Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:10:16 GMT

مجموعه‌ «سوغات» به سراغ «سوهان» می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۲۱۲۵

مجموعه‌ «سوغات» به سراغ «سوهان» می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدرضا جعفری» تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی در ایران، در خصوص شکل‌گیری ایده‌ این مجموعه مستند، گفت: با توجه به این که نیاز است به جنبه‌های مختلف گردشگری توجه شود، سوغات می‌تواند ظرفیت مناسبی برای دعوتِ مردم نقاط دیگر برای حضور در آن منطقه و آشنایی با تولید آن محصول باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با وجود این که کشور ما با توجه به خاصیت اقلیمی و وجود چهار فصل ظرفیت قرار گرفتن به عنوان یکی از قطب‌های مناسب گردشگری را دارد، به دلایل مختلف مثل تحریم‌ها هنوز نتوانستیم به جذب گردشگر خارجی و ایجاد ارز برای کشور اقدام مناسبی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گردشگری هر منطقه‌ای، سوغات است. «سوغات» یک ریشه تاریخی دارد و گاهی این مفهوم شکل نوستالژیک پیدا می‌کند. مثلاً در فلان کشور اروپایی، شکلات کاکائو و در برخی کشورهای دیگر یک خوراکی به عنوان ارزش ملی آن کشور در جایگاه سوغات مورد توجه قرار می‌گیرد. 

جعفری با اشاره به این که صنعت گردشگری می‌تواند راهی برای صدور فرهنگ انقلاب اسلامی برای مردمان دیگر نقاط جهان باشد، ادامه داد: کشور ما جدا از شرایط اقلیمی و فرهنگ بومیِ مناسبی که دارد، از لحاظ توجه به ارزش‌های مختلف می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای گردشگری باشد. برای قسمت اول این مجموعه قرار شد که سوغات «سوهان» در شهر قم را کار کنیم. ما در این مستند، تاریخچه‌ سوهان را به عنوان سوغات یک شهر مذهبی بررسی می‌کنیم و با مرور اسناد و مدارک و تهیه گزارش از فضای تولید سوهان در کارگاه‌های سوهان‌پزی بیشتر با این محصول آشنا می‌شویم. هم‌چنین از مراکزی که مواد اولیه‌ سوهان را تهیه می‌کنند، فیلم تهیه می‌کنیم. در واقع ما در قسمت اول این مجموعه، جنبه‌های مختلف تولید سوهان را به عنوان یک محصول فرهنگ‌آور نشان می‌دهیم تا مخاطب بداند که سوهان چه پیشینه‌ای دارد و چگونه دارای فرهنگ شده است.

کارگردان مجموعه مستند «سوغات» با تاکید بر قدمت «سوهان» و تثبیت جایگاهش نزد زائران شهر مذهبی قم، عنوان داشت: در صد سال گذشته که سوهان در میان مسافران و مردم نقاط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی این محصول اصیل ایرانی می‌تواند در جهت جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم در کشور کمک کند و هدف ما در این مجموعه، معرفی محصولات اصیل نقاط مختلف کشور به منظور حمایت از تولید داخلی است.

مجموعه مستند «سوغات» با هدف معرفی محصولات اصیل ایرانی در نقاط مختلف کشور، در تدارک تولید است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ قم گردشگری کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند