Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رحمانی روزیکشنبه در نشست فوریت های روانی اجتماعی آموزش و پرورش استان البرزکه با حضور کارشناسان این حوزه در کانون امام علی (ع) کرج برگزارشد،اظهارداشت: رشد آسیب‌ها و افزایش معضلات اجتماعی در جامعه تهدیدی جدی برای نسل نوجوان و جوان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نماد، تحقق اهداف و خدمات آن در قالب فوریت های روانی اجتماعی به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی نیاز به همکاری مدیران مدارس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اجرای دقیق طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان( نماد)گامی در جهت برخورد با علل و ریشه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی است،اضافه کرد: با اجرای دقیق این طرح ضمن ایجاد بستر لازم برای پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم می‌توان با ریشه‌یابی آنها به جای برخورد با معلول‌ها با علل بروز آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

رحمانی در تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی عضو در طرح نماد تصریح کرد: دادگستری با حمایت قضایی از دانش آموزان و خانواده‌های آنها، بهزیستی با آموزش، پیشگیری و مداخله به هنگام، علوم پزشکی با ارائه خدمات غربالگری و درمانی، نیروی انتظامی با پاکسازی حاشیه مدارس از معتادان و فروشندگان مواد و همچنین ارائه خدمات و آموزش‌های انتظامی در مدارس و سایر اعضای عضو با حمایت‌های مالی، معیشتی و مددکاری می‌توانند به طور منسجم و شبکه‌ای در اجرای مطلوب طرح مشارکت کنند.

 وی به اثرات روحی و روانی ویروس کرونا بر آموزش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ۲ سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و این موضوع اثرات جبران ناپذیری بر پیکره دانش آموزان به ویژه در پایه اول و دوم ابتدایی وارد کرده است، به طوریکه دانش‌آموزان این دو پایه هیچ ذهنیتی از کلاس و مدرسه ندارند و تاکنون نیز مدرسه را در قالب صفحه گوشی دیده‌اند.

وی با بیان برخی از شاخص‌های ارزیابی آموزشی،عنوان کرد: اطلاع از وضعیت افت تحصیلی دانش‌آموزان، مشکلات روحی و روانی آنها و افراد بازمانده از تحصیل و اینکه ما چقدر از شرایط عادی و مطلوب فاصله داریم سبب می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های بهتری ارائه کنیم.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرزافزود: در طرح نماد، سه نظام مراقبتی، ارتقایی و حمایتی دنبال می‌شود که در نظام مراقبتی بحث شناسایی، نقشه خطر پذیری و غربالگری در اولویت است و توانمندسازی با نظام ارتقایی به تحقق می‌پیوندد و در بحث حمایتی مسائل درمانی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در شرایط فعلی، مداخله به هنگام در فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان که در معرض خطر موارد اورژانسی هستند،بسیار ضروری است که این مهم نیاز به همکاری همه جانبه مدیران مدارس و سایر دستگاه های عضو طرح ملی نماد در استان البرز دارد.

رحمانی ادامه داد: خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ به عنوان اورژانس دانش آموزی در اختیار دانش آموزان، نوجوانان و جوانان قرار دارد و با ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی فوری در حوادث روان‌شناختی و هیجانات و بحران‌ها در کنار دانش آموزان است.

وی تاکید کرد: ‌از آنجائیکه مداخله فوری در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند پیشگیرانه و اثربخش باشد از این رو اورژانس دانش آموزی می‌تواند بستری مناسب برای حمایت از دانش آموزان و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی باشد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزاردانش آموز دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی مدارس البرز آسیب های اجتماعی مدارس البرز دانش آموزان آسیب های اجتماعی دانش آموزان آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند