Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - رسول بهروش

آیا واریز امتیاز به‌حساب استقلال و سپاهان بعد از اثبات تخلف گل‌گهر کار قانونی و درستی بود؟ در این مورد متخصصان حقوقی باید سخن بگویند و دست‌کم نگارنده خودش را واجد صلاحیت برای اظهارنظر نمی‌داند. با این حال بعد از این حکم انضباطی، جو بسیار سنگینی مخصوصا علیه باشگاه استقلال به‌وجود آمده که در نوع خودش جالب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چند روز از زمین و آسمان آبی‌ها را به بهره‌گیری از کمک‌های جانبی متهم کرده‌اند و می‌گویند یک اراده جدی و پنهان وجود دارد تا با قطع نوار قهرمانی‌های پرسپولیس، این بار باد را به پرچم حریف دیرینه بیندازند. جمله «هر طور شده می‌خواهند پرسپولیس را پایین بکشند» به ترجیع‌بند بسیاری از بحث‌های فوتبالی این مدت تبدیل شده است. با وجود این برخی از استقلالی‌ها نباید از به‌وجود آمدن این فضا دلخور باشند؛ چه اینکه خود آنها بانی این طرز تفکر مسموم در سال‌های گذشته بوده‌اند و آنچه امروز می‌شنوند، تنها پژواک صدای خودشان است.

سال‌هایی که پرسپولیس پشت سر هم قهرمان ایران می‌شد، رقبایی که در میدان حریف این تیم نمی‌شدند، دائما سرخ‌ها را متهم به برخورداری از حمایت‌های بیرونی می‌کردند. این جماعت انتظار داشتند حتی با خودداری سپاهان از حضور در زمین مسابقه هم بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس نشود. این یکی از بدیهی‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین قوانین دنیای فوتبال بود، اما زمانی که در مورد پرسپولیس به اجرا درآمد، همین رقبا بانگ زدند که قرمزها تیم حکومتی هستند یا «بابا مسعود» پشت آنهاست و از این قبیل حرف‌های بی‌پایه و اساس. پرسپولیس همگام با موفقیت در لیگ داخلی، ۲ بار به فینال و یک‌بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید، درحالی‌که هیچ‌یک از تیم‌های دیگر ایرانی در ۵ سال گذشته از یک‌چهارم هم بالاتر نیامدند. این مسئله نشان می‌داد قرمزها شایستگی فنی دارند، اما حریفان ناکام برای توجیه شکست خود رو به فرافکنی آوردند و پرسپولیس را «تیم خاص» نامیدند. آنها در ۵ سال گذشته این تئوری را جا انداختند که هر تیمی موفق شود یعنی از بالا حمایت می‌شود. درست به همین دلیل حالا که وضع‌شان بهتر شده و سودای قهرمانی در سر دارند، این بار خودشان از سوی جناح مخالف متهم می‌شوند. با شرایط موجود حتی اگر استقلال (یا سپاهان) قهرمان هم شود، به جای تجلیل و تقدیر باید آماده مواجهه با انبوهی از اتهام‌زنی‌ها باشد.

همین اواخر گل‌گهر و ۵ باشگاه دیگر بیانیه مشترکی منتشر و تلویحا استقلال را «تیم خاص» نامیدند؛ تیمی که فدراسیون قصد دارد شرایط را به سودش مهیا کند. این بیانیه یادآور همه مانیفست‌های مشابهی است که در سال‌های گذشته صرفا به جرم «موفقیت» علیه پرسپولیس صادر می‌شد. در لیگ نوزدهم سرخ‌ها ۱۰ امتیاز جلو بودند که مسابقات به‌خاطر شیوع کرونا تعطیل شد؛ بعد همین تیم‌ها بیانیه می‌دادند که بازی‌ها نباید از سر گرفته شود، چون جان آدم‌ها مهم‌تر از جام است! آن روزها پرسپولیس تیم خاص بود و حالا لابد استقلال و سپاهان نورچشمی هستند. تا پایان فصل راه خیلی درازی مانده است، اما حتی اگر تیمی مثل استقلال با شایستگی محض، تلاش و پشتکار موفق به فتح جام شود، مطمئن باشید خیلی از رقبا با استناد به ۲ امتیاز واریزی اخیر یا خیلی از بهانه‌های درست و غلط دیگر دستاورد این تیم را زیر سؤال خواهند برد. پایه این دیوار کج، از چند سال پیش بنا گذاشته شد و حالا شاید آوارش روی سر بانیان آن فرو بریزد. وقتی من امروز به موفقیت دیگران احترام نمی‌گذارم، نباید انتظار داشته باشم فردا هم دیگران به موفقیت من احترام بگذارند. این یک اصل عقلایی بسیار ساده در روابط اجتماعی است که اغلب فراموشش می‌کنیم.

کد خبر 644419 برچسب‌ها باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تیم خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرم آماده سروش برای دفاع از قهرمانی‌های پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سروش رفیعی یکی از مهره‌های مورد علاقه اوسمار ویه‌راست که از زمان سرمربیگری او در نیم فصل دوم، جایگاه محکمی در ترکیب اصلی پیدا کرده است.

سروش فصل گذشته نیز در نیم فصل دوم و به خصوص بازی‌های پس از عید موتور محرک سرخ‌ها برای قهرمانی در لیگ و حذفی بود و تاثیر بسیار زیادی در موفقیت تیمش داشت.

شماره هفت محبوب پرسپولیس حالا در فرمی ایده آل برای تیمش در اراک به میدان می‌رود و می‌تواند به عنوان بازیساز در غیاب عالیشاه نقش مهمی ایفا کند.

رفیعی تا کنون دو جام حذفی را با پرسپولیس فتح کرده و حالا در این فصل در پی کسب سومین قهرمانی خود در این جام است.

دیگر خبرها

  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • اعتراف لوئیس انریکه پس از توقف غیرمنتظره
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • لیموچی: تیمی که پرسپولیس را می‌برد می‌تواند قهرمان شود
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • فرم آماده سروش برای دفاع از قهرمانی‌های پرسپولیس
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود