Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید جواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام کسب رتبه اول واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در کشور، اظهارکرد: در حال حاضر ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان با دریافت دز اول و ۸۳ درصد از این جمعیت نیز با دز دوم واکسینه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حذف محدودیت سنی برای تزریق دز بوستر، اضافه کرد: اکنون تمام گروه‌های سنی که زمان دریافت دز سوم آن ها فرا رسیده می‌توانند برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام و به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دریافت واکسن سوم را در پیشگیری از آغاز پیک کرونا مهم ذکر و عنوان کرد: از تمام افرادی که تاکنون برای واکسیناسیون اقدامی نکرده اند نیز می خواهیم تا هر چه سریعتر برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان واکسن مورد نیاز را دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که تمام متخصصان و دانشمندان معتقدند واکسیناسیون در مقابله با تمام سوش های ویروس کرونا موثر است، یاد آوری کرد: سبد واکسیناسیون استان با تامین انواع واکسن های ایرانی و خارجی تکمیل است و تمام مراکز واکسیناسیون نیز فعال هستند بنابراین شهروندان می توانند با مراجعه به این مراکز بدون اتلاف وقت واکسینه شوند.

 پورنقی با بیان این که تعهد عمومی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نباید پس از واکسینه شدن متوقف شود، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دور همی‌ ها و بودن در فضاهای بسته، همچنان الزامی است.

انتهای‌پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی علوم پزشکی واکسیناسیون خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی