Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی در سال آینده خبر داد و گفت: مذاکرات تمدید قرارداد صادرات گاز به ترکیه آغاز شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن خجسته‌ مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین ردیف فاز 14 پارس جنوبی با ظرفیت شیرین سازی حدود 12 میلیون متر مکعب در روز در زمستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "توسعه فاز 11 پارس جنوبی با شتاب خوبی جلو می‌رود"، گفت: سال آینده بخشی از تولید فاز 11 به مدار می‌آید و از ظرفیت خالی شیرین سازی سایر فازها و سکوی فاز 12 استفاده می‌کنیم تا سریعتر به تولید برسیم.

وی افزود: برنامه خوبی برای افزایش تولید گاز در سال آینده داریم؛ اولین فاز میدان گازی کیش با حدود 130 میلیون متر مکعب و ظرفیت جدید تولید گاز در شرکت مناطق نفت مرکزی برنامه‌ریزی شده است.

خجسته مهر با بیان اینکه "10 طرح ضربتی را آغاز کردیم و وارد مرحله مناقصات شده‌ایم که ظرفیت خوبی برای سازندگان داخلی و اشتغال در پی خواهد داشت"، گفت: برنامه ما این است تا ظرف هشت سال آینده به تولید یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز در روز برسیم.

وی درباره تمدید قرارداد گازی با ترکیه نیز گفت: مذاکرات درباره تمدید قرارداد با این کشور در حال انجام است.

خجسته ‌مهر با بیان اینکه "فروش نفت تابع قوانین و مقرراتی در بخش مالی، بازاریابی و فروش است و هر مجموعه‌ای که شرایط لازم را داشته باشد می‌تواند نفت خریده و بفروشد"، گفت: فروش نفت با روش های متعددی در دست پیگیری و اقدام است.

وی ادامه داد: ما برای عمده گازهایی که سوزانده می‌شوند پروژه داریم و اکنون کار ما این است که به پروژه‌ها شتاب بدهیم و موانع را برطرف کنیم تا گازها را جمع‌آوری کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه "تمام سعی و برنامه ما این است که در زمستان مشکلی برای تأمین سوخت نداشته باشیم"، گفت: تلاش مجموعه نفت، رافع مسئولیت مردم نیست، بلکه یک وظیفه ملی است که مردم نیز در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند؛ حتی اگر گاز به میزان لازم برای تخصیص وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ملی نفت پارس جنوبی صادرات گاز ایران شرکت ملی نفت پارس جنوبی صادرات گاز ایران تمدید قرارداد پارس جنوبی سال آینده تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۴۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند