Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:12:29 GMT

روند صعودی طلا ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۵۴۶

روند صعودی طلا ادامه دارد؟

بازار طلا به سیگنال اخیر بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل سریعتر تدابیر محرک مالی واکنش خوبی نشان داد و از روز چهارشنبه حدود ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد اما به گفته تحلیلگران، آنچه پس از این اتفاق می افتد، اهمیت زیادی خواهد داشت. ناطقان: پس از این که اونس طلا هفته گذشته از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور کرد، سیگنال مهم بعدی این خواهد بود که طلا در این سطح مقاومتی قوی چه رفتاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا با شش دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۰۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۱ درصد رشد هفتگی به ثبت رساند. طلا روز پنج شنبه ۳۳ دلار و ۷۰ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش داشت و در ۱۷۹۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود که بزرگترین رشد قیمت روزانه از ۱۵ اکتبر بود.

قیمت طلا پس از اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد تعدیل تدابیر محرک مالی شتاب بیشتری پیدا می کند و نرخهای بهره احتمالا سه دور در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا می کند، صعود کرد. تحلیلگران می گویند این تصمیمها تا حدودی زیادی در قیمتها تاثیر خود را گذاشته بود.

روند صعودی طلا ادامه پیدا می‌کند؟

اکنون بازار به وضعیت دارایی امن تغییر جهت پیدا کرده و بسیاری متقاعد نشده اند که بانک مرکزی آمریکا می تواند سال میلادی آینده نرخهای بهره را سه دور افزایش دهد.

به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوین، در خصوص این که آیا بانک مرکزی آمریکا به آنچه هفته گذشته اعلام کرد، عمل می کند تا اندازه ای بدبینی وجود دارد و سه دور افزایش نرخهای بهره ممکن است بعید باشد. این تفکر وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا به این انتظارات عمل نمی کند.

بازارها همچنین درباره ادامه شیوع واریانت اُمیکرون محتاط هستند. میلمان خاطرنشان کرد ریسکهای زیادی در سال آینده وجود دارد و بانک مرکزی آمریکا ممکن است از موضع خود برای تحکیم سیاست پولی عقب نشینی کند و دلایل کاملا معتبری دارد تا اعلام کرد به اجرای تدابیر محرک مالی ادامه می دهد و نرخهای بهره را افزایش نمی دهد. چنین احتمالی دلیل افزایش قیمت طلا بوده است. همچنین نگرانی رو به رشدی در خصوص میزان قوت احیای اقتصادی در سال میلادی آینده به دلیل شیوع واریانت اُمیکرون و نرخهای بالاتر وجود دارد.

دسامبر یکی از دشوارترین ماه‌ها برای تجارت است و نوسان فوق العاده اندک از هفته جاری شروع می شود و قیمت طلا ممکن است نوسانات غیرمنتظره ای داشته باشد.

میلمان گفت: ما به پایان ماه، پایان سه ماهه و پایان سال نزدیک می شویم. حجم معاملات بسیار اندک در هفته جاری را پیش بینی می کنم. طلا ممکن است به پایان ۱۸۰۰ دلار برگردد زیرا حجم معاملات اندکی وجود خواهد داشت. پس از آغاز ژانویه خوش بینی بیشتری به طلا وجود دارد اما طلا ممکن است در بازه معاملاتی بین ۱۷۵۰ تا ۱۸۵۰ دلار محبوس شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم، شاخص قیمت تولیدکننده و سفارش کالاهای بادوام آمریکا منتشر می شود.


منبع: ایسنا برچسب ها: طلا ، سعودی ، ناطقان ، روند ، بازار ، سیگنال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طلا سعودی ناطقان روند بازار سیگنال بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰

امتداد - نرخ دلار تلگرامی که از اواخر فروردین‌ماه روند نزولی به خود گرفته، حالا در کف کانال ۶۰ و در آستانه نفوذ به دامنه ۵۰ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، نرخ دلار غیررسمی کانال‌های تلگرامی که از ابتدای امسال روند صعودی داشت و اواسط فروردین‌ماه به مرز ۷۰ هزار تومان هم رسیده بود، در روندی کاملاً نزولی هم اینک در حال مبارزه برای حفظ کانال ۶۰ هزار تومان و جلوگیری از سقوط به دامنه ۵۰ هزار تومان است.

کانال‌های تلگرامی که معمولاً وظیفه نرخ‌سازی را بر عهده دارند و معمولاً نرخ هر روز را بالاتر از قیمت کف بازار اعلام می‌کنند، از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت‌ها را به نیمه پایین کانال قیمتی ۶۰ هزار تومان کاهش داده‌اند. البته برخی از این کانال‌ها مظنه خرید ۵۹ هزار را هم اعلام می‌کنند، اما برخی دیگر در حال مقاومت در برابر حمایت روانی ۶۰ هزار تومان هستند.

البته در بازار آزاد تهران وضعیت متفاوت است و جو سنگین فروش و جا زدن خریداران که از مدتی قبل شروع شده، عملاً حمایت ۶۰ را واگذار کرده و وارد کانال ۵۹ هزار تومان شده است؛ اگر چه خریدار دلار ۵۹ هزار تومانی به‌سختی پیدا می‌شود.

دلار از روز‌های پایانی سال قبل روند صعودی و البته مشکوکی را شروع کرده بود که اوج آن دلار ۷۰ هزار تومانی در نیمه دوم فروردین ماه و هم‌زمان با حمله اسرائیل به ایران و لحظه‌شماری برای پاسخ ایران بود. با این حال پاسخ قاطع و تاریخی ایران در شامگاه ۲۵ فروردین همچون آب سردی بر پیکر بازار ارز بود و با روشن شدن ناتوانی صهیونیست‌ها در پاسخ مجدد، روند ریزشی دلار آزاد عملاً از اواخر فروردین‌ماه کلید خورد.

حالا با گذشت کمتر از سه هفته از این تحولات، نرخ دلار در ریزشی مستمر از ۷۰ به ۶۰ هزار تومان رسیده و یکی پس از دیگری در حال از دست دادن حمایت‌های قیمتی است.

البته به موازات تحولات سیاسی، اتفاقات دیگری هم افتاد که بازار ارز به خوبی آن را دریافت و در پیش‌بینی‌های خود لحاظ کرد. خبر‌هایی که پس از سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عربستان درباره گشایش‌های ارزی جدید منتشر شد، برای فعالان بازار معنای خاصی داشت.

کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی هفته گذشته درباره سفر فرزین به ریاض گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.

او همچنین گفت: بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تأمین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تأمین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد، چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملاً تأمین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.

معاون بین‌الملل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم، اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذی‌ربط در عربستان کنیم که بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار درآید.

گفتنی است تسهیل و افزایش دسترسی ایران به منابع ارزی خود در خارج، بهبود درآمد‌های نفتی و فروکش کردن التهابات سیاسی در کنار کنترل تورم، نقدینگی و پایه پولی در یک سال اخیر، روند کاهش انتظارات تورمی در کل اقتصاد به‌ویژه در بازار ارز را بهبود داده است که می‌تواند با ریزش بیشتر نرخ دلار هم بینجامد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم