Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صبح امروز در نطق میان دستور بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی نماد انسان تراز انقلاب اسلامی است؛ او فقط یک فرد نیست بلکه یک راه و مکتب و مدرسه درس آموز بود و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مدیران شهری تقاضا دارم در آستانه شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام توان خود را برای پاسداشت این شهید عزیز در هفته مقاومت انجام دهند؛ بهترین راه ورود شهرداری اصفهان حمایت از حرکت‌های مردمی در بزرگداشت این شهید عزیز است.

 در بلندترین شب سال کنار خادمان شهر باشیم

مهروی‌پور با اشاره به بلندترین شب سال گفت: صله رحم در این شب مورد تاکید است، مجموعه‌های فرهنگی نیز در این شب اتفاقات خوبی رقم می‌زنند اما خواهشم از مدیران شهری این است که در بلندترین شب سال در کنار خادمان شهر باشیم، کسانی که نه یک شب بلکه هر شب بیدار هستند و به شهر کمک می‌کنند.  

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر  با اشاره به ساماندهی کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در این ایام سرد سال گفت: این اقدام، بسیار خوب اما یک راه درمان موقت است و باید به دنبال راه درمان قطعی باشیم، اقدامات زیادی نیاز است؛ نخست اینکه باید دقت کنیم اگر قرار است به موضوع آسیب‌های اجتماعی ورود داشته باشیم باید یک همت عالی چند ضلعی را محقق ببخشیم.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی باید برای حل این مشکل ورود جدی داشته باشند؛ استانداری محور کار است و شهرداری و فرمانداری و بسیج و .. باید در کنار هم قرار گیرند تا این مشکل حل شود.

مهروی‌پور با بیان اینکه مرکز جامع آموزش و توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی باید تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: این مرکز برای درمان و فرصت دوباره برای برگشت این افراد موثر است که باید سریع‌تر تکمیل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گفت: عمران و آبادانی حاشیه شهر نیز مسأله مهمی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.  

وی با بیان اینکه در آستانه بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری هستیم، گفت: بودجه سال آینده افزایشی در سقف خواهد داشت، باید دقت کنیم این افزایش مبتنی بر واقعیات باشد، تورم نمی‌تواند ملاکی برای افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بودجه سنواتی باشد باید با ظرافت خاص و رعایت صرفه و صلاح مردم بودجه را افزایش دهیم، باید دقت کنیم کیفیت درآمد چگونه است و هزینه تمام شده بودجه چه خواهد بود.

مهروی پور تاکید کرد: ساده‌ترین راه برای کسب درآمد شهر فروشی است که باید از آن عبور کرده و به سمت درآمدهای پاک حرکت کنیم. سازندگان را به ساخت مازاد هدایت نکنیم تا درآمد ما کسر نشود بلکه تاکید روی درآمد پایدار صورت گیرد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر ادامه داد: عموم شهروندان بودجه چند هزار میلیاردی را در کیفیت زندگی خود باید لمس کنند؛ زیرساخت‌های شهر برای جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برنامه ریزی شده و نیاز است سرانه‌های خدماتی در اصفهان تقویت شود. 

وی گفت: توسعه خدمات، حمل و نقل، آموزش و فرهنگ و .. مدنظر ماست اما در کنار تکمیل تمام طرح‌های نیمه‌کاره قبلی قول دادیم که به محلات توجه ویژه داشته باشیم و بر این اساس باید ۲۲۰ محله را به صورت خاص مورد توجه قرار دهیم.

مدیریت شهری در راستای اعتلای فرهنگ فاطمی تلاش کند

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: مدیریت شهری لازم است در راستای اعتلای فرهنگ عصمت و عفت فاطمی تلاش کند که این فرهنگ امروز در جامعه ما دچار نقصان جدی شده است.

وی افزود: پیشنهاد جدی دارم ترویج فرهنگ فاطمی را از مدیریت شهری شروع کنیم، گفت: سوال این است چه تلاشی برای بهبود تعاملات کاری، زندگی، مادر بودن و همسر بودن قشر بانوان کارمند در شهرداری داشته‌ایم؟ چقدر تلاش‌کرده‌ایم که در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و کاربردی همکاران اعم از مرد و زن موثر باشیم؟ 

نادرالاصلی اصفهان گفت: براساس حدیثی از امیرالمومنین (ع) باید در سیستم تشویق و پاداش کاری کنیم که همیشه گناهکاران نسبت به همکاران نیکوکار احساس شرم و خجلت کنند. 

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیران شهرداری باید مسابقه عفت و پاکدامنی و ایجاد محیطی مطلوب برای همه آحاد همکاران فراهم کنند و پاکدامنان و پاک‌کاران را مورد تشویق علنی و جدی قرار دهند؛ باید محیطی امن همراه با آسایش برای خدمت به مردم و جامعه اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) پس از ایام شهادت ایشان گفت: جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه (س) با حضور همه گروه‌های ذی‌نفع و مربوط، در خور شأن این روز برگزار و بانوان نمونه در این راستا معرفی و تشویق شوند. 

رئیس جمهور قبل از آنکه خیلی دیر شود به فکر آب و هوا و زایند‌ه‌رود باشد

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر نیز اظهار کرد: از گذشته اصفهان باغ شهری بوده زنده به زاینده‌رود، با مردمانی رنجکش که بی منت دیگران زندگی می‌کردند؛ در دوران معاصر نیز اصفهان طلایه‌دار انقلاب اسلامی شد و اولین شهدای دوره مبارزه منتهی به پیروزی انقلاب، اولین اعزام نیرو در مبارزه با تجزیه‌طلبان و اولین شهدا در جبهه‌های خونین جنوب را تقدیم کرده است.

وی افزود: هرکجا نیاز به خط شکنی و فداکاری وجود دارد نام اصفهان می‌درخشد، سیل و زلزله، جهاد خانه سازی و محرومیت زدایی از این جمله است؛ اکنون اصفهان رنج دیده است، می‌گویند به کشاورز به جای حقابه پول و به شهر وعده جاری شدن زاینده‌رود می‌دهیم.

 

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اصفهان فقط نباید مالیات دهنده باشد و بار بر دوش شهر و شورای شهر قرار گیرد، گفت: شهروندان به درستی انتقاد می‌کنند که اتوبوس‌ها دودزا هستند اما نمی‌دانند برای خرید اتوبوس‌های شش میلیاردی دولت کاری نمی‌کند.

مصور از رئیس جمهور خواست تا زودتر به اصفهان سفر کند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان شهید فرهنگ شورای اسلامی شهر اصفهان هفته مقاومت اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر رئیس کمیسیون فرهنگی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید