Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحسینعلی شرف‌زاده رئیس اتحادیه صنف برنج و عمده فروش مواد غذایی در مشهد گفت: تغییر آب و هوای امسال باعث کاهش کشت برنج در شمال کشور و کاهش تولید و فروش آن در شهرهای مختلف بخصوص مشهد شده است.

اوگفت: از سوی دیگر به دلیل قرار داشتن در فصل برداشت و حمایت از تولید برنج ایرانی، واردات برنج خارجی نیز برای مدتی متوقف شده که این موضوع بر قیمت آن در بازار تاثیر گذاشته به طوری که قیمت انواع برنج خارجی در بازار مشهد نسبت به یک ماه قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برنج ایرانی با عطر گرانی


رئیس اتحادیه صنف برنج و عمده فروش مواد غذایی در مشهد گفت: دلیل دیگر گرانی برنج ایرانی در بازار را می‌توان ورود شرکت‌های بزرگ برای خرید این محصول دانست که با خرید‌های سنگین خود بازار را تغییر می‌دهند از سوی دیگر هزینه‌های تولید برنج نیز با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

شرف زاده گفت: هم اکنون برنج ایرانی و همچنین برنج پاکستانی و هندی در بازار مشهد فراوان است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، اما به دلیل گران بودن آن خرید این محصول کاهش یافته است.

او گفت: با این که برنج در بازار مشهد فراوان است، اما از آنجا که منشاء گرانی آن از مبداء تولید است، فراوانی آن باعث شکستن قیمت نشده است.

امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز گفت: برنج ایرانی قیمت مصوب ندارد و براساس قیمت تمام شده تولید و کیفیت، نرخ‌گذاری می‌شود. در حال حاضر ملاک ارزیابی قیمت و نظارت در بازار برنج است، قیمت تعیین شده براساس کیفیت آن و عرف بازار است که در صورت غیرمتعادل بودن نرخ، با آن برخورد می‌شود.

او گفت: از آنجا که واردات برنج خارجی نیز ممنوع شده در مجموع قیمت این کالا رو به گرانی گذاشته است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام// ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنج ایرانی قیمت برنج برنج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟