Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: ارتقا خدمات با بهینه‌سازی در محورهای کمی، کیفی، سرعت در تأمین، سهولت دسترسی، حفظ شان و منزلت، به موقع بودن خدمات و طراحی سیستم نظارت از اولویت‌های بنیاد در کردستان است.

وی حفظ و ارتقاء سطح سلامت گروه هدف، رضایت‌مندی ایثارگران و مدیریت بهینه هزینه‌های سلامت جامعه هدف از جمله مهم‌ترین این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مشکلات درمانی ایثارگران همواره جز مهم‌ترین دغدغه‌های بنیاد بوده است هدف اصلی این معاونت حفظ و افزایش سلامت جسمی و روحی خانواده شاهد و ایثارگران است و برای ارائه خدمات مناسب درمانی به ایثارگران تلاش می‌کنیم تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج از بنیاد استفاده کنیم.

به گفته احمدی، همزمان با شیوع ویروس کرونا ستادی در کردستان تشکیل شد که در قالب این ستاد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلای به کرونا بیش از 22 هزار و 200 تماس تلفنی با جامعه هدف برقرار شده است.

اجرای طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگران در سه مرحله

وی ادامه داد: در اجرای مرحله اول واکسیناسیون کرونا والدین شهدا و جانبازان بالای 70 درصد جانبازی و شیمیایی حاد واکسینه شدند، در مرحله دوم نیز جانبازان بالای 25 درصد و جامعه هدف بالای 50 درصد در اولویت دوم قرار گرفت و در مرحله سوم تمام هم جانبازان زیر 25 درصد جانبازی و خانواده شهدای بالای 18 درصد واکسینه شدند.

احمدی خاطرنشان کرد: کسانی که به دلایل مختلف قادر به مراجعه حضوری  برای دریافت واکسن کرونا نبودند با معرفی به دانشگاه علوم پزشکی و ارسال تیم‌ها در منزل واکسینه شده‌اند و در مجموع 90 تا 95 درصد از جامعه هدف بنیاد شهید در کردستان دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی یادآوری کرد: 60 درصد از جامعه هدف بنیاد شهید در کردستان دز سوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده‌اند و حدود 30 درصد هم به تدریج دز سوم واکسن خود را دریافت می‌کنند.

پایش سلامت جامعه هدف بنیاد شهید در کردستان

معاون درمان بنیاد شهید کردستان اضافه کرد: طرح پایش سلامت از برنامه‌های مهم بنیاد شهید است که از آبان ماه دوباره کلید خورده و والدین شهدا، جانبازان 70 درصد قطع نخاع و کسانی که بیماری‌های صعب‌العلاج دارند و زمین گیر هستند در منزل ویزیت و درمان می‌شوند.

وی همچنین گفت: طرح پایش سلامت معکوس روال عادی درمان است بطوری‌که در این طرح پزشکان که خود از جامعه ایثارگری، جانباز یا فرزند شهید هستند به منظور ویزیت، پیگیری روند درمان و ارجاعات تخصصی در منزل بیمار حضور یافته و نحوه مراقبت در منزل، مصرف منظم داروها و آموزش مراقبت از بیمار را پیگیری خواهند کرد و چکاب کامل جانبازان بالای 70 درصد و حاد به مدت سه روز در بیمارستان خاتم در تهران انجام شده و اقدامات درمانی مورد نیاز به این عزیزان ارائه می‌شود.

برگزاری کمیسیون پزشکی 239 نفر از جانبازان در کردستان

وی در ادامه افزود: برگزاری کمیسیون‌های پزشکی ویژه مصدومین و جانبازان جنگ تحمیلی و کمیسیون پزشکی مختص خانواده‌ها به صورت مستمر در بنیاد شهید استان برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: کمیسیون پزشکی ویژه جانبازان که به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌ها، تقریبا تعطیل شده بود اما این کمیسیون در ماه جاری به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های کرونایی آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون به پرونده 239 جانباز و تعدادی متقاضی حق پرستاری رسیدگی شد که بعد از انجام معاینات، با درخواست 35 نفر از این افراد موافقت و پرونده‌ها برای لحاظ درصد به تهران معرفی شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون خانواده هم تحت عنوان ماده 22 و ماده 26 برای خانواده‌های زیرپوشش بنیاد شهید استان برگزار شد که ماده 26 آن شامل همسران، والدین شهید و فرزندان شهدا که زمین‌گیر و داری بیماری صعب‌العلاج هستند در این کمیسیون مورد بررسی و هزینه مراقبت و نگهداری در منزل را بر اساس نوع بیماری اختصاص داده می‌شود.

اجمدی عنوان کرد: حق پرستاری، مراقبت و نگهداری جامعه هدف زمین‌گیر و دارای بیماری‌های صعب‌العلاج بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد بند ب ماده ۸۷ قانون برنامه ششم و مواد ۲۲ و ۲۶ قانون جامعه خدمات‌رسانی است و برای فرزندان، والدین و همسران شاهد به همراه افراد تحت تکفل جانبازان و آزادگان لحاظ می‌شود.

وی یاداوری کرد: در همین راستا همه افراد بالای 75 سال به این کمیسیون معرفی و با پرداخت هزینه مراقبت و پرستاری 90 درصد موافقت شد و در قالب ماده 22 که مختص افراد تحت تکفل جانبازان و داری بیماری صعب‌العلاج و زمین‌گیر هستند نیز هزینه مراقبت و پرستاری لحاظ می‌شود.

کمک‌های توانبخشی 

وی افزود: تهیه و توزیع وسایل و تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در بین جامعه هدف نیازمند خصوصاً جانبازان ۷۰ درصد، قطع نخاع و والدین شاهد و همچنین ساخت انواع اندام‌های مصنوعی، ارتز و پروتز برای جانبازان قطع عضو از دیگر خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان است که براساس تجویز پزشک تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.
 
احمدی عنوان کرد:  توزیع دارو، وسایل مصرفی درمانی، سمعک، عینک، تخت تشک مواج و روهو و خوشخواب، کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز و ویلچر از سرفصل اعتبارات متمرکز و سایر منابع بنیاد تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید سلامت انقلاب اسلامی درمان جامعه هدف بنیاد شهید صعب العلاج زمین گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی