Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:20:42 GMT

افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر‌های صبحانه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۳۳۹۱۳

افزایش ۳۵ درصدی قیمت پنیر‌های صبحانه

به گزارش تابناک به نقل از همشهری، پنیر از ابتدای امسال تا ۳۵درصد افزایش قیمت داشته است.

 بعد از افزایش قیمت شیر در تیرماه امسال، کارخانه‌های لبنی قیمت محصولات غیرحمایتی خود را متناسب با این افزایش قیمت بالا بردند و انواع پنیر‌های صبحانه نیز با این موج افزایش قیمت، بین ۲۵تا ۳۵درصد بسته به برند و نوع پنیر، گران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ فروش پنیر سفید نسبتا چرب پگاه با وزن ۴۵۰گرم که از پرفروش‌ترین پنیرهاست و قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر همتایان خود دارد هم‌اکنون به ۲۴.۵۰۰تومان رسیده است.

اما برآورد دیگر پنیر‌های ساده صبحانه نشان می‌دهد قیمت هر کیلو پنیر سفید که ساده‌ترین پنیر مورد استفاده خانوارهاست، از ۵۲.۵۰۰تومان در اردیبهشت امسال با رشدی ۲۰هزار تومانی به ۷۰هزار تومان رسیده است.

چرا قیمت لبنیات کاهش نیافت؟
افزایش قیمت در برخی برند‌ها تابستان امسال و بعد از اعلام افزایش قیمت شیر خام اعمال شد. کاله از شرکت‌هایی بود که تغییرات قیمت محصولات تولید خود را از مردادماه اعمال کرد و به‌طور مثال پنیر‌های معروف خامه‌ای ویلی این شرکت ۴تا ۶هزار تومان گران شدند.

پنیر ویلی ۲۰۰گرمی که ۱۴.۵۰۰تومان بود از مردادماه ۱۷.۹۰۰تومان قیمت خورد و همین پنیر در وزن ۳۵۰گرم از ۲۲.۵۰۰به ۲۸.۵۰۰رسید.

پنیر‌های ۳۰۰گرمی فتا دوشه برند هراز هم که در فروردین امسال ۱۶هزار تومان قیمت داشتند، یک‌ماه بعد ۱۸هزار تومانی شدند و حالا قیمتشان به ۲۱هزار تومان رسیده است.

پنیر‌های سنتی مثل پنیر لیقوان و تبریز هم در ۶‌ماه گذشته قیمتشان بالاتر رفته است. هر کیلو از این پنیر‌ها که از انواع پاستوریزه گران‌قیمت‌تر هستند تا بهار امسال ۱۳۳هزار تومان قیمت داشت، اما حالا برآورد قیمت این نوع پنیر‌ها نشان می‌دهد قیمت هر کیلو از آن‌ها به ۱۶۶هزار تومان رسیده است.

قوطی‌های ۷۵۰گرمی پنیر سالار لیقوان ظرف ۶‌ماه گذشته از ۹۹.۵۰۰تومان به ۱۲۵هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه قیمت پنیر های صبحانه پنیر سفید قیمت پنیر آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه تومان رسیده افزایش قیمت پنیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال