Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه قانون شفافیت و نظارت بر تامین فعالیت‌های انتخاباتی با هدف سالم‌سازی فضای انتخابات تصویب شده است؛ گفت: سامانه مالی برای نظارت بر فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات مجلس شکل می‌گیرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدباقر خرمشاد با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ضرورت اجرایی شدن این قانون، گفت: مسائل مالی یکی از مهم‌ترین وجوه انتخابات است که باید در این راستا با تقویت نظام سامانه‌های مالی بتوانیم نظارت دقیق بر هزینه کرد نامزد‌های انتخاباتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مطابق مفاد این قانون هر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی باید شماره حساب و ذی حساب مشخص معرفی نماید؛ گفت: طبق قانون نباید میزان کمک‌های دریافتی نامزد‌های انتخاباتی بیش از بیست درصد سقف هزینه مشخص شده انتخاباتی در آن حوزه باشد.
معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این موضوع که این قانون با هدف شفاف سازی فرایند هزینه‌های انتخاباتی تصویب شده است؛ گفت: با توجه به بازه زمانی دو ساله‌ای که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ داریم باید حساسیت و دغدغه جدی نسبت به عملیاتی شدن این قانون داشته باشیم.
 خرمشاد با اشاره به طراحی سامانه مالی قوی گفت: این سامانه باید به صورت هوشمند، هر گونه ورود پول اضافی از سقف را هشدار دهد و به صورت آنلاین و فوری پیامک هم به خود نامزد داده شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت بهره گیری از تجارب موثر جهانی در حوزه کنترل هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: دراین خصوص لازم است از تجربه موثر کشور‌های موفق در این عرصه کمک بگیریم.
معاون سیاسی وزیر کشور در پایان گفت: لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مجموعه ستاد انتخابات وزارت کشور تحقیقات و پژوهش‌های لازم را درخصوص کشور‌های موفق نمونه در حوزه کنترل مسائل هزینه‌های انتخاباتی را استخراج تا استفاده و بهره برداری لازم به عمل آید.   بیشتر بخوانید:  خرمشاد: نخبگان فکری و سیاسی تسهیل‌گر ثبات و آرامش در کشور باشند   انتهای پیام/  برچسب ها: محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزیر کشور معاون سیاسی وزیر کشور مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان

ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.

فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌ها روزانه در ساعات ۷ و سی دقیقه، ۱۵ و سی دقیقه و ۲۳ و سی دقیقه از شبکه آبادان پخش می‌شود همچنین ویژه برنامه مناظره‌های نامزد‌ها در ساعات ۱۱، ۱۸ و یک بامداد از سیمای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.  

نوبت پخش فیلم های نامزدها بر اساس حروف الفبا و بصورت چرخشی خواهد بود.  

در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه از امروز
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا