Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@18:51:37 GMT

کاهش 13 درصدی واردات نفت چین از عربستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۴۳۵۰۳

کاهش 13 درصدی واردات نفت چین از عربستان

واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در نوامبر ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت اما این کشور همچنان بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.

به گزارش رویترز، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد واردات نفت از عربستان سعودی به چین در نوامبر به ۷.۴ میلیون تن معادل ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون بشکه در روز در اکتبر و ۲.۰۶ میلیون بشکه در روز در نوامبر سال۲۰۲۰ کاهش داشت.

واردات نفت چین از روسیه در نوامبر مشابه ماه پیش از آن بود و به ۶.۷ میلیون تن معادل ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رسید. پالایشگاه‌های خصوصی چین که عمدتا به گریدهای نفتی روسیه علاقمندند، سهمیه واردات محدودی تا پایان امسال دارند.

هر چند فروشندگان غرب آفریقا و آمریکای جنوبی تلاش کردند سهم بیشتری از بازار نفت خام چین تصاحب کنند اما واردات نفت خام از برزیل و آنگولا به چین در نوامبر به ترتیب به میزان ۲۸ درصد و ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. به گفته معامله‌گران، خریداران چینی به راحتی برای خرید نفت ارزان بیشتر از این مناطق وسوسه نمی شوند زیرا پالایشگاههای خصوصی سهمیه واردات اندکی برای امسال دارند در حالی که شرکتهای دولتی به خوبی تامین شده اند.

صادرات نفت از امارات متحده عربی و کویت به چین در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۱ درصد و ۳۱ درصد افزایش یافت.

آمارهای رسمی چین، هیچ وارداتی از ایران یا ونزوئلا از ابتدای امسال را نشان نمی دهد.

برچسب هاخبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) عربستان سعودی واردات نفت چین

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: عربستان سعودی واردات نفت چین آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان