Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این آیین ها که نماینده مردم ماکو، ‌ چالدران و شوط در مجلس شورای اسلامی، ‌ امام جمعه و جمعی از مسوولان ماکو نیز حضور داشتند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل یک مدرسه ۹ کلاسه در روستای "آداغان " شهرستان ماکو است که با ۷۸ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: دومین طرح افتتاحی نیز فاز اول پروژه سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی شهرک حمل و نقل و مرکز لجستیکی " محور طلایی " منطقه آزاد ماکو بود که در پس‌کرانه مرز بازرگان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای توسعه ظرفیت های لجستیکی و تسهیل خدمات حمل و نقل و تجارت بین الملل به صورت مشارکتی بخش خصوصی با سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین افزایش تسهیلات فعالان حمل و نقل و رانندگان در حال آماده سازی است که فاز نخست آن افتتاح شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این مجموعه لجستیکی دومین مجموعه بعد از ” آنا وطن” در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار احداث شده و دارای ظرفیت توقف ۲۵۰ دستگاه کامیون و تریلر را داراست که با بهره برداری کامل از آن زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵۰ نفر فراهم می شود.

عبدالرحیمی اظهار داشت: این مجموعه لجستیکی، علاوه بر امکانات انبارداری، پارکینگ، ‌ نوبت دهی و از امکانات رفاهی نظیر سوئیت و اماکن اقامتی، نمازخانه و رستوران  برخوردار می باشد.

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و تبدیل کمربندی ماکو به بزرگراه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: همچنین با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و قطعه اول تبدیل کمربندی ماکو – بازرگان به بزرگراه با اعتبار هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال امروز آغاز شد.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای تسهیل و تسریع در حمل و نقل بین المللی، تردد کامیون ها، افزایش ایمنی و کاهش سوانح و تصادفات و در ادامه احداث بزرگراه شهید سلیمانی (گیت ورودی – ماکو) و توسعه کمربندی ترانزیتی ماکو – بازرگان احداث می شود.

عبدالرحیمی اضافه کرد: پروژه احداث باند دوم محور کمربندی ماکو نیز به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار هزار و ۵۰ میلیارد ریال با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) احداث می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین گفت: تقاطع غیرهمسطح جاده لجستیک و راه های ارتباطی آن نیز به طول ۲ کیلومتر با اعتبار اولیه ۶۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو احداث می شود.

وی افزود: برای احداث این طرح که دارای یک دوربرگردان نیز خواهد بود، ۲ پل با دهنه ۲۰ متر و هر کدام به طول حدود ۲۳ متر نیز پیش بینی شده است.

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه میدان لجستیک به شکل بیضی به قطر کوچک ۴۴ متر و قطر بزرگ ۱۲۲ متر احداث خواهد شد، ادامه داد: در این پروژه، تکمیل باند دوم لجستیک به طول ۴۰۰ متر، احداث ‌باند های کاهش سرعت و افزایش سرعت و نیز ۵۸ هزار متر مربع آسفالت ریزی درنظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: این پروژه را نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و موسسه عاشورا اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک ماکو از جمله واحد تولیدی دارو، پوشاک، کفش، خوراک دام، طیور و آبزیان نیز بازدید کرد.

سعید محمد روز شنبه جهت بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر و در مدت حضور در این منطقه از ظرفیت منطقه آزاد تجاری ماکو و مناطق ویژه آذربایجان غربی بازدید می کند.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی طرح های عمرانی سعید محمد دبیرامور مناطق آزاد ماکو عملیات عمرانی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی طرح های عمرانی آذربایجان غربی طرح های عمرانی ماکو عملیات عمرانی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو میلیارد ریال مناطق آزاد حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه