Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:17:21 GMT

نوروزی: راه‌اندازی مترو پرند باید سرعت بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۲۹۲۴

نوروزی: راه‌اندازی مترو پرند باید سرعت بگیرد

به گزارش خبرگراری فارس از رباط‌کریم، حجت‌السلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند شامگاه شنبه در جلسه تودیع و معارفه فرماندار رباط‌کریم که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان رباط‌کریم دارای خصوصیت‌های ژئو استراتژیک، ژئوکارچر و ژئو اکونومیک بوده و خط‌های راه‌آهن و دو اتوبان رباط‌کریم به ساوه و رباط‌کریم به قم را در خودش جای داده، همچنین با وجود فرودگاه امام خمینی (ره)  این شهرستان با جهان هم مرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شهرستان هزاران واحد تولیدی را در در دل خود جای داده و بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد کارگران مشغول در این کارخانه‌ها از خارج از شهرستان مشغول به کارند، گفت: رباط کریم به جهت دارا بودن فرهنگ بالنده و بزرگ با تاریخ ۷۰۰۰ ساله یک شهرستان فرهنگی است.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند ادامه داد: این شهرستان قبل از به وجود آمدن تهران با شهرستان ری یکی بوده است، جنگ‌های روس و هند در این منطقه اتفاق افتاده است، لذا این شهرستان یک شهرستان فرهنگی با قدمت بالاست و از همین رو بخش عظیمی از معلمان استان تهران از این منطقه هستند.

حجت‌الاسلام نوروزی در ادامه با توجه به مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم این شهرستان در انتخابات اخیر و رای به دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی بدون حضور مقامات در این شهرستان گفت: این موضوع نشان‌دهنده این است که این مردم هم فرهنگی هستند و هم دارای بینش قوی سیاسی هستند.

وی در ادامه بیان کرد: پرند را باید یک تهران کوچک بنامیم که بخش عظیمی از مردم تهران در این منطقه ساکن شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند در ادامه خطاب به فرماندار جدید گفت: اگر می‌خواهید پیشرفت کنید و با یک کارنامه بسیار درخشانی بعد از سالیان سال این‌جا را ترک کنید بنده از شما درخواست می‌کنم از نیروهای بومی منطقه در مدیریت‌ها استفاده کنید.

وی در ادامه پیشنهاداتی را که منابع مالی زیادی هم ندارد برای حل مشکلات شهرستان خطاب به استاندار و هیئت همراه ارائه کرد و افزود: یکی از مشکلات این شهرستان این است که ۱۴ سال پیش در دولت‌های قبل مصوب شده ۱۳ پمپاژ آب بر روی کانال محمدیه احداث شود که از این ۱۳ پمپاژ تا کنون فقط یک سیستم پمپاژ افتتاح شده! لذا درخواست داریم از آب منطقه‌ای استان بخواهید یا این کار را انجام دهند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در بخش دیگری از پیشنهادات خود بیان کرد: شهرستان رباط‌کریم جزیره‌ای است بر روی آب ولی تشنه‌ایم، تصفیه‌خانه شهرپرند آب را تصفیه و به روخانه شور ریخته و به قم می‌رود، تصفیه خانه اسلامشهر با  ۲ مدول آب را تصفیه ولی از بین می‌رود، تصفیه خانه رباط کریم با ۴ مدول، تصفیه‌خانه فیروز بهرام همین‌طور که برای اصلاح این وضعیت فقط ۵ میلیارد تومان هزینه لازم است تا بتوانیم این آب‌ها را هدایت کنیم تا هم اسلام‌شهر، بهارستان، رباط‌کریم و فرودگاه امام از آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با توجه به موضوع مترو که مطالبه مردم منطقه است گفت: در تهران برای احداث هر کیلومتر ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد این در صورتی است که اگر بخواهد مترو پرند راه‌اندازی شود نیاز به ۵۰۰ میلیارد اعتبار لازم است که تقاضا داریم این امر زودتر محقق شود و بعد از ۱۶ سال مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم، بهارستان و پرند در بخشی دیگر با اشاره به وجود خط ریل باس گفت: هم اکنون ریل باس روز ۲۶ بار به تهران در حال رفت‌و آمد است که اگر خط ریلی دوم که بخش زیادی از زیرساخت آن انجام شده و یک قسمت پل انجام نشده انجام شود که اگر آن هم انجام شود این رفت‌و آمد قطار بیشتر و بهتر خواهد شد که برای تامین اعتبار با شرکت عمران توافق کردیم که پرداخت شود.

وی با توجه به مساحت ۲۷۰ کیلومتر مربعی رباط‌کریم و غارت زمین‌ها، رودخانه‌ها و قنات‌ها از استاندار درخواست کرد که به اداره ثبت دستور داده شود تا کاداستر را انجام دهد تا حریم و بستر هر کدام از آن‌ مناطق مشخص شود. 

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان گفت: از دولت تقاضا داریم که مطالعه علمی شود تا فرودگاه حضرت امام(ره) به جهت هم‌جواری با این شهرستان از ری به رباط‌کریم منتقل شود تا بتوان بهتر از ظرفیت فرودگاه برای آبادانی و پیشرفت ایران استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم شهرستان های رباط کریم بهارستان و پرند نماینده مردم شهرستان های رباط کریم بهارستان و پرند تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • (ویدئو) متروی پرند تعطیل شد؟
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود