Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:59:26 GMT

اردوغان عقب‌نشینی نکرد لیر ترکیه دوباره ریخت

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۳۴۶

اردوغان عقب‌نشینی نکرد لیر ترکیه دوباره ریخت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از فایننشیال تایمز، پس از آنکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هشدارها درباره اقدام اخیر بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره را رد کرد و گفت: هیچ برنامه‌ای برای عقب نشینی از تصمیماتش ندارد، ارزش لیر دوباره در بازار جهانی روند نزولی را دوباره در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ماه سپتامبر و از زمانی که رئیس جمهور ترکیه دستور کاهش نرخ بهره در این کشور را به بانک مرکزی داد، ارزش لیر 50 درصد سقوط پیدا کرده است.

برابری لیر با دلار در معاملات امروز حتی به 17.74 لیر در برابر دلار رسید که 6 درصد نسبت به دیروز افت داشته است.

اردوغان مصر به تداوم روند پایین آوردن نرخ بهره در این کشور است و می‌گوید این مسأله باعث رونق اقتصادی می‌شود و دوباره همین چند روز پیش بود که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را یک درصد دیگر پایین آورد.

نرخ بهره را در ترکیه از ماه سپتامبر تاکنون از 19 درصد به 14 درصد پایین آورده اند و این در حالی است که نرخ تورم در این کشور بالای 20 درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوغان نرخ بهره نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا