Web Analytics Made Easy - Statcounter

قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان و نایب قهرمان رقابتهای جهانی بزرگسالان معتقد است سال ۲۰۲۱ فراتر از انتظاراتش رقم خورد و اتفاقات درخشانی را در کارنامه اش ثبت کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمد نخودی ملی پوش وزن ۷۹ کیلوگرم کشورمان بود که توانست در فاصله کوتاه هم به مدال طلای جوانان جهان برسد و هم مدال نقره رقابت‌های بزرگسالان جهان را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ خوش درخشید و تا پای فینال پیش رفت، اما در فینال مقابل جردن باروز کشتی‌گیر افسانه‌ای آمریکا شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد. ملی‌پوش ۱۹ساله کشورمان توانست در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی هم جایگاه خوبی کسب کند و در رده سوم برترین آزادکاران وزن ۷۹ کیلوگرم قرار بگیرد.   نخودی در واکنش به عملکردش در سال ۲۰۲۱ داشت گفت: هرگز فکر نمی‌کردم که سال ۲۰۲۱ با دو مدال طلای جوانان جهان و نقره بزرگسالان همراه باشد و امیدوارم در رقابت‌های جهانی سال بعد، رنگ مدالش را از نقره‌اش به طلایی ارتقا دهم. البته من در جهانی بزرگسالان هم برای کسب طلا به روی تشک رفتم. مربیان هم نکات بسیار خوبی را برای غلبه بر باروز به من گوشزد کرده بودند، اما «جردن باروز» کشتی بزرگ و قابل احترامی است و باتجربه بالایی که داشت، توانست به نتیجه مطلوب برسد.   نائب قهرمان کشتی آزاد جهان درباره رقابت در وزن ۷۹ کیلوگرم گفت: قصد تغییر وزن ندارم و همچنان به حضور در رقابت‌های جهانی سال آینده در همین وزن فکر می‌کنم. این در حالیست که بازی‌های آسیایی در اوزان المپیکی برگزار می‌شود و طبیعتاً من هم با این شرایط باید فقط برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در جهانی تمرین کنم.   محمد نخودی در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ ابتدا در دور اول ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را شکست داد و سپس در دور دوم ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در ادامه ۱۱ بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و در نیمه نهایی هم با نتیجه ۶ بر ۵ نیکا کنتچادزه از گرجستان را شکست داد و راهی فینال شد. نخودی در این دیدار به سد مستحکمی به نام جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا برخورد و با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره جهان دست یافت. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی آزاد محمد نخودی کشتی آزاد محمد نخودی جوانان جهان سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد

نعمتی مقدم مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی گفت: پیش از آغاز مسابقات نذر کردم اگر بتوانم رکورد نوجوانان را افزایش بدهم، مدالم را به امام رضا (ع) هدیه دهم که پس از موفقیت در این کار من نیز به نذر خود وفا کردم.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی هستند، بیان کرد: به برکت خون این شهیدان می‌توانم وزنه‌های سنگین را بالای سر ببرم و برای وطنم مدال کسب کنم.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی ادامه داد: مدال آوران با اهدای مدال‌های خود به موزه آستان قدس رضوی، نامشان را ماندگار می‌کنند و الگوی خوبی برای سایر جوانان و افتخارآفرینان کشورمان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان