Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:19:55 GMT

چطور سردرد تنشی را تسکین دهیم؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۰۲۶

چطور سردرد تنشی را تسکین دهیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

برخی از افراد هم سردرد تنشی را به صورت نواری کشیده در اطراف پیشانی‌شان حس می‌کنند.

این نوع سردرد معمولا بعدازظهر‌ها بروز می‌کند. برخی از افراد گاه‌به‌گاه و برخی دیگر با توالی بیشتری دچار آن می‌شوند.

گرچه سردرد تنشی به ندرت ناتوان‌کننده است که، اما یقینا مایه ازار فرد است.

اگر به طور مکرر (بیش از یک یا دو بار در هفته) به سردرد تنشی دچار می‌شوید، این راهبرد‌ها ممکن است به خلاص شدن شما از آن کمک کنند:

- دستورات پایه‌ای بهداشتی را رعایت کنید: به اندازه کافی بخوابید، وعده‌های غذایی‌تان مرتب باشد و تا حد ممکن خودتان را از استرس و خستگی دور نگهدارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- تکنیک‌های آرامش‌بخشی را به کار ببرید: شیوه‌های آرامش‌بخشی جسمی و روانی اگر به طور مرتب به کار روند، می‌توانند به تسکین دادن سردرد‌های تنشی کمک کنند. از جمله شیوه‌های جسمی استفاده از کمپرس گرم روی گردن و شانه‌ها برای شل کردن و آرامش‌بخشی عضلات است. تمرین‌هایی که باعث تقویت و ایجاد کشش در این عضلات می‌شوند هم سودمند هستند.

- تمرین‌های «تخیل هدایت‌شده»: این تمرین‌ها که در آن‌ها ذهنتان را روی بخش‌های گوناگون بدنتان متمرکز می‌کنید تا آن‌ها را شل وتنش و استرس آن‌ها را ازاد کنید، ممکن است به تسکین این نوع سردرد کمک کنند.

- بیوفیدبک (پسخوراند زیستی): این شیوه آرامش‌بخشی نیاز به آموزش ویژه دارد، اما می‌تواند به افرادی که دچار سردرد‌های مکرر تنشی می‌شوند، کمک کند. درمانگر در این شیوه الکترود‌هایی را به پوست شما متصل می‌کند تا پیام‌های الکتریکی را از عضلات گردن و شانه ثبت کند. سپس در این وضعیت به شما آموزش داده می‌شود که چگونه دریابید در چه زمانی دچار تنش شده‌اید و چگونه پیش از آنکه میزان تنش بیش از حد بالا برود و سردرد تنشی ایجاد شود، عضلات‌تان را شل کنید.

- شیوه‌های دارویی: در برخی از افراد دچار سردرد تنشی نقاطی بسیار حساس به نام «نقاط ماشه‌ای» در پشت گردن یا در شانه‌هایشان دارند. تزریق یک ماده بیحسی به این مناطق ممکن است درد را از بین ببرد یا از عود کردن سردرد جلوگیری کند. همچنین دارو‌هایی برای تسکین دادن سردرد‌های تنشی وجود دارند. اگر شیوه‌های غیردارویی نتوانستند سردرد‌های تنشی شما را تشکین دهند، با دکترتان درباره گزینه‌های درمانی مناسب مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردرد تنشی تسکین سردرد سردرد تنشی آرامش بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم

ویدئو زن فلسطینی که اخیرا به خانه ویران شده‌اش بازگشته و علی رغم ویرانی، آن را تمیز و جارو می‌کند، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. کاربری در این باره نوشت : «زنان غزه, قویترین [زنان] روی زمین هستند.»

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی + فیلم
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید