Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه افراط‌گرایی تهدیدی مستقیم برای وحدت این کشور است، مهمترین وظایف ارگان‌های امنیتی را ادامه سرکوب هسته‌های تروریستی، اقدامات تهاجمی ضدجاسوسی و دفاع از مرزهای خارجی روسیه نامید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در پیامی ویدئویی به مناسبت "روز کارکنان ارگان‌های امنیتی روسیه" که از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش شد، ادامه روش‌های تهاجمی در مبارزه با عملیات ضدجاسوسی و دفاع از مرزهای خارجی این کشور را از جمله وظایف دارای اولویت ارگان‌های امنیتی روسیه نامید و یادآور شد که نقش سرویس‌های اطلاعات خارجی در تأمین امنیت کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، تروریسم، افراط گرایی، بیگانه هراسی و دشمنی‌های مذهبی تهدیدی مستقیم برای وحدت روسیه بشمار رفته و ضروری است این پدیده‌ها با قاطعیت سرکوب شوند و اجازه نداد تا شهروندان روس، به‌خصوص جوانان کشور به فعالیت‌های غیرقانونی و ضددولتی جذب شوند.

پوتین یادآور شد که ارگان‌های امنیتی کشور طی چند سال اخیر موفق شده‌اند تا تهدیدات تروریستی که عرصه‌ای بسیار دشوار است را  به میزان قابل توجهی کاهش دهند. وی ادامه داد: «طی 11 ماه گذشته این موفقیت حاصل شده از بیش از 200 اقدام تروریستی جلوگیری شود و تعداد جنایات تروریستی در این مدت چندین برابر کاهش یافته است. تعداد قابل توجهی از این قبیل جنایات در همان مرحله آماده سازی سرکوب شده‌اند. بدین ترتیب طی 11 ماه اخیر از وقوع 32 حمله تروریستی در روسیه جلوگیری شده و این نتیجه بسیار رضایت بخشی است، هرچند مشکلات همچنان وجود دارد.»

رئیس جمهوری روسیه خطاب به کارکنان ارگان‌های امنیتی این کشور، از آنها خواست تا مبارزه قاطع و سازش ناپذیری با تروریسم داشته باشند و افزود: «شرایط بسیار پیچیده بین المللی و مقایس و ابعاد چالش‌ها و خطرات مدرن، تقاضاهای فزاینده‌ای را برای کار سرویس‌های امنیتی بوجود آورده و مهمترین وظیفه شما، مبارزه قاطع با تروریسم و افراط گرایی است و از بین بردن هسته‌های مخفی گروه‌های تروریستی، ادامه اقدامات تهاجمی و موثر به منظور کشف و سرکوب آنها باید ادامه پیدا کند.»

وی همچنین از جمله دیگر وظایف دارای اولویت ارگان‌های امنیتی روسیه را مقابله سازش ناپذیر در فعالیت‌های ضدجاسوسی، فساد مالی و تأمین مطمئن دفاع از مرزهای خارجی این کشور نام برد و یادآور شد که نقش سرویس اطلاعات خارجی در تأمین امنیت روسیه افزایش یافته و این مسئله، قبل از هر چیز به تجزیه و تحلیل سریع و دقیق اطلاعات بین المللی، تهیه پیش بینی‌های موشکافانه درباره روند اوضاع در مناطق مختلف مربوط میشود.

رئیس جمهوری روسیه در پایان ابراز اطمینان کرد که تمامی کارکنان سرویس امنیت فدرال و اداره مرکزی برنامه ریزی دولتی همچون گذشته در این زمینه بطور موثر، با وجدان و بسیار دقیق به وظایف خود ادامه خواهند داد و دولت و مردم روسیه برای کار آنها اهمیت و ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

جلوگیری از وقوع 18 مورد اقدام تروریستی طی 6 ماه در روسیهجلوگیری از وقوع یک اقدام تروریستی در پایتخت روسیهدستگیری دو سرکرده و 6 عضو یک شبکه مخفی تروریستی در پایتخت روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارگان های امنیتی افراط گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۳۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود