: حضور وزرای جهادی در یزد را به فال نیک می گیریم و قطعاً منشا خیر در استان خواهند بود.

وی با اشاره به مصوبات این سفر، خواستار اختصاص اعتباری مناسب برای مباحث فرهنگی استان شد و افزود: متاسفانه هیچ اعتباری از حق الناس معادن به استان اختصاص نیافته و حق مردم استان توسعه صنایع های تک در استان است که نیازمند دستور ویژه رئیس جمهور است.

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر هم به عنوان آخرین سخنران در بین نمایندگان مردم استان در این نشست اظهار کرد: اگر محور دولت را رعایت عدالت بدانیم، توسعه نامتوازن امروز یزد خلاف عدالت است و هم به مردم و هم به منابع استان صدمه وارد کرده است.

وی با بیان این که نبود زیرساخت در برخی مناطق، علت برخی محرومیتهای استان است، افزود: این وضعیت به نحوی است که حتی در شهرستان مرکز استان یزد ۲۰۰ هزار حاشیه نشین داریم.

جوکار به مهاجرپذیری بالای استان در بخش نیروهای کار ساده و در مقابل مهاجرت نخبگان از استان نیز به عنوان مشکل دیگر استان اشاره و خواستار توسعه صنایع پیشرفته برای مرتفع کردن این مشکل شد.

نماینده یزد در پایان نیز با اشاره به مشکل کم آبی یزد، گفت: اجداد ما با کمترین ابزار آب را با حفر دو هزار حلقه چاه آب از  ۱۰۰ کیلومتر دورتر به یزد آورده‎ و این تمدن را در دل کویر ایجاد کرده‌اند، پس چرا با این پیشرفت علم و تکنولوژی نمی‎توانیم امروز برای آنها آب بیاوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شوراي اداري سفر رئیس جمهور به یزد نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ