Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری افزایش قیمت میوه را در تمام نقاط کشور داریم و از طرفی هم خراسان جنوبی مصرف کننده میوه است و هیچ میوه‌ای به جز گوجه فرهنگی و خیار سبز در استان تولید نمی‌شود.

وی عنوان  کرد: مرکبات خراسان جنوبی یا از کرمان و یا استان فارس تامین می‌شود، با هزینه حمل و سود به دست مردم می‌رسد و تلاش ما این است که میوه به قیمت عادلانه به دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: همیشه گفته می‌شود که میوه در بیرجند و خراسان جنوبی گران‌تر است اما این را هم باید گفت که میوه در بیرجند به صورت دستچین به مردم عرضه می‌شود و در شهرهای دیگر خود فروشنده میوه را به مردم عرضه می‌کند.

حیدری گفت: در ۲ ماه اخیر در استان افزایش زیادی در قیمت میوه نداشتیم البته در یک و ۲ مورد به صورت موقتی افزایش قیمت میوه را داشتیم، به عنوان مثال در گوجه فرنگی و خیار سبز هرساله با آغاز فصل زمستان شاهد افزایش قیمت هستیم اما قیمت هندوانه با سال قبل تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال قبل ۸۰ درصد تامین میوه و تره‌بار خراسان جنوبی از مشهد تامین می‌شد ولی در حال حاضر میوه از سایر استان‌ها تامین می‌کنیم، اضافه کرد: به دلیل اینکه مشهد خودش تولید کننده برخی میوه‌ها از جمله میوه‌های سردرختی است، قیمت این میوه‌ها در این شهر از بیرجند کمتر است اما قیمت سایر میوه‌ها که خود مشهد هم از سایر استان‌ها تامین می‌کند، قیمتش با استان ما فرق ندارد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت هندوانه در بیرجند و مشهد فرقی ندارد چرا که هر دو هندوانه را از استان هرمزگان تامین می‌کنیم، میوه شب یلدا استان تامین شده و میوه پرطرفدار برای این شب از جمله انار، هندوانه و مرکبات با کیفیت و قیمت متفاوت به مردم عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال جاری رکود بازار بر بازار میوه استان بیشتر از سال‌های قبل است، علت آن هم این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و از طرفی هم با رشد اندک قیمت در سال جاری مواجه هستیم.

حیدری افزود: رکود بر بازار میوه را در تمام شهرها و استان‌ها داریم اما در بیرجند به دلیل اینکه شهر کارمندی است و در استان هم توان اقتصادی مردم پایین‌تر است رکود بر بازار میوه بیشتر به چشم می‌خورد و قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است.

برچسب‌ها میوه سردسیری خراسان جنوبی قیمت کالا شب یلدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میوه سردسیری خراسان جنوبی قیمت کالا میوه سردسیری خراسان جنوبی قیمت کالا شب یلدا خراسان جنوبی قیمت میوه میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت

شرفی گفت: کمک های مردمی برای تامین معیشت خانوار‌های زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توانبخشی، خرید جهیزیه، تامین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.

وی استفاده از ظرفیت خیران و جلب مشارکت‌های مردمی را از اولویت‌های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی استان در راستای ارتقای سطح زندگی و بهبود معیشت مددجویان با روش‌های گوناگون نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام کرده و هر سال به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیکوکاری جامعه برنامه‌ها، طرح‌ها و پویش‌های مختلف در زمان‌ها و مناسبت‌های گوناگون اجرا شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ماه رمضان امسال نیز هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی نعمتان، خانوار‌های دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.

وی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار شد و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.

شرفی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوار‌های زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.

وی گفت: کمک‌ها با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش از سوی این نهاد بین نیازمندان تحت پوشش توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیع از خدمات متنوع حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیف گسترده‌ای از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارایه می‌دهد، از همین رو انجام و استمرار این کار حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

وی با اشاره به حدود ۲۰ هزار معلول در خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد معلولان استان در مراکز شبانه روزی و ۹۰ درصد در خانواده نگهداری می‌شوند که معیشت، توانبخشی، درمان، اشتغال و مسکن از نیاز‌های اصلی معلولان است.

شرفی عنوان کرد: معیشت از مطالبات اصلی جامعه هدف بوده لذا با پیگیری‌های انجام شده، آمار پشت نوبتی دریافت مستمری صفر شده، اما زمینه برای توانمندشدن مددجویان نیز فراهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت