Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رای صادر شده در مورد استفاده باشگاه گل گهر از بازیکن گابنی اظهار داشت: ضمن احترام به اعضای کمیته انضباطی و زحماتی که در راستای کنترل ایمیل‌های ارسال شده به فدراسیون فوتبال متحمل شدند، باید عرض کنم که پدیده فوتبال یک پدیده غربی است و آثار و تبعات آن می‌تواند به خارج از مرز‌های کشور هم برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرایی که ما صادر می‌کنیم در نهایت می‌تواند وحدت رویه برای فدراسیون‌های بعدی شود و برای افرادی که بعد از ما به فدراسیون فوتبال می‌آیند.

او افزود: همانطور که می‌دانید چند باشگاه لیگ برتری شکایتی از باشگاه گل گهر انجام دادند که چرا بازیکنی که آوردید ۴ بازی ملی ندارد، چون ذات شکایات برای جبران زیان‌های وارده به افراد است به همین علت این شکایت نمی‌تواند منطقی باشد. چند باشگاه از گل گهر شکایت کردند که شما چرا بازیکنی مقابل تیم ما بازی دادید که ۴ بازی ملی نداشته است، به تعبیر دیگر آن‌ها شکایت کردند که چرا شما بازیکن قویتری مقابل ما بازی ندادید؟

نصیرزاده گفت: شما که بازی را به تیم گل گهر واگذار کردید یعنی ایراد این بوده که چرا این تیم بازیکن قویتری را مقابل تیم شما بازی نداده است! پس این موضوع با ذات شکایت در تعارض آشکار است. ماده ۶۱ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ناظر بر به کارگیری بازیکنی است که فاقد صلاحیت است. در حالی که بازیکن گابنی گل گهر طبق سیستم TMS آمده و بارگذاری شده است. براساس آن ITC برای این بازیکن صادر شده است.

باشگاه‌ها باید ضمانت بانکی بدهند

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: ما دستورالعملی برای کیفی سازی مسابقات لیگ انجام دادیم و صلاحیت گذاری را مدنظر قرار ندادیم. بازیکنان خارجی که باشگاه‌ها به ایران می‌آوردند قبل از صدور کارت باید حتما ۴ بازی ملی داشته باشند و علاوه بر این، در بند دیگری گفتیم که باشگاه‌ها باید ضمانت بانکی بدهند. نکته جالب توجه این است که نیت قانونگذار در مورد دستورالعمل جذب بازیکن خارجی امسال بیشتر برای گرفتن ضمانت بانکی بود و ۴ بازی ملی در آئین نامه قبلی وجود داشت.

او افزود: یکی از تیم‌هایی که شاکی بازیکن گل گهر است، اتفاقا بازیکنان خارجی خود را بدون ضمانت بانکی بازی می‌دهد یعنی تبدیل کردن ضمانت بانکی به موضوع دیگری که در دستورالعمل این مورد وجود ندارد. سئوال من از کمیته انضباطی این است که اگر این کمیته با این شکایت مواجه شود که تیم‌های دیگر از این تیم شکایت کند که فاقد ضمانت بانکی برای بازیکنان خارجی اش است، چکار می‌کند؟ به دلیل اینکه در دستور العمل علاوه بر اینکه بازیکن خارجی باید ۴ بازی ملی داشته باشد در قسمت پایین آئین نامه ضمانت نامه بانکی هم درخواست شده است.

رای صادره با ذات فوتبال در تعارض آشکار است

نصیرزاده گفت: سازمان لیگ باید این شکایت را مطرح می‌کرد و می‌گفت که باشگاه گل گهر دستورالعمل را انجام نداده است. در مقررات سال ۹۳ که بنده در نگارشش نقش داشتم آورده بودیم که اگر چنین بازیکنی را باشگاهی استفاده کند، جریمه نقدی برای باشگاه باشد نه بازیکن.

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: در این پرونده که ایمیل‌های جعلی دادند در نهایت می‌توانند جریمه سنگین برای باشگاه در نظر بگیرند و کسی که این بازیکن را معرفی کرده است. در واقع ابطال کارت بازیکن که دیگر حق بازی کردن نداشته باشد نه اینکه بازیکن را با محرومیت ۳ ماه مواجه کنیم. آثار و تبعات جذب بازیکن گابنی متوجه باشگاه گل گهر خواهد بود نه اینکه یک مسابقه را ۳ برصفر اعلام کنیم. با احترام به دوستان کمیته انضباطی، رای صادره با ذات فوتبال در تعارض آشکار است.

بیشتر بخوانید 

شریفی: ۷ ایمیل جعلی در پرونده بازیکن گابنی وجود داشته است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال هوشنگ نصیرزاده باشگاه گل گهر باشگاه گل گهر بازیکن گابنی ضمانت بانکی ۴ بازی ملی ما بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، روند استعدادیابی در استان یزد با حضور استعدادیاب‌ها از ۴ ماه پیش آغاز شده و پس از پالایش اولیه ۱۰۰ بازیکن در مرحله اول و ۴۰ بازیکن در مرحله دوم انتخاب شدند و مورد ارزیابی کادرفنی تیم ملی جوانان قرار گرفتند.
۵۰ نفر انتخابی در سراسر کشور به اردوی اولیه ۵۰ نفره تیم ملی جوانان دعوت خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ادعای دقیقی: شهرداری قزوین سهام‌دار پرسپولیس شد!
  • استعدادیابی آینده سازان فوتبال در استان یزد
  • الان وقت حاشیه درست کردن، نیست؛ انتقاد لوتار ماتئوس از اولی هونس
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • زمانی: گلی که زدم تقدیم به کُردهای ایران
  • ۸ سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • 8 سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد